Odorik SW - logování a nastavení výstupu zvuku

Programy, které slouží k volání přes internet z počítače nebo chytrých mobilů.
Odpovědět
mira
Příspěvky: 53
Registrován: pát 11. led 2013 19:01:39

Odorik SW - logování a nastavení výstupu zvuku

Příspěvek od mira »

Zdravím,

rád bych ve firmě místo pevných IP telefonů používal volání přímo přes PC pomocí nějakého SW - používáme na pár stanicích jako operátorské telefony. Odorik SW se mi velmi líbí, ale potřeboval bych poradit s následujícím:

1) Logování: Zadám PIN, který mě přihlásí k příslušné telefonní lince. Jenže my těch linek používáme 12, a proto je nežádoucí, aby měl uživatel přístup k "Editovat kontakty; Poslat SMS, Výpis hovorů", resp. aby po kliknutí v SW najednou byl zalogovaný na http://www.odorik.cz. Tam by měl mít přístup jen hlavní admin, ale ne běžný uživatel (běžné tel. číslo). Je nějaká možnost, jak omezit užívání jen na volání/příjem hovorů?

2) Nastavení výstupu zvuku: Používáme headsety, který ale nemusí mít operátor vždy nasazený. V nastavení jsem nenašel možnost posílat vyzvánění na jiný reproduktor než samotný hlas. Je to nějak možné?

Možná na to jdu úplně špatně, ale jaký jiný program případně použít? Díky!
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odorik SW - logování a nastavení výstupu zvuku

Příspěvek od xsouku04 »

Odorik.exe byl vyvíjen pro úplně VoIP a počítačové začátečníky. Proto na takovéto firemní použití nebyl brán zřetel.
Totiž VoIP SIP klientů a to i pro pokročilejší uživatele existuje velké množství, pro začátečníky, kde by stačilo vyplnit jen doménu, sip jméno a heslo, není žádný.

Záleží, jaké bude typické použití.
Zkusil bych třeba microsip. http://www.microsip.org/
Kromě běžného telefonování lze v rámci firmy používat i chatování (je vidět online offline status) a videohovory (možná nutné vytočit čísla v síti s dvěma nebo třemi hvězdičkami na začátku). U nás bychom to nejspíš používali, ale bohužel program nemá verzi pro Linux.


Add 1) Šlo by vyřešit tak, že by u jednotlivých pinů bylo možné nastavit, co má a nemá být možné s daným pinem dělat. Tedy by mohli existovat piny, u kterých by se vypnula možnost přihlašovat na web, tím by se bod 1 vyřešil.

Add 2) První verze Odorik.exe měla zakázáno si cokoli ukládat na disk uživatele. Tedy i nastavení zvukových karet se myslím nikam neukládá, tedy by si to Odorik.exe nepamatuje. Později jsme přidali možnost uložit si PIN, který ukládáme do registrů. Nyní bychom museli ještě ke všemu ukládat nastavení zvukových karet. Tedy přesněji, která se má na co použít.
mira
Příspěvky: 53
Registrován: pát 11. led 2013 19:01:39

Re: Odorik SW - logování a nastavení výstupu zvuku

Příspěvek od mira »

Typickým použitím je vyřizování zákaznických dotazů a objednávek, kdy operátor sedí před PC a buď jen hovor přijímá nebo ho ručně (či přes callback) vyvolá. Výpis hovorů a callback máme řešený přes API přímo v našem systému, ale integrovat samostatného SIP klienta v rámci webové aplikace by bylo neúměrně složité). Nyní používají A510, což je mírně řečeno "debilní", protože nemají volnou jednu ruku. Takže jsem se zaměřil na použití headsetů a po vyzkoušení 4 různých BT handsfree jsem skončil u obyčejného drátového řešení. Nevýhodou drátu ale je, že se to často musí sundávat z hlavy a tedy díky zvonění do sluchátka se může hovor minout.
Aktuálně používají jedno číslo 2-3 lidi.

