Stránka 5 z 7

Re: Nastavení SIP účtu v Nimbuzz

PříspěvekNapsal: čtv 02. úno 2012 14:34:14
od ViR
smoulinka píše:Tak se mi podařilo prográmek nainstalovat i sprovoznit na E66, ale pouze příchozí hovory, odchozí mi na tom nejdou. A přes EDGE / GSM neslyší mě druhá strana tudiž o ničem zase jenom reklamní trik. Funguje pouze spolehlivě při UMTS / HSDPA, ne při EDGE / GSM.

Jaký prográmek máte na mysli? Jinak přes GPRS/EDGE teoreticky (a většinou i v praxi) VoIP telefonování nemá fungovat, protože zejména na upstreamu je příliš nízký datový tok. Výjimkou je prakticky jenom použití programu Fring, který zvládá komunikovat ve více jak 90 % případů. Ovšem se slyšitelně horší kvalitou.

Re: Nastavení SIP účtu v Nimbuzz

PříspěvekNapsal: čtv 02. úno 2012 14:48:29
od smoulinka
Měla jsem na mysli MobiFlo VoIP calls z odkazu : http://store.ovi.com/content/26886 ten se mi podařilo rozchodit i na odorik, ale pouze pro příchozy hovory, odchozí bohužel ne.


ViR píše:
smoulinka píše:Tak se mi podařilo prográmek nainstalovat i sprovoznit na E66, ale pouze příchozí hovory, odchozí mi na tom nejdou. A přes EDGE / GSM neslyší mě druhá strana tudiž o ničem zase jenom reklamní trik. Funguje pouze spolehlivě při UMTS / HSDPA, ne při EDGE / GSM.

Jaký prográmek máte na mysli? Jinak přes GPRS/EDGE teoreticky (a většinou i v praxi) VoIP telefonování nemá fungovat, protože zejména na upstreamu je příliš nízký datový tok. Výjimkou je prakticky jenom použití programu Fring, který zvládá komunikovat ve více jak 90 % případů. Ovšem se slyšitelně horší kvalitou.

Re: Nastavení SIP účtu v Nimbuzz

PříspěvekNapsal: čtv 02. úno 2012 14:57:16
od ViR
smoulinka píše:Měla jsem na mysli MobiFlo VoIP calls z odkazu : http://store.ovi.com/content/26886 ten se mi podařilo rozchodit i na odorik, ale pouze pro příchozy hovory, odchozí bohužel ne.

Aha. A jak zadáváte volané číslo? Mně to s Odorikem na E51 (ná stejnou verzi OS jako E66) pracuje bez problémů. Pravda, nepoužívám to, protože vestavěný nativní VoIP "nokiácký" klient je lepší, a NobiFlo v porovnání s ním nic zvláštního nepřináší. Ale funguje mi.

Re: Nastavení SIP účtu v Nimbuzz

PříspěvekNapsal: čtv 02. úno 2012 15:04:14
od AndriIP
Dostupnost příchozí hovoru dá se zprovoznit takhle:
Menu → Nastroje → Nastavení → Telefon → Volání →Ineternet.volání na lince-Aktivováno
Odesl.ID meho int.volání -Ano
Btw:builtin sip aplikace od Nokie vůbec nefunguje na GPRS/EDGE
Řešení problémů na infolinke Odorik.cz od 1.2.2012

Re: Nastavení SIP účtu v Nimbuzz

PříspěvekNapsal: čtv 02. úno 2012 15:20:40
od ViR
AndriIP píše:Btw:builtin sip aplikace od Nokie vůbec nefunguje na GPRS/EDGE

Ano a 3x ano. Ale to je vlastnost, nikoli chyba. Když si dáte tu práci a prolezete fórum "telefonujeme.cz", tak tam někde najdete ode mne zdůvodnění proč. Jen ve zkratce - ani "holé" GPRS ani rozšíření EDGE není schopné zajistit za všech okolností na upstramu dostatečnou šířku pásma, která je potřebná pro přenos hlasu. Spíš je pravidlem, že to pro běžné audiokodeky nezajišťuje. Další věcí je příliš velká latence. Nicméně, výrobce to prostě vyřešit tak, že po zkušenostech s jakousi ranou verzí (tuším E60) která to umožňovala (ač bylo deklarováno, že je to určeno pro WiFi), a po přívalu "reklamací vlastní hlouposti" experimentátorů, prostě omezil použití jen na taková datová připojení kde je vysoká pravděpodobnost úspěšného VoIP telefonování.

Re: Nastavení SIP účtu v Nimbuzz

PříspěvekNapsal: čtv 02. úno 2012 16:21:06
od AndriIP
ViR píše:
AndriIP píše:Btw:builtin sip aplikace od Nokie vůbec nefunguje na GPRS/EDGE

Ano a 3x ano. Ale to je vlastnost, nikoli chyba. Když si dáte tu práci a prolezete fórum "telefonujeme.cz", tak tam někde najdete ode mne zdůvodnění proč. Jen ve zkratce - ani "holé" GPRS ani rozšíření EDGE není schopné zajistit za všech okolností na upstramu dostatečnou šířku pásma, která je potřebná pro přenos hlasu. Spíš je pravidlem, že to pro běžné audiokodeky nezajišťuje. Další věcí je příliš velká latence. Nicméně, výrobce to prostě vyřešit tak, že po zkušenostech s jakousi ranou verzí (tuším E60) která to umožňovala (ač bylo deklarováno, že je to určeno pro WiFi), a po přívalu "reklamací vlastní hlouposti" experimentátorů, prostě omezil použití jen na taková datová připojení kde je vysoká pravděpodobnost úspěšného VoIP telefonování.



Diky, přečetl jsem Vaše vyjádření od 17 listopadu 2009. Je to ono, že? Také jsem toho názoru.

Re: Nastavení SIP účtu v Nimbuzz

PříspěvekNapsal: čtv 02. úno 2012 17:15:14
od xsouku04
AndriIP píše:Dostupnost příchozí hovoru dá se zprovoznit takhle:
Menu → Nastroje → Nastavení → Telefon → Volání →Ineternet.volání na lince-Aktivováno
Odesl.ID meho int.volání -Ano
Btw:builtin sip aplikace od Nokie vůbec nefunguje na GPRS/EDGE
Řešení problémů na infolinke Odorik.cz od 1.2.2012

Smoulinka ale píše že má problém s odchozími hovory ne příchozími.

Re: Nastavení SIP účtu v Nimbuzz

PříspěvekNapsal: čtv 02. úno 2012 18:33:08
od ViR
AndriIP píše:Diky, přečetl jsem Vaše vyjádření od 17 listopadu 2009. Je to ono, že? Také jsem toho názoru.

Ano http://www.telefonujeme.cz/viewtopic.php?p=53867. To je ono. Jediné, co se od té doby změnilo je, že se po upgrade technologie snížila latence postupně ve všech našich mobilních sítích na GPRS/EDGE asi na 2/3 - 1/2 uváděné hodnoty. To je podstatné zlepšení, ale stále je to docela hodně. A Fring přestal podporovat komunikaci se Skype :-/.

Re: Nastavení SIP účtu v Nimbuzz

PříspěvekNapsal: stř 14. bře 2012 5:21:25
od konrad
Tatinek2 píše:Tak začnem:
účet - ty co tam jsou tak je nejlépe smazat. Nebudou se pak motat.

Uživatelské jméno - číslo linky
doména - sip.odorik.cz
další položka - číslo linky
další položka - heslo
server - sip.odorik.cz

servery -
proxy adresa - sip.odorik.cz
proxy port - 5060
registrační adresa - sip.odorik.cz
registracní port - 5060
transport - UDP
Konfigurace - to co tam je
xcap root - nic


Včera jsem si vyzvedl E52 ze záručního servisu Vodafone, kde byla proto že baterie nevydrží víc jak 8 hodin s vyjádřením jejich autorozovaného servisu Arvato že telefon je v pořadku. Dnes jsem jej vrátil, protože mi během dne dvakrát klekla baterka. Tentokrát byl Vodafone vstřícnější a zapůjčil mi mobil N73, ale jak jsem zjistil nemohu na něj nainstalovat snad nic co by podporovalo VoIP a Odorik. Sice má SIP v nastavení, ale ten není podporovaný. Skype, Fring, Nimbuzz, i když se mi podaří je stáhnout, nejdou otevřít s hláškou o nekompatibilitě.

Přes výhružku si mi podařilo nainstalovat MobiFlo, ale zjistil jsem, že v Edit account už nejde nastavit server na sip.odorik.cz, protože aplikace dává na výběr ze čtyř možností Serveru: sip.freeminutes.co.za, sip.iflo.co.za, sip.mobiflo.co.za, a sip.phonesoftware.co.za.
Tím se stane, že můj account je číslo linky @ jeden ze zaškrtnutých serverů

Zná někdo fígl jak to obejít? Nebo nějaký jiný způsob jak využít Odorik na N73 než mi Arvato vrátí E52?
Po čvrté reklamaci kterou neuznali jsem měl nárok na výměnu telefonu. Bohužel E52 už nemají v nabídce, z Nokií už jen C5 která nemá SIP, takže, pokud jí nemají někde ve výprodeji a protože nepředpokládám že by mi dali dražší Nokii 700 nebo N9, mě možná donutí přejít na Android.

Zpětné volání přece jen není to pravé, součtem dvojího volání se míjí s efektivností a účelem proč mít VoIP.

Re: Nastavení SIP účtu v Nimbuzz

PříspěvekNapsal: stř 14. bře 2012 7:49:39
od Tatinek2
Na to nastavení se ti podívám zítra večer. Už ten mobil nepoužívám. Jak píšes, že bys přešel na androida, já se dlouho bránil odejít od Nokie. Ale v pátek jsem si koupil Samsung Galaxy mini s5570i. Má to android. jsem spokojen. Cena okolo 2500 kč. Klient na volání super. Kvalita volání dobrá. Dobrá integrace nahraných klientů. Zmáčknu tlačítko volat a hned mi to dá na výběr přes co chci volat. Spokojenost.