Nefunkční příchozí hovory na Panasonicu KX-TGP600

Volání přes internet pomocí speciálních telefonů nebo adaptérů.
Petr Novotný
Příspěvky: 5
Registrován: úte 22. zář 2020 12:36:28

Nefunkční příchozí hovory na Panasonicu KX-TGP600

Příspěvek od Petr Novotný »

Dobrý den,
nedávno jsem si zřídil IP přípojku a každým dnem je horší se mi dovolat. Nevíte kde by mohl být problém?
Odchozí hovory jsou bez problému.
Díky za pomoc
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nefunkční příchozí hovory na Panasonicu KX-TGP600

Příspěvek od xsouku04 »

Můžete uvést nějaké příklady, jak se to projevuje? Říká to, že volané číslo není dostupné? Nějaká ukázka takového hovoru by nebyla? http://www.odorik.cz/w/hlaseni_problemu
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Nefunkční příchozí hovory na Panasonicu KX-TGP600

Příspěvek od Kabek »

Nelze se dovolat na KX-TGP600. Většinou to je problém NAT-u, jste-li na lokální síti a nemáte pro telefon veřejnou IP, což není zrovna vhodné z mnoha jiných důvodů. U telefonu KX-TGP500, předešlá verze, se dalo zapnout v "SIP Settings" pro každou linku zvlášť "Keep Alive Interval", který musí být kratší jak platnost tabulky v NATu. Nastavil bych tam zkusmo 60 s. Nesmí tam být nula! Předpokládám, že to u šestistovky bude obdobné. Pozor! Keep se ale uplatnil pouze při transportním protokolu UDP, proto bych jej nechal zapnutý a odzkoušel bych to.
Pak je ještě řešení nastavit expiraci registrace pod hodnotu té tabulky v NATu. Opět zkusit 60 s., ale nevím, zda to lze snadno u té nové verze KX-TGP600. U staré pětistovky se to dalo přenastavit přes "Provisioning Maintenance", což pro běžného uživatele není až tak obvyklé. Normálně je, bohužel, nastavena expirace registrace na tuším 60 minut, což právě může dělat ten problém. Po nové registraci se na vás dovolají až do doby funkčnosti NATu, pak až opět po nové registraci..... Můžete to vyzkoušet tak, že telefon odpojte ze sítě (napájení)/restartujte. Po zapnutí a zaregistrování u Odoriku se na něj dovoláte. Pak to zkuste cca po 10-ti minutách. Nedovoláte-li se, tak opět registrovat a opakovat volání po kratší době, až tímto poněkud zdlouhavým způsobem zjistíte právě čas platnosti tabulky NATu.
Po přepnutí z UDP na TCP to také vyzkoušejte, ale TCP má většinou ty časy obdobné nebo i kratší.

Hledal jsem manuál. Mělo by být možné přenastavit expiraci registrace přes web:
REGISTER Expires TimerDescriptionSpecifies the length of time, in seconds, that the registration remainsvalid. This value is set in the "Expires" header of the REGISTERrequest.Value Range1–4294967295Default Value3600Configuration File ReferenceREG_EXPIRE_TIME_n (Page 239)
Nastavte místo 3600 s. 60s.
Petr Novotný
Příspěvky: 5
Registrován: úte 22. zář 2020 12:36:28

Re: Nefunkční příchozí hovory na Panasonicu KX-TGP600

Příspěvek od Petr Novotný »

Přesně tak. Říká to "volané číslo v tuto chvíli není dostupné"
Petr Novotný
Příspěvky: 5
Registrován: úte 22. zář 2020 12:36:28

Re: Nefunkční příchozí hovory na Panasonicu KX-TGP600

Příspěvek od Petr Novotný »

Děkuji Kabeku za nápovědu, telefon mám na chatě a tam budu až příští týden, tak to zkusím nastavit.
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Nefunkční příchozí hovory na Panasonicu KX-TGP600

Příspěvek od Kabek »

U Odoriku v tabulce "Registrovaná SIP zařízení" uvidíte čas poslední registrace a čas, do kdy platí (+3600 s.). Ale pozor, telefon obnoví registraci dříve. Myslím, že u Panasonicu to je na 90% nebo 75% expirace při továrním nastavení. S tímto parametrem není třeba hejbat. Nastavíte-li např. expiraci registrace na 80 s., pak při 75% se bude telefon opětovně registrovat po 60 s., při 90% to bude 80x0,9=72 s., což by mělo být také pro NAT vyhovující. Chce to nastavit a vyzkoušet...
V manuálu pro KX-TGP600 jsem nenašel, možná přehlédl, nastavení Keep alive. Pak ten problém lze řešit jen zkrácením té expirace. Ještě lze u Odoriku zapnout keep alive opačně - Odorik>telefon, ale s tím jsme v některých sítích neuspěli, ale i to můžete vyzkoušet. Nic to nestojí, jen ten čas...Tolik pro doplnění.
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Nefunkční příchozí hovory na Panasonicu KX-TGP600

Příspěvek od Kabek »

Napište sem pro ostatní, jak to dopadlo. Jak jste to vyřešil. Děkuji za všechny!
Petr Novotný
Příspěvky: 5
Registrován: úte 22. zář 2020 12:36:28

Re: Nefunkční příchozí hovory na Panasonicu KX-TGP600

Příspěvek od Petr Novotný »

Chatu odsouvám na příští měsíc, tak pak dám vědět.
alfi
Příspěvky: 721
Registrován: čtv 03. led 2013 15:31:10

Re: Nefunkční příchozí hovory na Panasonicu KX-TGP600

Příspěvek od alfi »

Kabek píše:Nelze se dovolat na KX-TGP600. Většinou to je problém NAT-u, jste-li na lokální síti a nemáte pro telefon veřejnou IP, což není zrovna vhodné z mnoha jiných důvodů. .... Pozor! Keep se ale uplatnil pouze při transportním protokolu UDP, proto bych jej nechal zapnutý a odzkoušel bych to.
Jako další alternativa - a možná o něco jednodušší a zároveň i bezpečnější než UDP - je zkusit zapnout TCP, ještě lépe vč. TLS. Telefon by měl obojí umět (např. https://blog.provu.co.uk/sip-tls-with-t ... ic-tgp600/). Jednak otevřená TCP spojení router drží výrazně déle než UDP, do TLS spojení pak ani nevidí (aby zkoušel nějaké SIP ALG). Bonusem je šifrování signalizace a nemožnost odposlechu SIP hesla :-) TLS by dávno mělo být u všech telefonů i ústředen jako výchozí, ne-li jediná možnost :-(
Petr Novotný
Příspěvky: 5
Registrován: úte 22. zář 2020 12:36:28

Re: Nefunkční příchozí hovory na Panasonicu KX-TGP600

Příspěvek od Petr Novotný »

Děkuji Vám všem, přepnul jsem to z UDP na TCP a již je vše stabilní.
Ještě jednou dík
Petr N.
Odpovědět