CSipSimple: Hovor se neukonči, pokud se nepřepisuje kontakt

Programy, které slouží k volání přes internet z počítače nebo chytrých mobilů.

CSipSimple: Hovor se neukonči, pokud se nepřepisuje kontakt

Příspěvekod pe.havel » čtv 25. úno 2021 17:40:59

Zdravím,
pokud byl hovor ukončen na druhé straně (nebo na ústředně), klient CSipSimple hovor neukončil a dál pokračoval, jako kdyby se k němu povel o ukončení nedostal.
Nyní jsem zjistil, že pokud v nastavení klienta zapnu "Povolit přepsání kontaktu", tak už hovory ukončuje korektně. Avšak důsledkem je, že v SIP paketu "Contact:" už není lokální IP adresa, ale veřejná před NATem. Vypisuje se to tak i v tabulce registrací v administraci.
Dá se problém opravit jinak, aniž by se musel přepisovat kontakt? (mám třeba špatnou jinou konfiguraci SIP klienta?) Nebo to jinak řešit nejde? A napadá vás, co to může způsobovat?
Problém jsem měl totožný na dvou telefonech, kde je CSipSimple.
Díky
pe.havel
 
Příspěvky: 68
Registrován: pát 02. zář 2016 10:34:20

Re: CSipSimple: Hovor se neukonči, pokud se nepřepisuje kont

Příspěvekod xsouku04 » čtv 25. úno 2021 22:37:39

Žádné přepisování kontaktu není běžně třeba, obvykle jsou podobné funkce spíše na závadu.
Na jaký port se na odorik.cz hlásíte. Pokud je to 5060, doporučoval bych raději použít 6688, jinak hrozí, že by do toho mohlo zasahovat ještě SIP ALG wifi routeru.

Viz. http://www.odorik.cz/w/csipsimple_for_a ... rdni_porty
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7308
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: CSipSimple: Hovor se neukonči, pokud se nepřepisuje kont

Příspěvekod xsouku04 » pát 26. úno 2021 19:50:38

Aha na chat jste napsal číslo linky.
Vidím, že se hlásíte přes TLS. Tedy SIP ALG můžeme vyloučit, protože do šifrovaných paketů zasahovat nelze.

Nejlepší je hlásit konkrétní hovory a popsat problém. Pomocí id hovoru. http://www.odorik.cz/w/hlaseni_problemu

Zkoumal jsem hovor 399420207, kde v INVITE posílá telefon veřejnou ip adresu a port, který když použijeme po zavěšení druhé strany, tak na něm nikdo neodpovídá. Je zjevně špatně. Proč se použije až po zavěšení, nechápu.
Řeknu kolegovi, aby se na to podíval.

Na chatu dnes odpoledne zlobila diakritika, ale už je to opravené.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7308
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: CSipSimple: Hovor se neukonči, pokud se nepřepisuje kont

Příspěvekod pe.havel » pát 26. úno 2021 21:36:56

Abyste měli co porovnávat, udělal jsem dva testovací hovory:
- ID 399611101 je s vypnutou volbou "Povolit přepsání kontaktu". Registrace, která proběhla před tím, má v kontaktu lokální IP. Po ukončení hovoru na druhé straně se hovor v telefonu neukončil a zůstal viset hluchý.
- ID 399611168 je se zapnutou volbou ""Povolit přepsání kontaktu"". Registrace, která proběhla před tím má v kontaktu veřejnou IP adresu a port. Ukončení hovoru proběhlo korektně.

Předem děkuji za prozkoumání.

P.S. Původně jsem psal do fóra, protože jsem si nebyl jistý, jestli to spíše není obecně chyba nastavení z mé strany nebo chyba klienta, aby se o ní případně dozvěděli další.
pe.havel
 
Příspěvky: 68
Registrován: pát 02. zář 2016 10:34:20

Re: CSipSimple: Hovor se neukonči, pokud se nepřepisuje kont

Příspěvekod kovik » úte 02. bře 2021 15:05:24

Dobry den,
debugoval jsem to a vysledek je, ze kdyz se pouzije v `SIP ACCOUNT` polozce `Default uri scheme` hodnota `sips`, tak nase proxy z neznameho duvodu nepouzije v BYE alias, ktery si tam sama pri INVITU vlozi.

Kdyz se pouzije v `Default uri scheme` hodnota `sip`, tak to funguje bez problemu a na sifrovani to nema vliv.

Prosim otestujte.
Uživatelský avatar
kovik
 
Příspěvky: 489
Registrován: stř 16. lis 2011 12:07:52

Re: CSipSimple: Hovor se neukonči, pokud se nepřepisuje kont

Příspěvekod pe.havel » úte 02. bře 2021 18:48:44

Funguje, děkuji za vyřešení!
pe.havel
 
Příspěvky: 68
Registrován: pát 02. zář 2016 10:34:20


Zpět na VoIP Software

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník