Sipnetic - zkusenosti a nastaveni

Programy, které slouží k volání přes internet z počítače nebo chytrých mobilů.

Sipnetic - zkusenosti a nastaveni

Příspěvekod danielkop » sob 19. zář 2020 22:05:42

Ahoj,

snazim s obcasnymi uspechy a neuspechy pouzivat SIP klienty na Androidu. Nikdy to tak nejak nebylo ono. Aktualne mam stazeny Sipnetic na Xioami MI A2 Lite Andoroid 10.

Kdyz volam, protistranu slysim vzdy naprosto perfektne, nicmene protistrana me slysi prerusovane. Nekdy vice, nekdy mene. Nevite nekdo co nastavit jinak nebo cim to muze byt, aby to fungovalo proste dobre?

mam to aktualne nastavene takto:
volam pouze pres mobilni data kde je dobry signal - jedna se o datovou SIM od O2,samozrejme vzdy 4G (zamerne to nepoustim pres domaci WiFi, abych mel zajistenou stabilitu spojeni)
Kodek - G.711 A-Law, nemam zaskrnnuto "Limit Bit rate" v advanced setting
kdyz se kouknu do "diagnostiky zvukovych paketu" na strankach odoriku, tak MOS "jak vas slysi protistrana" je 2,7 .... naopak, ja vzdy slysim perfektne.
ve statistice je videt, ze nektere pakety jsou zpozdene.....

nevi neco co s tim a co vyzkouset? nejak se mi nezda, ze by to bylo datovym pripojenim toho mobilu, ale nic me nenapada.
Jen snad jeste doplnim, ze kdyz volam napr. pres WhatsApp, tak je slyset velmi dobre.....

diky
dan
Naposledy upravil danielkop dne úte 22. zář 2020 8:36:05, celkově upraveno 1
danielkop
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv 24. bře 2016 22:14:43

Re: Sipnetic - zkusenosti a nastaveni

Příspěvekod xsouku04 » pon 21. zář 2020 22:28:48

Prosím napište id hovoru, ať se mohu také podívat. http://www.odorik.cz/w/hlaseni_problemu
Předpokládám, že mobil se snaží šetřit baterii, a tak během hovoru usíná, a tím vytváří neakceptovatelný jitter. Pakety sice odešle, ale se zpožděním. Pomoci by tak mohlo nějak zakázat šetření baterie během hovoru. Upgradoval jsem svůj Samsag 4 z roku 2013 na Android 10 a mohu tak zkusit otestovat nejnovější bugy, ale obávám se, že se u mne nevyskytnou.

Update: tak u mne funguje sipnetic dobře. Napadá mne, že to usínání se možná bude týkat spíše používání wifi než konkrétní aplikace. Přes data je výsledek stejný?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7168
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Sipnetic - zkusenosti a nastaveni

Příspěvekod danielkop » úte 22. zář 2020 8:44:22

ID těch hovorů je např:

378854537 nebo 378848645

Pakety jsou všechny doručené, jen zpožděně.

Můžu zkusit vyndat Sipnetic z aplikací, kde dochází k optimalizace baterie, ale je pravda, že na to, jak ty hovory jsou "krátké", tak nevím,jestli spořič baterie opravdu zasahuje tak brzo po aktivní práci s tou aplikací, tj. po vytočení čísla.

co se týče spojení, tak to dělávalo i na WiFi, tak proto nyní preventivně vždy volám jen přes 4G data (datová SIM od O2 s dostatečným limitem dat a bez aplikace žádné FUP). A výsledek je viz. výše. Přes Wifi jsem to poslední dobou nezkoušel....

díky

ps. jinak tu samou linku provozuji i přes IP Telefon Siemens na mém domácím připojení a tam je kvalita vždycky naprosto 100% ... ale nepředpokládám, že by mohlo mí na kvalitu vliv, že je linka registrována na dvou zařízeních
danielkop
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv 24. bře 2016 22:14:43

Re: Sipnetic - zkusenosti a nastaveni

Příspěvekod xsouku04 » úte 22. zář 2020 9:16:41

No vypadá to, že se synaptic kousne/usne cca každé 2-3 vteřiny a způsobí to jitter.
Možná bych zkusil kontaktovat podporu toho programu, možná by uměli poradit, čím by to mohlo být. (pošlete jim ten obrázek)
Také bych zkusil jiný voip program než synaptic.
Také je možné, že to způsobuje ne aplikace ale wifi, to se dá ověřit hovorem přes placená data.
Přílohy
koktani.png
koktani.png (38.31 KiB) Zobrazeno 717 krát
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7168
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Sipnetic - zkusenosti a nastaveni

Příspěvekod danielkop » ned 25. říj 2020 22:47:02

tak se mi podařilo spojit se s podporou Sipneticu, byli pomerne ochotni.... neco jsme zkouseli a nakonec Sipnetic dosel k zaveru, ze v programu to neni.