Vnitřní komunikaci po firmě máme řešenou v rámci jiného systému, který řeší i vnější podněty a zároveň je dostupný v reálném čase i s prodlevou, takže hledám opravdu jen nástroj čistě na telefonování. :)

Ad 1) A to říkáte, že by to šlo nebo že jsem to přehlédl a už to je možné? Z hlediska bezpečnosti by bylo fajn mít u pinů možnost rozlišení klidně jen základního admin/user.

Ad 2) Není to tak zásadní a chápu důvody, proč to tak není, ale zeptat jsem se musel. :)


Jinak se mi Odorik aplikace líbí pro jednoduchost ovládání a možnosti výběru z předdefinovaného seznamu. Jen v některých situacích ukazuje nesmyslné částky za hovor.
mira
Příspěvky: 53
Registrován: pát 11. led 2013 19:01:39

Re: Odorik SW - logování a nastavení výstupu zvuku

Příspěvek od mira »

Tak jsem zkusil MicroSIP a je vážně podařený - řeší vlastně mé předchozí problémy + zvuk je jak víno. Jediné co mi schází je možnost mít přihlášených více SIP účtů najednou. Sice jich lze přidat více, ale zatím jsem nepřišel na to, jak používat všechny zároveň.
jlo
Příspěvky: 147
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: Odorik SW - logování a nastavení výstupu zvuku

Příspěvek od jlo »

Z toho, co píšete, vyplývá, že používáte MS Windows. Velmi kvalitní VOIP sw je Zoiper Communicator. Přihlášených SIP účtů můžete mít najednou kolik chcete, zvuk je perfektně čistý, kontakty lze integrovat se systémovým adresářem, pro případ problémů se SIP protokolem podporuje i IAX atd. Pro profesionální nasazení výborná volba; cena je rozumná, tuším 30 EUR. Má i bezplatnou verzi - plně použitelná, jen má omezení na pouze 2 účty a neumí integrovat kontakty se systémovým adresářem.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odorik SW - logování a nastavení výstupu zvuku

Příspěvek od xsouku04 »

jlo píše:Z toho, co píšete, vyplývá, že používáte MS Windows. Velmi kvalitní VOIP sw je Zoiper Communicator. Přihlášených SIP účtů můžete mít najednou kolik chcete, zvuk je perfektně čistý, kontakty lze integrovat se systémovým adresářem, pro případ problémů se SIP protokolem podporuje i IAX atd. Pro profesionální nasazení výborná volba; cena je rozumná, tuším 30 EUR. Má i bezplatnou verzi - plně použitelná, jen má omezení na pouze 2 účty a neumí integrovat kontakty se systémovým adresářem.
Díky za info. Prosím můžete nějak rozvést tu integraci se systémovým adresářem?
Myslíte tím adresář outlooku? Kontakty jako součást systému má tuším OS X, ale ve windows jsem si toho nikdy nevšiml.
Pokud by pak byl způsob je synchronizovat tento "systémový adresář" třeba s google kontakty, je to značka téměř ideál.

Zapůjčili jsme si placenou verzi, abychom vyzkoušeli její proklamovanou funkcionalitu pro BLF. Jejich implementace BLF ale má nějaké zásadní chyby. Jako např. není možné rozlišit stav zvoní od stavu hovoří. Přebírání zvonících hovorů tedy také není možné. Chatování, zdá se, mají otestováno jen s Asteriskem, který není vhodný pro větší VoIP operátory. A o naši bezplatnou asistenci při dalším zdokonalování nestojí (když jim hned neslíbíme, kolik koupíme licencí) i když jeden zjevný bug si na náš popud nejspíš opravili.
Celkové nastavování a ovládání programu se nám zdálo poněkud nešikovné a proto jsme se rozhodli s testováním dále nepokračovat, protože prostě podle mého názoru nestojí za ty peníze. Za otestování možná ještě stála možnost odesílat faxy.
Pokud by ale plně řešil pohodlnou práci s kontakty, mohlo by to být něco jiného a program by pak mohl stát za tu investici.

Pokud jde jen o to, být schopen vytáčet kontakty přímo z Outlooku, Thunderbirdu, Excelu nebo webu, placená verze Zoiperu je zbytečná.

