Grandstream HT801 - výpadek VOIP?

Volání přes internet pomocí speciálních telefonů nebo adaptérů.

Grandstream HT801 - výpadek VOIP?

Příspěvekod Martin63 » ned 09. pro 2018 22:32:47

Dobrý den,
samo od sebe mi přestalo fungovat VOIP na Grandstreamu HT801. Již týden zpátky jsem registroval nějaký výpadek, ale spravilo se to samo. :) Nyní to zase přestalo šlapat. Nevíte, kde je problém :?:

Děkuji za odpověď.
Přílohy
HT801.jpg
HT801.jpg (118.42 KiB) Zobrazeno 538 krát
Martin63
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř 16. zář 2015 17:26:11

Re: Grandstream HT801 - výpadek VOIP?

Příspěvekod xsouku04 » pon 10. pro 2018 7:08:49

Na lince 717686 máte zakázaný u nás na webu SIP. Přihlašte se a v menu linky klikněte na 717686 a v tabulce se SIP heslem povolte SIP.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6962
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Grandstream HT801 - výpadek VOIP?

Příspěvekod Martin63 » úte 11. pro 2018 6:32:59

To není možné. V době, kdy jsem sem vkládal tento příspěvek, jsem nastavení na webu 2x kontroloval a povolený SIP tuplem. Kromě toho mám PIN login jen já a nikdo jiný se v tom tím pádem nemohl hrabat... :shock:
Jinak se jedná o linku 717676, nikoliv o linku 717686. Rozběhlo se to samo aniž bych na webu povoloval SIP, který povolený byl a je povolený stále. :) Ale i tak bych Vás chtěl poprosit o návod, kde zjistím, zda se přes můj PIN login na webu někdo nepřihlašuje. Kde najdu historii registrovaných SIP zařízení je mi jasné, ale historii přihlášení přes web jsem nikde nenašel.

Děkuji.
Martin63
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř 16. zář 2015 17:26:11

Re: Grandstream HT801 - výpadek VOIP?

Příspěvekod xsouku04 » úte 11. pro 2018 11:44:58

Martin63 píše:To není možné. V době, kdy jsem sem vkládal tento příspěvek, jsem nastavení na webu 2x kontroloval a povolený SIP tuplem. Kromě toho mám PIN login jen já a nikdo jiný se v tom tím pádem nemohl hrabat... :shock:
Jinak se jedná o linku 717676, nikoliv o linku 717686. Rozběhlo se to samo aniž bych na webu povoloval SIP, který povolený byl a je povolený stále. :) Ale i tak bych Vás chtěl poprosit o návod, kde zjistím, zda se přes můj PIN login na webu někdo nepřihlašuje. Kde najdu historii registrovaných SIP zařízení je mi jasné, ale historii přihlášení přes web jsem nikde nenašel.

Děkuji.

Aha pordon. Špatně jsem z obrázku opsal to číslo té linky, proto nebylo SIP aktivní, protože to byla linka úplně někoho jiného. Tedy důvod, proč to nešlo, byl jiný.

Když někomu přestane fungovat VoIP zařízení, jako první doporučujeme restart toho zařízení i routeru/modemu před ním. Pokud to stále nepomůže, doporučujeme změnit použité porty. Změnit porty lze jak lokální (port, který používá ono zařízení) tak port u nás. Tedy místo typického sip.odorik.cz na defaultním portu použít sip.odorik.cz:6688 nebo sip.odorik.cz:448. Některá VoIP zařízení mají na port zvlášť kolonku, někdy se to píše za doménu oddělené dvojtečkou. Lokální SIP port lze použít naprosto libovolný od 1 do cca 64000. Ten má vždy svoji kolonku.
Aby se zabránilo opakování, možné je též změnit protokol z UDP na TCP.

Pokud stále nic nezabírá a internet funguje, tak je možné ještě zkusit místo domény sip.odorik.cz použít ip adresu 81.31.45.51 . To by pomohlo v případě, že problém byl s DNS.

Pokud je pro vás příliš obtížné dělat výše uvedené změny, můžete zkusit nechat zařízení přes noc/víkend vypnuté, jestli se tím problém nevyřeší. Zpravidla za to může nekorektně se chovající router po cestě, které musí to, že hodlá způsobovat problémy zapomenout.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6962
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Grandstream HT801 - výpadek VOIP?

Příspěvekod Martin63 » úte 11. pro 2018 13:08:46

Díky, až to začne zlobit, tak vyzkouším. :)
Martin63
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř 16. zář 2015 17:26:11


Zpět na VoIP Hardware

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník