Stránka 1 z 2

Podpora Skype

Napsal: pon 02. zář 2019 17:18:27
od pali
Dobrý deň, zaujímalo by ma, aká je súčasná podpora Skype. Na stránkach Odoriku to akosi neviem nikde nájsť.

Na viacerých miestach v nápovede sa píše, že je možné volať z Odorik linky na Skype zadaním uri: skype:<uzivatel>. Keď som to skúšal priradiť cez rýchlu voľbu, tak to nefungovalo.

Je teda ešte možné volať z SIP Odorik linky na Skype (zo zdieľaného Odorik skype účtu)? Alebo je to už dávno nefunkčné?

A je možné sa dovolať zo Skype siete na SIP Odorik linku? Alebo aj to je už nefunkčné?

Re: Podpora Skype

Napsal: pon 02. zář 2019 18:42:58
od xsouku04
Ze skypu je možné se dovolat do sítě odorik, pokud vám skype dovolí zadat číslo linky, kam si přejete dovolat. Může to být někdy problém v android nebo iPhone v závislosti, jak kdo v Micrisoftu dostal zrovna nápad. Záleží, jakou verzi máte, a jestli tam DTMF klávesnici dali nebo nikoli. Zrovna tak to může být problém pod některými verzemi Skype klinent pro Linux (aktuální vezre na mém počítači to umožňuje) ve verzi pro Windows by to jít mělo.
Pokud tedy lze najít při volání v síti Skype DTMF klávesnici, můžete volat libovolné číslo včetně linky v síti Odorik a to úplně zdarma.

Opačný směr z VoIP na Skype nefunguje dlouho. Je to dáno tím, že Microsoft se rozhodl uměle znefuknčnit starší verze Skypů, pomocí kterých jsme to dělali.

Re: Podpora Skype

Napsal: pon 02. zář 2019 18:48:40
od pali
Ďakujem za odpoveď. Je niekde na webe popis ako volá zo Skype na Odorik? Špeciálne, na ktoré skype účty treba volať a ako sa zadáva formát čísla: číslo Odorik linky s prefixom hviezdička alebo verejné číslo linky?

Re: Podpora Skype

Napsal: pon 02. zář 2019 18:50:32
od xsouku04
pali píše:Ďakujem za odpoveď. Je niekde na webe popis ako volá zo Skype na Odorik? Špeciálne, na ktoré skype účty treba volať a ako sa zadáva formát čísla: číslo Odorik linky s prefixom hviezdička alebo verejné číslo linky?
Návod je zde. Ale Microsoft neustále mění to, kde je DTMF klávesnice. Voleje skype jméno Odorik.cz.
http://www.odorik.cz/w/skype
Co máte zrovna zadat, jste umozorněni hlasově. PIN není nutné zadávat, pokud si uložíte své skype jméno jako autorizované a pokud nám je Microsoft zrovna předá (měl období, kdy to nedělal).

Místo PINu lze zadat i číslo linky v síti, takže může volat i ten, co nemá vlastní PIN/registraci.

Re: Podpora Skype

Napsal: úte 03. zář 2019 3:18:49
od forum-user-UDFENS
Ten směr z VoIP na Skype neřešilo by to třeba tohle? https://docs.microsoft.com/cs-cz/skypef ... or-edition

Re: Podpora Skype

Napsal: úte 03. zář 2019 8:39:16
od Pitomec
Škoda, že nejde nějak udělat volání z Messengeru na Odorik a opačně. Nebo ano? :)

Re: Podpora Skype

Napsal: čtv 05. zář 2019 10:33:19
od ZdePri
TIP:
Telegram <-> SIP
https://github.com/Infactum/tg2sip
Nevím kolik lidí používá telegram a jak by se to Odoriku "zadrátovávalo" do ústředny.

Re: Podpora Skype

Napsal: sob 07. zář 2019 16:07:37
od forum-user-UDFENS
Pitomec píše:Škoda, že nejde nějak udělat volání z Messengeru na Odorik a opačně. Nebo ano? :)
Pokud by Odorik oslovil Facebook tak by mu možná mohl zapnout XMPP protokol, který před lety vypnul (údajně z důvodu, že nebyl využívaný). A někdo by se chopil udělat na to plugin.

Re: Podpora Skype

Napsal: sob 14. zář 2019 7:57:52
od forum-user-UDFENS
Něco jsem o tom zjišťoval a je to celkem revoluční výzva. Protože přes xmpp protokol komunikují skoro všechny světové služby. Viber, LINE, WhatsApp, Instagram a další. Některé to ještě dovybavují šifrováním. Pokud by byl schopný manažer a vyjednal by s těmito službami přístup k jejich API nebo jen k připoji na volání a udělal i doplněk pro ústřednu (možná i něco již hotového existuje) tak by to pro mobilní operátory mohlo znamenat menší revoluci. Protože by bylo možné volat z těchto služeb na telefony a z telefonů lidem na těch službách. Identifikace jako volaného by nemusela být číslo ale jen text třeba "Messenger - Milan Novák" nebo z tel seznamu. ČTÚ nevím co by na to říkalo ale nemělo by jim to vadit (zkrze jiný dotaz a odpovědi zde na fóru) a ústředna to umožňuje (předání hovoru a identifikaci hovoru ne jako tel.cisla ale jako textu kde se stejně přenáší i interní číselné ID). A to samé dnes jde i v jiných státních věcech, jako například registru SPZ vozidel, aj. (místo čísel může být vlastní text) (stejné odvozené zákony).
Volání z těchto služeb na mobilní nebo jiné číslo by pak muselo jít na účet toho volaného. Mimochodem ty platební brány a podpora práce s ústřednou u některých z uvedených služeb již funguje (například Viber, nebo Skype na svém protokolu) ale využívají to jen pro svou síť. Takže tam by takové napojení nemělo být technický problém. Akorát to vyjednat na sociální úrovni s těmi majiteli služeb.

Z toho co jsem letmo zjišťoval tak lze propojit na straně serveru Openfire s Asterix a dalšími ústřednami (respektive naopak).
https://www.freepbx.org/xmpp-pro/
V praxi to tedy znamená, že komunikace mezi operátorem a službou Messenger, Viber, aj. může probíhat přes xmpp s ID těch uživatelů a Odorik pak může posílat těm co by to zvonilo na displej text místo čísla třeba "Messenger - Milan Novák", nebo jak si ho uživatel pojmenuje v online telefonním seznamu. Co se týká obtěžování tak některý software podporuje blokování nejen z čísel ale také z textových identifikátorů a to včetně diakritiky. Například TrueCaller. U vestavěných aplikací na filtrování hovorů dle identifikátoru volaného Androidu nebo MIUI netuším jak na tom v tomto jsou. Některé dokonce umožňují zadání filtru jako regex definice (třeba software s ukončeným vývojem CSipSimple).

Re: Podpora Skype

Napsal: sob 14. zář 2019 11:07:52
od xsouku04
forum-user-UDFENS píše:Něco jsem o tom zjišťoval a je to celkem revoluční výzva. Protože přes xmpp protokol komunikují skoro všechny světové služby. Viber, LINE, WhatsApp, Instagram a další. Některé to ještě dovybavují šifrováním. Pokud by byl schopný manažer a vyjednal by s těmito službami přístup k jejich API nebo jen k připoji na volání a udělal i doplněk pro ústřednu (možná i něco již hotového existuje) tak by to pro mobilní operátory mohlo znamenat menší revoluci. Protože by bylo možné volat z těchto služeb na telefony a z telefonů lidem na těch službách. Identifikace jako volaného by nemusela být číslo ale jen text třeba "Messenger - Milan Novák" nebo z tel seznamu. ČTÚ nevím co by na to říkalo ale nemělo by jim to vadit (zkrze jiný dotaz a odpovědi zde na fóru) a ústředna to umožňuje (předání hovoru a identifikaci hovoru ne jako tel.cisla ale jako textu kde se stejně přenáší i interní číselné ID). A to samé dnes jde i v jiných státních věcech, jako například registru SPZ vozidel, aj. (místo čísel může být vlastní text) (stejné odvozené zákony).
Volání z těchto služeb na mobilní nebo jiné číslo by pak muselo jít na účet toho volaného. Mimochodem ty platební brány a podpora práce s ústřednou u některých z uvedených služeb již funguje (například Viber, nebo Skype na svém protokolu) ale využívají to jen pro svou síť. Takže tam by takové napojení nemělo být technický problém. Akorát to vyjednat na sociální úrovni s těmi majiteli služeb.

Z toho co jsem letmo zjišťoval tak lze propojit na straně serveru Openfire s Asterix a dalšími ústřednami (respektive naopak).
https://www.freepbx.org/xmpp-pro/
V praxi to tedy znamená, že komunikace mezi operátorem a službou Messenger, Viber, aj. může probíhat přes xmpp s ID těch uživatelů a Odorik pak může posílat těm co by to zvonilo na displej text místo čísla třeba "Messenger - Milan Novák", nebo jak si ho uživatel pojmenuje v online telefonním seznamu. Co se týká obtěžování tak některý software podporuje blokování nejen z čísel ale také z textových identifikátorů a to včetně diakritiky. Například TrueCaller. U vestavěných aplikací na filtrování hovorů dle identifikátoru volaného Androidu nebo MIUI netuším jak na tom v tomto jsou. Některé dokonce umožňují zadání filtru jako regex definice (třeba software s ukončeným vývojem CSipSimple).
XMPP je ale přece jen chatování. Firmy jako Viber, LINE, WhatsApp, Instagram se s někým jako Odorik bavit nebudou. Aplikace nebo služba co umožní propojení, by musela existovat volně. Nevím o tom, že by existovala, předpokládám, že dotyčné firmy nemají zájem, i když je to jeden z mála způsobů, jak by mohly něco vydělat.
Existovala např. u Skype, než se ji Microsoft s neznámých důvodů rozhodl zaříznout tím, jak odstřihnul starší verze Skype klientů.