Roger73 píše:Ano, jednalo se opět o volání do sítě slovenské Štvorky, navíc v ČR roamingu, to by ale nemělo mít vliv. Spojení na další slov. mob. operátory vyzkoušené nemám. ID prvního hovoru z těch tří je 176458744, pak 176458745 a 176458751. Zvonil až třetí pokus neboli hovor.
Přiiznám se, že úplně nejsem schopen rozklíčovat logiku Vašeho argumentu, ale věřím, že tam logika určitě je.
Do sitě Štvorka nikdo nechce propojovat, ale na třetí pokus mne to stejně propojí?
Píšete, že snadf Štvorka obchází cenovou regulaci EU a účtuje si vyšší ceny, ale myslel jsem,. že EU regulace se týká jen cen v roamingu (o což zde nejde), nebo jakou EU regulaci máte na mysli?
A když je málo propojů do Štvorky a jiných slov. mob. operátorů, tak jim to umožňuje obcházet cenovou regulaci EU a účtovat si mnohem vyšší sazby? Jak tomu má člověk rozumět, jak to souvisí s počtem propojů? Díky
EU nereguluje jen ceny v roamingu, ale i propojovací poplatky. Tedy ceny mezi operátory, nebo též ceny z VoIP na mobil a pevnou v EU. V některých zemích jako např. na Slovensku, ale zvládají nějak zařídit, aby onen nízký propojovací poplatek neměl podstatný vliv na běžnou velkoobchodní cenu. Prostě za cenu, která by odpovídala propojovacímu poplatku + přiměřený zisk nikdo hovory na volném trhu neprodá. Z toho plynou obrovské zisky těm, kteří inkasují ten rozdíl. Zrovna na Slovensku se tato regulace obchází metodou "nedostatek propojů", kde propoj za regulovanou cenu má jen několik málo subjektů, kteří na tom vydělávají obrovské peníze. Naši dva dodavetelé na Slovensko, kteří nabízí o něco nižší cenu než ostatní propoje, díky těmto naschválům se Štvorkou zjevně nemají propoj vůbec, proto hovory odmítají. Třetí operátor, ale za pro nás vyšší "mafiánskou" cenu, která nemá s regulací mnoho společného, hovor nakonec spojí.
Tedy problém se týká jen Štvorky a souvisí to se Slovenskou hrou na nedostatek propojů, která má zvyšovat cenu hovorů na Slovensko mobil. Také to bude zjevně tím, že velkoobchodní operátory zjevně Čtvorka moc nezajímá, protože mají malý podíl na trhu. Je také možné, že si Čtvorka stanovuje podmínky typu alespoň milion minut měsíčně, aby souhlasili s propojem za regulovanou cenu, což může být u hovorů do začínajícího operátora pro naprostou většinu subjektů problém. Přesná informace o tom, jak na Slovensku umí zařídit extra vysokou cenu, i když jsou propojovací poplatky relativně nízké, neznám, jen spekuluji.
Není mi ani jasné, jestli tuhle "mafiánskou cenu" platí i běžní evropští mobilní operátoři a nebo mají nějaký způsob, jak se jí vyhnou. Celé to ale nějakým záhadným způsobem musí být ošetřeno tak, aby se nižší cena nedostala na volný trh. To je to slovenské specifikum. Pravděpodobně přístup k nižší ceně mají jen vybraní operátoři (u kterých hrozí, že by se naštvali a udělali si přímý propoj přímo na Slovensku) a nějak záhadně je ošetřeno, aby ji nepouštěli dále.
Dobrá zpráva je, že se to slovenské mafii postupně hroutí, tedy vypadá to, že po vyřešení problému se Štvorkou budeme schopni ceny hovorů brzy snížit.
Nevíte prosím, jaké má Čtvorka předčíslí v případě vlastních nepřenesených čísel? Poslal bych hovory na tyto předčíslí rovnou jinudy.