Pokud jde hlavně o to vidět jméno toho, kdo vám právě volá (jistá možnost je využít naše API), tak o programu, co by tohle dovedl vyřešit a synchronizovat tyto kontakty např. s google kontakty, nevíme. Dovede to např. Blink, ale ten je problémový. Snad jen placená verze SIPTAPI, která dovede u příchozích hovorů zobrazovat jména uložená v outlooku. Kontakty v outlooku zase snadno můžete synchronizovat s google kontakty nebo přímo Vašim telefonem.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odorik SW - logování a nastavení výstupu zvuku

Příspěvek od xsouku04 »

mira píše: Ad 1) A to říkáte, že by to šlo nebo že jsem to přehlédl a už to je možné? Z hlediska bezpečnosti by bylo fajn mít u pinů možnost rozlišení klidně jen základního admin/user.
Nic takového hotové není. Vyjadřuji se v teoretické rovině, že by bylo možné to udělat. Je otázko jako by to mělo mít prioritu. Odorik.exe je dobrý telefon pro začátečníky a občasné uživatele. Pokud jste pravidelný pokročilejší uživatel, máte na výběr hodně jiných programů, proto ta priorita podle mého názoru není vysoká.

mira píše: Jinak se mi Odorik aplikace líbí pro jednoduchost ovládání a možnosti výběru z předdefinovaného seznamu. Jen v některých situacích ukazuje nesmyslné částky za hovor.
O tom nic nevím. Je možné problém snadno opakovat? Jak?
jlo
Příspěvky: 147
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: Odorik SW - logování a nastavení výstupu zvuku

Příspěvek od jlo »

xsouku04 píše: Díky za info. Prosím můžete nějak rozvést tu integraci se systémovým adresářem?
Rádo se stalo. Měl jsem na mysli následující.
1. Moje osobní zkušenost: Zoiper Communicator 2.X (který používám) by měl umět v Biz verzi naimportovat do svého interního adresáře Contacts.xml adresáře jiných formátů, mj. taky adresář ve formátu .wab - Windows Address Book. Upřímně, nevím, jestli je zcela korektní nazývat ho systémovým adresářem Windows, ale nic jiného mne nenapadá - i proto, že je to adresář, který používala systémová aplikace pro elektronickou poštu. Adresář Outlooku by mělo být možné naimportovat také. (T.č. nejsem u počítače, kde by byl program nainstalovaný, a sám jsem to nikdy nepoužil, pro mne byl a je omezující počet účtů, proto píšu v kondicionálu.)

2. Jak jsem se díval na web Zoiperu, tak stávající verze 3.X by měla umět ještě víc
=======
Zoiper can load and search your contacts on the fly from these places:
* Outlook 2007, 2010 and 2013 (32 and 64 bit versions)
* Windows contacts
* Mac address book
* External LDAP server
* XMPP roster
* XCAP server
* iOS contact list
* Android contact list

You can also import contacts from:
* CSV files
* LDAP
=======
- podle http://www.zoiper.com/en#voip-softphone ... tlook-xmpp.

Nicméně, verzi 3 jsem nikdy v činnosti neviděl, takže bez záruky...
xsouku04 píše:Dovede to např. Blink, ale ten je problémový.
Je to trochu mimo téma, ale v čem vidíte problémovost Blinku? (Neoponuji, mám s ním mizivou zkušenost, jen se ptám.)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odorik SW - logování a nastavení výstupu zvuku

Příspěvek od xsouku04 »

jlo píše:
xsouku04 píše:Dovede to např. Blink, ale ten je problémový.
Je to trochu mimo téma, ale v čem vidíte problémovost Blinku? (Neoponuji, mám s ním mizivou zkušenost, jen se ptám.)
Cituji moji zkušenost popsanou ve vláknu o programu Blink. Je to moje odpověď na to, kdy někdo jiný hlásí, že mu to nejde.
Jednou jsme se to pokoušeli nasadit v jedné firmě, která měla více jak 500 kontaktů. Sice to občas fungovalo, ale bylo to stejně nespolehlivé a nakonec to fungovat, tuším, přestalo. Tím nespolehlivé myslím to, že při každém spuštění se muselo znovu zadat, tuším, to google heslo a on si znovu stahoval všechny kontakty a přitom se chvíli tvářil jako kousnutý. No a pak to najednou přestalo jít úplně. Byla to verze pro Windows.
Jinak co se týče marketingových řečí na zoiper.com, tak na to jsem poněkud alergický. Jejich programy v placené verzi vypadají, že umí ledacos, ale když to začnu zkoumat, objevím, že to má závažné mouchy, tedy to není vlastně moc použitelné.