Vyzkouseli to tak, ze jsem se pripojil na jejich server, oni to nahrali a poslali zpet a nahravka byla naprosto jasna... (mam ji k dispozici, hraje tam po vetsinu casu hudba, tj mohu bez problemu poskytnout).

Tak jsem to chtel vyzkouset i pres Odorik a spojil jsem si hovor s jinym Odorik cislem a nahraval to (zapnul jsem funkci nahravani v nastaveni Odoriku na lince). Kdyz jsem poslouchal ve sluchatku (pri prijimani hovoru), tak opravu k tomu drobnemu "koktani" dochazelo, nicmene co me prekvapilo nejvic, ze v nahravce to koktani neni slyset. Je to mozne? Ta nahravka vznika predpokladam na serverech Odoriku. Opet i tuto nahravku mohu dat k dispozici, hraje tam opet jen ta stejna hudba.

Jedna se o hovor s ID 383539414 (odchozi hovor v siti Odorik) a u cisla, ktere hovor prijmulo je to ID hovoru 383539415

Nejaky napad? mam nekam poslat ty nahravky?
diky
dan
danielkop
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv 24. bře 2016 22:14:43

Re: Sipnetic - zkusenosti a nastaveni

Příspěvekod xsouku04 » pon 26. říj 2020 13:59:50

Problém není v tom, že by se hlasové pakety ztrácely, ale v tom, že se zpožďují řádově o 0,3 vteřiny.
U nahrávek tohle zpoždění nevadí, tam je důležité, že ty pakety přišly. Ale u běžného hovoru je tam už prostě koktnutí, protože pakety dorazily pozdě. Tedy nelze to testovat pomocí nahrávek.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7168
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Sipnetic - zkusenosti a nastaveni

Příspěvekod danielkop » pon 26. říj 2020 23:28:18

Aha... no, kazdopadne s tim vyvovajerm ze Sipneticu jsem mluvil osobne a on zadne koknuti nezaznamenal. A pri te prilezitosti to nahraval a tu nahravku zaslal s tim, ze je "cista a bez koknuti" stejne jako hovor..... no, ono to asi nebude mit jednoduche reseni.

A jeste se omlouvam za laicky dotaz, ale jakto, ze nahravka je v poradku a hovor pritom mel koknuti? to si ta nahravka umi pockat a dobre to slozit a nejak vyrovnat to zpozdeni, s kterym ty pakety dorazily? To je vlastnost serveru, ktery to nahrava?

dekuji
dan
danielkop
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv 24. bře 2016 22:14:43

Re: Sipnetic - zkusenosti a nastaveni

Příspěvekod xsouku04 » úte 27. říj 2020 12:12:50

danielkop píše:Aha... no, kazdopadne s tim vyvovajerm ze Sipneticu jsem mluvil osobne a on zadne koknuti nezaznamenal. A pri te prilezitosti to nahraval a tu nahravku zaslal s tim, ze je "cista a bez koknuti" stejne jako hovor..... no, ono to asi nebude mit jednoduche reseni.

A jeste se omlouvam za laicky dotaz, ale jakto, ze nahravka je v poradku a hovor pritom mel koknuti? to si ta nahravka umi pockat a dobre to slozit a nejak vyrovnat to zpozdeni, s kterym ty pakety dorazily? To je vlastnost serveru, ktery to nahrava?

dekuji
dan

Ano, nahrávka si umí počkat 0.3 vteřiny. V reálu přidat zpoždění 0.3 vteřiny by bylo nepříjemné. Ale záleží také na tom, jaké zařízení je na druhé straně, jaký má jitter buffer, neboli čekací frontu. Může tam být adaptivní jitter buffer, který když vidí, že druhá strana nemá moc kvalitní internet (nebo jiný problém, co zpožďuje některé pakety), tak začne čekat déle, třeba právě těch 0.3 vteřiny. Je totiž zjevně lepší mít hovor o 0.3 vteřiny zpožděný (i když to není dobré), než jej mít koktavý. Je tedy možné, že dotyčný vývojář měl tento chytrý adaptivní jitter buffer a ten hovor zpozdil, a tím odstranil koktání. Ale na tom, že ve vašem telefonu vzniká pravidelné zpožďování paketů, které není dobré, to nic nemění.
Řešením je si pakety odchytnout třeba pomocí wiresharku a na nich zkoumat to zpoždění.
Samo o sobě zpoždění 0.3 není žádná katastrofa, ale když se k tomu přidá třeba ještě zpoždění mobilního operátora 0,2 vteřiny a to, že voláte třeba na druhý konec světa, už to začne být hodně nepříjemné.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7168
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno


Zpět na VoIP Software

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků