SPA112 a stará EZU PC1832 neprochází volání

Volání přes internet pomocí speciálních telefonů nebo adaptérů.
Odpovědět
achil
Příspěvky: 62
Registrován: ned 11. led 2015 14:28:05

SPA112 a stará EZU PC1832 neprochází volání

Příspěvek od achil »

Místo pevné linky jsem osadil SPA112 a nyní se zabezpečovací ustředna nedovolá na PCO. Asi je potřeba cosi nastavit ale já netuším. Každopádně hlasové volání z analogového telefonu funguje. Tónovou volbu má i ústředna nastavenou. A menu SPA112 u linky v položce Last Called Number: je číslo PCO kam se snažila dovolat. Jestli tomu dobře rozumím, tak DTMF je pro SPA112 správné když číslo rozpoznala, ale dál to neprojde. Nemáte někdo tip?
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: SPA112 a stará EZU PC1832 neprochází volání

Příspěvek od Kabek »

A není to poslední volané číslo to, co bylo voláno z analogového telefonu?! Ce je ve výpise hovorů u Odoriku? Máte u té VoIP brány nastaveny české tóny? Je možné, že ústředna od zabezpečovačky detekuje tóny a, máte-li oznamovací tón jiný jak český, pak to volání neuskuteční.
Může to rovněž souviset s napětím na analogové lince. Pevná linka od O2 má jiné napětí jak VoIP brána. To by se snad dalo u té ústředny nastavit, možná.....
achil
Příspěvky: 62
Registrován: ned 11. led 2015 14:28:05

Re: SPA112 a stará EZU PC1832 neprochází volání

Příspěvek od achil »

Ne určitě na to číslo nikdo jiný nevolal než ten robot. Zatím se do výpisu hovoru nedostanu. České tóny jsem tam nakopíroval. Řeším to vzdáleně s technikem alarmu a mám přístup jen do SPA112. Zatím jsem změnil v Voice-Regional-Caller ID Method: na ETSI DTMF. SPA112 si při poplachu blikala a tak někam volá, ale EZS vyhodí chybu a na PCO nic nemají. Taky je možná chyba uplně jinde. Není na to moc času a chybí jim tam technik co to umí. Uvidím podle výpisu hovorů jestli to alespoń něco nebo někdo zvedá.
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: SPA112 a stará EZU PC1832 neprochází volání

Příspěvek od Kabek »

Voice-Regional-Caller ID Method:

To je způsob identifikace volajícího, aby se např. na telefonu zobrazilo číslo, popř. jméno, volajícího při příchozím hovoru. To nemá s odchozím voláním nic společného. Blikající LED-ka na bráně signalizuje asi jen to, že je linka obsazena (uzavřena smyčka na lince). Jak dlouho ta ústředna byla na té pevné v provozu? Není na ní ještě stále nastavena impulzní volba?! To by stačilo poslechnou na lince, co z ústředny přichází., jestli to "cvaká" nebo je slyšet tónovou volbu.
achil
Příspěvky: 62
Registrován: ned 11. led 2015 14:28:05

Re: SPA112 a stará EZU PC1832 neprochází volání

Příspěvek od achil »

Aha tak caller ID methot byl můj omyl. Tu tonovou volbu na EZS mi potvrdil technik. A SPA ji rozumí když napíše číslo které vytáčela. Hovor-blikání bylo pár vteřin. A po zavěšení se to opakovalo. V SPA mám v Voice-Line1-DTMF Tx Method: AVT
To je správně. Ale co když tam nechám položku "auto". Nepomůže to?
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: SPA112 a stará EZU PC1832 neprochází volání

Příspěvek od Kabek »