Třeba jejich BLF neumí indikovat stav vyzvánění a přebírat hovory, krom toho se poněkud podivně a nelogicky nastavuje, že k tomu museli udělat i vlastní návod v PDF.
Jejich chatovací funkci, vypadá, otestovali jen s Asteriskem, umí poskytnout pdf návod, který ukáže, jak nastavit asterisk, nic víc k tomu nedovedou říct. Jejich chat a presence se ale chová na rozdíl třeba od programu microsip nějak podivně, občas i funguje.
Na svém PC jsem měl barevnou hloubku nastavenou na netradičních 24 bitů místo obvyklých 32, to způsobilo, že Zoiper byl v podstatě nepoužitelný, protože se neuměl korektně vykreslit. Tuhle chybu uznali a snad opravili.
Nastavování a používání placené verze Zoiperu je pro mne neintuitivní, horší než u podobných opensource programů. Zrovna tak jejich stránky. Překvapivě i podpora je u opensource projetků mnohdy na vyšší úrovni, nemluvě o možnosti opravit si problém sám nebo zaplatit nějakému externistovi. Jejich podpora mi v podstatě posloužila jen v navigaci na jejich nepřehledné a fakta zamlčující stránce, kde odkazy na opravdu užitečné konkrétní informace a návody nejsou moc k nalezení.

Co se týče podpory kontaktů v Outlooku a Windows contacts, snad to bude OK. Doufám, že na tom není co pokazit.
Obávám se ale, že co se týče podpory "android contact list", tak to předpokládám asi myslí, že to je jen u verze pro android. Update: Oficiálně potvrzeno, google kontakty lze používat jen ve verzi pro android.
Jelikož osobně nepoužívám Windows (mají verzi i pro Linux), tedy ani Outlook nebo Windows kontakty se mě netýkají, pro mne osobně placená verze Zoiperu oproti verzi zdarma nemá vůbec žádnou přidanou hodnotu. Jen jsem s tím ztratil čas. A to mi naštěstí nechali zdarma otestovat. Vyžádat si trial verzi rozhodně mohu doporučit každému.

Rád bych si placenou verzi koupil, pro mne je ale bohužel k ničemu. Stačilo by, kdyby alespoň jednu z těch věcí, co bych potřeboval, uměla ...
jlo
Příspěvky: 147
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: Odorik SW - logování a nastavení výstupu zvuku

Příspěvek od jlo »

Díky za vyjasnění problému s Blinkem.
xsouku04 píše: Rád bych si placenou verzi koupil, pro mne je ale bohužel k ničemu. Stačilo by, kdyby alespoň jednu z těch věcí, co bych potřeboval, uměla ...
Pokud jde o Zoiper, rozumím tomu, co píšete. Na vašem místě bych to asi viděl podobně - je to vzorová ukázka toho, že různí uživatelé mají různé potřeby. Pro mne byl (a to zásadně) u Zoiperu omezující počet účtů - ano, a na „odblokování“ omezení na dva účty asi skutečně nejde nic zkazit :). Jinak je potřeba dodat, že - a to platí i pro bezplatnou verzi - neznám jiný program pro Windows, u kterého funguje registrace více účtů najednou (tj. příchozí hovor může přijít na kterýkoli z účtů a vždy to zvoní) a má slušnou kvalitu zvuku. (Jistě, pokud jsou ty účty u Odoriku, lze to obejít pomocí paralelního vyzvánění, ovšem Odorik není jediný VOIP operátor, i když je navýsost kvalitní :) )
Odpovědět