Jednou jsme se to pokoušeli nasadit v jedné firmě, která měla více jak 500 kontaktů. Sice to občas fungovalo, ale bylo to stejně nespolehlivé a nakonec to fungovat, tuším, přestalo. Tím nespolehlivé myslím to, že při každém spuštění se muselo znovu zadat, tuším, to google heslo a on si znovu stahoval všechny kontakty a přitom se chvíli tvářil jako kousnutý. No a pak to najednou přestalo jít úplně. Byla to verze pro Windows.
Pokoušeli jsme se tedy nahrát alespoň nějaké kontakty do sluchátka a510H tou jejich gigaset androidí aplikací, to ale také zadrhávalo... Asi to nemělo rádo háčky, navíc do sluchátka se vejde jen málo kontaktů.
Co by ale mohlo jít, je synchronizovat google kontakty do Outlooku nebo Thunderbirdu a čísla vytáčet odsud pomocí těchto doplňků. Na tom, přes co nakonec voláte, nakonec nezávisí.
Více informací zde:
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=14&t=3100
Možné je si též objednávat hovory přímo z mobilního telefonu pomocí zpětného volání. (Ale volat z počítače)
Myslím, že dobrá cesta by byla udělat nějakou aplikaci, které se bude zaobírat kontakty, přepojováním hovorů BLF a podobnými věcmi. Samotné volání ale nechá libovolné jiné aplikaci nebo hardwarovému telefonu. Možné to jen, jen to ještě nikdo neudělal. Pokud byste někdo potřeboval nějaké zajímavé téma např. k diplomové práci, mrkněte se prosím zde.
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=15&t=3252
To, že by aplikace neuměla samotné telefonování, by ji hodně zjednodušilo a zpřehlednilo, tedy nebylo by vůbec složité do ní poté zasahovat a dělat úpravy na přání. Tedy mohlo by to představovat podle mého názoru slušnou obživu pro jejího autora, a to i kdyby základ vydal jako opensource. (a platilo by se jen za firemní doplňky na míru, s kterými bude velké části zákazníků třeba pomoci). Podstatné je, že nic takového na světě není. (nebo o tom nevím) Přitom je to ale zatraceně potřeba.
Hlavní výhoda je ta, že jeho funkcionalitu lze kombinovat s různými softwarovými, stolními i přenosnými DECT telefony, kde uživatel získá možnosti toho nejdražšího telefonu, i když na stole má ten nejlevnější (a často i nejspolehlivější) model. A nebo prostě jen aplikaci, ve které pěkně slyší.
A navíc získá možnost přizpůsobení jeho potřebám, což u sebedražšího hardwarového stolního telefonu není možné.
Prostě vyhnuli bychom se potřebě kupovat drahé a zabagované VoIP telefony, třeba kvůli funkcím jako
BLF nebo větší paměti pro kontakty. Tuhle funkcionalitu by totiž obstaral počítač s velkým displejem a klávesnicí hned vedle. Telefon by zůstal jen na telefonování.
Podle mého názoru právě proto je v této myšlence podstatně větší síla, než se může na první pohled zdát.
Řešení by nebylo svázáno jen s Odorik API, ale fungovalo by se všemi SIP proxy na světě. Asterisk ale není SIP proxy, tedy zde by se musela asi vymyslet nějaká obezlička, ale to uživatele Odorik trápit nemusí. Podobně funguje program
siptapi - plugin pro outlook fungující se všemi slušnými sip proxy na světě. Nový hovor dovede spojit pomocí okamžitého přepojení, tedy bez API a jiných specialitek.
Pokud se nikdo nenajde, asi hodlám tohle téma nabídnout všem vysokým školám z oboru IT a telekomunikací, které by mohli mít zájem jako zajímavé téma pro diplomku.
Málokdy se naskytne totiž taková obrovská mezera na trhu, kterou by ale zvládl zaplnit jediný šikovný člověk několikaměsíční prací. Že svoji práci vydá jako opensource, mu zajistí spolupráci a zpětnou vazbu mnoha dalších zdarma.