No, jestliže volání z analogového telefonu, který je připojen na VoIP bránu, na tutéž linku, je funkční, pak nastavení brány je vyhovující. Problém v bráně není. Pak bych asi zatím neřešil nastavení DTMF. Pro zajímavost - u VoIP brány Well je DTMF "RFC 2833", ale každý výrobce to má občas popsané různě...
Ještě mne napadlo, zda není potřeba na PCO nastavit nové číslo, ze kterého tam bude voláno! Tam by mohl být také problém, že to nové číslo to nezná a vyhodnotí to jako omyl....
Za předpokladu, že z analogového telefonu při současném nastavení brány se dovoláte na různá čísla (stačí jedno), tak brána je funkční. Zavolejte z toho telefonu na tu "horkou" linku PCO, jak se to bude chovat, jak to bude komunikovat. Zda se to vůbec na PCO přihlásí nebo zda to ihned po přihlášení nezruší hovor. Pak by to nasvědčovalo tomu, co jsem už psal, nezná PCO nové číslo, ze kterého voláte. To vše za předpokladu, že jste si nenechali číslo pevné linky přenést k Odoriku. U Odoriku se možná lze domluvit, že Vám nastaví jako CLIP to původní číslo té pevné, ze které se na PCO volalo. Alespoň na zkoušku, než se to na PCO "přepíše".
Docela by mne pak zajímalo, v čem byl ten "zakopaný pes"!
achil
Příspěvky: 62
Registrován: ned 11. led 2015 14:28:05

Re: SPA112 a stará EZU PC1832 neprochází volání

Příspěvek od achil »

To vypadá dost slibně. Taky jsem mu říkal jak se asi PCO tváří když alarm přijde z jiného čísla. On říkal že je to jedno, že si to po zvednutí vysvětlí protože tam prý proběhne nějaké jejich ID ověření. Ale protože u PCO nebyl člověk znalý tak se to nedalo ověřit. To zavolání z telefonu mě nenapadlo a byl by to určitě zajímavý test. Díky a napíšu jak jsem pokročil ale potrvá to. A ten CLIP starého čísla by fakt šel na zkoušku udělat? To by hnedle řeklo jak to je.
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: SPA112 a stará EZU PC1832 neprochází volání

Příspěvek od Kabek »

Ten CLIP musí na Odoriku zadat ručně, ale je to podobně jako s CLIPEM mobilu. Jistě to tam nemohou zadat na trvalo, protože po nějaké době to číslo pevné mohou dát někomu jinému a vy vlastně to číslo už nemáte. Na vyzkoušení by to ale asi šlo. Je to jen o domluvě a vysvětlení, k čemu že to chcete...
Jako zcela zásadní je vyzkoušet to volání z analogu na nějaké číslo (stačí např. na svého mobila).
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: SPA112 a stará EZU PC1832 neprochází volání

Příspěvek od Kabek »

Konzultoval jsem Váš problém s jedním člověkem, který o tom něco ví. Podívejte se, jaký kodek máte nastavený. Chtělo by to nastavit jen PCMA (711a), žádné další alternativy. Měli v minulosti právě problém s kódováním. Na PCO je seznam čísel, ze kterých přijímají alarmy. I to je třeba dát do souladu.
JPesak
Příspěvky: 13
Registrován: úte 10. lis 2015 18:21:08

Re: SPA112 a stará EZU PC1832 neprochází volání

Příspěvek od JPesak »

Zdravim,
pokud používáte contact-id, obávám se že to bude dost problém. ta dtmf je hodně rychlá a i staré pap2t a podobné s tím měly problém, a tyhle nové jsou ještě pomalejší. G711 je samozřejmost, a pokud jste zkoušel i "inband" dtmf, obávám se že to něco cestou žere, případně to zahodí na timeouty, které nepředpokládají tak velké spožděni jako je u voipu. Chce to nechat zavolat na pevnou, a poslechnout si zda je ta dtmf slyšitelná a kompletní. Ale obávám se, že to spolehlivé nebude nikdy. Používám contact-ID už jen interně, přes ne-TDM JTS je to bohužel dle mé zkušenosti už hodně nespolehlivé, i s profi bránami.
Odpovědět