Stránka 1 z 1

CSipSimple: Hovor se neukonči, pokud se nepřepisuje kontakt

Napsal: čtv 25. úno 2021 16:40:59
od pe.havel
Zdravím,
pokud byl hovor ukončen na druhé straně (nebo na ústředně), klient CSipSimple hovor neukončil a dál pokračoval, jako kdyby se k němu povel o ukončení nedostal.
Nyní jsem zjistil, že pokud v nastavení klienta zapnu "Povolit přepsání kontaktu", tak už hovory ukončuje korektně. Avšak důsledkem je, že v SIP paketu "Contact:" už není lokální IP adresa, ale veřejná před NATem. Vypisuje se to tak i v tabulce registrací v administraci.
Dá se problém opravit jinak, aniž by se musel přepisovat kontakt? (mám třeba špatnou jinou konfiguraci SIP klienta?) Nebo to jinak řešit nejde? A napadá vás, co to může způsobovat?
Problém jsem měl totožný na dvou telefonech, kde je CSipSimple.
Díky

Re: CSipSimple: Hovor se neukonči, pokud se nepřepisuje kont

Napsal: čtv 25. úno 2021 21:37:39
od xsouku04
Žádné přepisování kontaktu není běžně třeba, obvykle jsou podobné funkce spíše na závadu.
Na jaký port se na odorik.cz hlásíte. Pokud je to 5060, doporučoval bych raději použít 6688, jinak hrozí, že by do toho mohlo zasahovat ještě SIP ALG wifi routeru.

Viz. http://www.odorik.cz/w/csipsimple_for_a ... rdni_porty

Re: CSipSimple: Hovor se neukonči, pokud se nepřepisuje kont

Napsal: pát 26. úno 2021 18:50:38
od xsouku04
Aha na chat jste napsal číslo linky.
Vidím, že se hlásíte přes TLS. Tedy SIP ALG můžeme vyloučit, protože do šifrovaných paketů zasahovat nelze.

Nejlepší je hlásit konkrétní hovory a popsat problém. Pomocí id hovoru. http://www.odorik.cz/w/hlaseni_problemu

Zkoumal jsem hovor 399420207, kde v INVITE posílá telefon veřejnou ip adresu a port, který když použijeme po zavěšení druhé strany, tak na něm nikdo neodpovídá. Je zjevně špatně. Proč se použije až po zavěšení, nechápu.
Řeknu kolegovi, aby se na to podíval.

Na chatu dnes odpoledne zlobila diakritika, ale už je to opravené.

Re: CSipSimple: Hovor se neukonči, pokud se nepřepisuje kont

Napsal: pát 26. úno 2021 20:36:56
od pe.havel
Abyste měli co porovnávat, udělal jsem dva testovací hovory:
- ID 399611101 je s vypnutou volbou "Povolit přepsání kontaktu". Registrace, která proběhla před tím, má v kontaktu lokální IP. Po ukončení hovoru na druhé straně se hovor v telefonu neukončil a zůstal viset hluchý.
- ID 399611168 je se zapnutou volbou ""Povolit přepsání kontaktu"". Registrace, která proběhla před tím má v kontaktu veřejnou IP adresu a port. Ukončení hovoru proběhlo korektně.

Předem děkuji za prozkoumání.

P.S. Původně jsem psal do fóra, protože jsem si nebyl jistý, jestli to spíše není obecně chyba nastavení z mé strany nebo chyba klienta, aby se o ní případně dozvěděli další.

Re: CSipSimple: Hovor se neukonči, pokud se nepřepisuje kont

Napsal: úte 02. bře 2021 14:05:24
od kovik
Dobry den,
debugoval jsem to a vysledek je, ze kdyz se pouzije v `SIP ACCOUNT` polozce `Default uri scheme` hodnota `sips`, tak nase proxy z neznameho duvodu nepouzije v BYE alias, ktery si tam sama pri INVITU vlozi.

Kdyz se pouzije v `Default uri scheme` hodnota `sip`, tak to funguje bez problemu a na sifrovani to nema vliv.

Prosim otestujte.

Re: CSipSimple: Hovor se neukonči, pokud se nepřepisuje kont

Napsal: úte 02. bře 2021 17:48:44
od pe.havel
Funguje, děkuji za vyřešení!