Nortel/Avaya 1140e nedostupný pro příchozí hovory

Volání přes internet pomocí speciálních telefonů nebo adaptérů.

Nortel/Avaya 1140e nedostupný pro příchozí hovory

Příspěvekod Patrik » sob 11. kvě 2019 18:29:11

Ahoj,
snažím se zprovoznit telefon Nortel 1140e, který se mi přihlásí a lze z něj volat ven, ale na něj už se ale dovolat nelze.
Na webu ho nevidím ve výpisu registrovaných zařízení.
Port 5060 i 6688 jsem zkusil i naforwardovat na telefon.

Takto se telefon přihlašuje, aktálně na port 6688. Osobně mi tam nesedí ta lokální Ip.
Kód: Vybrat vše
Dne 11.05.2019 v 17:42:06 hodin vaše zařízení Avaya IP Phone 1140E (SIP1140e.04.04.10.00) poslalo z IP adresy 90.xxx.xxx.xxx:1025 na IP adresu 81.31.45.51:5060 protokolem TCP následující registraci:

REGISTER sip:sip.odorik.cz:5060 SIP/2.0
Via: SIP/2.0/TCP 192.168.2.131:1025;alias;branch=z9hG4bK455ff6bfe976c6266
Max-Forwards: 69
From: <sip:123456@sip.odorik.cz>;tag=16d7304b55
To: <sip:123456@sip.odorik.cz>
Call-ID: ec40d3e070b2e229
CSeq: 28729 REGISTER
Accept-Encoding: nt-im-2.0
Allow-Events: vq-rtcpxr,dialog
Authorization: Digest username="123456",realm="sip.odorik.cz",nonce="XNbuelzWU7BpJhC/7dej7s3XUnk4l",uri="sip:sip.odorik.cz:5060",response="2eb82a235b2c5bb80ae83ca1603d2bd5"
Contact: <sip:123456@192.168.2.131:6688;transport=tcp;avaya-sc-enabled>;description="Login";reg-id=0;+sip.instance="<urn:uuid:00000000-0000-1000-8000-001ECAF25FDA>"
Expires: 86400
Supported: path, outbound
User-Agent: Avaya IP Phone 1140E (SIP1140e.04.04.10.00)
Allow: INVITE, ACK, OPTIONS, CANCEL, BYE, REFER, INFO, MESSAGE, NOTIFY, UPDATE
x-nt-GUID: 001ECAF25FDA
Content-Length: 0


Prosím o radu. Díky.
Patrik
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob 11. kvě 2019 18:09:26

Re: Nortel/Avaya 1140e nedostupný pro příchozí hovory

Příspěvekod xsouku04 » úte 14. kvě 2019 13:24:47

Podíval bych se, co přesně chodí z vaší ip adresy nebo co se zkouší registrovat na vaši linku, ale v dotazu jsem to nenašel.
V současné době nic, co by se hlásilo jako Nortel/Avaya, zaregistrováno není.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6962
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Nortel/Avaya 1140e nedostupný pro příchozí hovory

Příspěvekod Patrik » stř 15. kvě 2019 23:35:40

Zdarvím,
Dostal jsem emailem reakci od pana Kovaříka:
(zde linka zase cenzurována - více posílám v SZ)
v logu proxy mam:
May 12 14:53:37 serZ /usr/local/sbin/kamailio[16576]: ERROR: registrar [save.c:319]: pack_ci(): invalid reg-id value
May 12 14:53:37 serZ /usr/local/sbin/kamailio[16576]: ERROR: registrar [save.c:509]: insert_contacts(): failed to extract contact info

Zrejme ji vadi:
reg-id=0;
v
Authorization: Digest username="12345",realm="sip.odorik.cz",nonce="XNgYfFYF1ByG9nsw8AzkJ5iRl+QOK",uri="sip:sip.odorik.cz:5060",response="04286a950f09afdf46935b1f7ee6547f"
Contact: <sip:12345@192.168.2.131:6688;transport=tcp;avaya-sc-enabled>;reg-id=0;+sip.instance="<urn:uuid:00000000-0000-1000-8000-001ECAF25FDA>"


Telefon se právě nikdy do seznamu registrovaných zařízení nepřidá, a není tedy dostupný pro příchozí hovory. Při odchozím hovoru předpokládam probehne jakási ad-hoc registrace, a hovor proběhne v pořádku. V historii registrací se záznam zobrazí.

Bohužel se mi nikde nepodařilo dohledat co vlastně to "reg-id" znamená, natož abych v telefonu našel nějaké odpovídající nastavení.

Když jsem googloval, našel jsem toto:
https://github.com/kamailio/kamailio/issues/497

Jestli jsem to pochopil správně tak (tři roky stará verze) kamailio posílá chybně odpoveď 200, když obdrží reg-id=0. Je možné, že proto si telefon myslí že je registrován, ale na serveru registrace selže s chybou?

Díky za reakce
Do konce týdne jsem pryč, takže nebudu moc dělat žádné pokusy.
Patrik
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob 11. kvě 2019 18:09:26

Re: Nortel/Avaya 1140e nedostupný pro příchozí hovory

Příspěvekod Patrik » úte 28. kvě 2019 17:43:10

Po upgrade firmware telefonu z SIP1140e.04.04.10.00 na SIP1140e.04.04.33.00 se už telefon správně registruje a neposílá "reg-id=0". Pan Kovařík ještě upravil/opravil nějaké nastavení na serveru a vypadá to, že vše už funguje jak má.

Díky za spolupráci!
Patrik
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob 11. kvě 2019 18:09:26


Zpět na VoIP Hardware

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník