ring.cx - není slyšet volaného

Programy, které slouží k volání přes internet z počítače nebo chytrých mobilů.
Odpovědět
Georgius
Příspěvky: 223
Registrován: pon 22. črc 2013 16:07:46

ring.cx - není slyšet volaného

Příspěvek od Georgius »

Zdravím naši odoričí komunitu,
zjistil jsem, že sflphone se proměnilo v ring.cx (http://ring.cx), což je ale v první řadě end-to-end šifrovací nástroj, který "jen tak mimochodem" umí taky SIP (+TLS atd). Zkusil jsem ho nainstalovat na dvou debianích noteboocích. GUI je otázka osobního vkusu ;-), ale důležitá je funkcionalita. Když jsem testoval volání proti mému novému Wellu, který umí videohovory, funguje to 100% když volám ring->Well. V obráceném směru není ring slyšet. Přes CSIPsimple to funguje v obou směrech. Test proběhl v té samé síti, lokální porty jsou non-default. Nějak mne nenapadá co tam nastavit. Ring.cx bych vytknul jen to, že neumí spolupracovat s kontakty/provisioningem, t.j. pro BFU je lepší odorik.exe ale jinak je to víc než fajn. Když volám přes **XXXXXX tak hovor není ani ve výpisu hovorů takže asi ani není moc možností jak hovor ze strany odorika debugovat - nebo se pletu ?

díky
Georgius
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ring.cx - není slyšet volaného

Příspěvek od xsouku04 »

Logujeme i signalizaci hovorů přes dvě hvězdičky, tedy zkoumat můžeme i tyto, i když hovory samotné nejsou v historii hovorů vidět.
Potřebujeme znát ale údaje jako linku, z které a na kterou jste volal, a čas. I když se můžeme podívat na SIP signalizaci, problém bude nejspíš u ring.cx, my totiž do toho, na jakých kodecích se domluví koncová zařízení, vůbec nezasahujeme - když voláte s těmi dvěma hvězdičkami.
Jaké Well máte? Well ve skutečnosti není žádný výrobce VoIP. Značka Well vznikla tak, že joyce.cz dováží různé výrobky různých výrobců a přejmenovává je na Well.

ring.cx vypadá nadějně. Pravda, jeho GUI je podivné. Nainstaloval jsem si jej a zkusil volat na svůj mobil. A hned jsem objevil, zdá se, zásadní bug. Když si volám na svůj mobil, slyším jen falešné zvonění místo opravdového zvuku. Tedy pokud bych měl mobil vypnutý, nebo si hovor odmítl (volal jsem si na Vodafone), nedozvím se to a budu slyšet i nadále jen falešné zvonění.


Vám se daří dělat videohovory CSIPSImple<->CSIPSimple?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ring.cx - není slyšet volaného

Příspěvek od xsouku04 »

Tak jsem znovu testoval ring.cx a problém s tím, že má ring.cx problém řádně zvonit (aby bylo slyšet zvuk během vyzvánění) když si volám na mobil stále trvá. Když mají potíže i s obyčejnými hovory, u videohovorů lze problém lze očekávat ještě více.

Podobný problém měl nedávno i Linphone. Náš zákazník dlouze snad celý den zkoumal proč není slyšet zvonění a ono to bylo tím že používal na testy Linphone.

Zkoušel jsem také program Ekiga (ten by také měl umět video) a tam si nepodařilo vůbec zavolat. Bohužel s open source VoIP klienty je to bída, i když často chybí jen málo.

MicroSIP je dobrý, ale video má příšerně zpožděné.

Ještě existuje blink, ten jsem nyní zkoušel nainstalovat na debian jessie, ale má tam nějaké špatné závislosti, tedy nelze ani nainstalovat. Z blinku jsem byl nadšen do doby než jsem zjistil že jeho schopnost natáhnout si google kontakty funguje pochybně. Tedy asi také bude mít nějaké mouchy.

Twinkle je dobrý, ale neumí video.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ring.cx - není slyšet volaného

Příspěvek od xsouku04 »

Máme novou funkci "auto answer". Hovor se tváří zdvihnutý hned od začátku, a proto zabagovaný VoIP nedostane šanci nepřenášet zvuk během zvonění.
Vyzkoušet to můžete pomocí prefixu *051 před volané číslo, nastavit to lze též natvrdo u používané linky.

Samozřejmě jiné bugy, jako třeba co se týče přenosu videa, to neřeší.
Přílohy
Auto-answer.png
Auto-answer.png (56.67 KiB) Zobrazeno 3188 x
Odpovědět