"Simple CallBack" na vlastní (MVNO) SIM

Potíže a možnosti při volání ze sim karet Odorik.cz

"Simple CallBack" na vlastní (MVNO) SIM

Příspěvekod ViR » sob 10. srp 2013 14:08:19

Pokud jsem to dobře pochopil, volám-li kamkoli z vlastní odoričí SIM, je volená sekvence číslic a znaků ( 0 - 9, *, #) předána na ústřednu Odoriku, která ji dále zpracuje. Netuším samozřejmě, zda to platí pro jakýkoli počet znaků a pro jakékoli jejich pořadí, ale to není až tak podstatné.

Jde mi o to, zda by se nedal u takových SIM iniciovat "zjednodušený CallBack" zpět na tuto SIM tak, že bych z mobilu (s touto SIMkou!) vytočil například sekvenci +420-765432109*0 (nebo 970-00420-765432109) a zavěsil (případně by alternativně zavěsila ústředna).

Ústředna by pak na základě "kódu" *0 (nebo prefixu 970) vyhodnotila, že žádám o CallBack na SIM/číslo z níž volám v pozici "číslo odkud je voláno", na číslo +420-765432109, v pozici "čísla na které je voláno" a spojila zpětný hovor.

Jde mi o to, že tento "Simple CallBack", použitelný, pravda, jen u vlastních SIM, by nebyl omezen na pouhých deset přednastavených čísel, ale počet volatelných čísel z odoričí SIM by byl limitován jen velikostí seznamu čísel v mobilu, případně velikostí příručního notýsku. A šel by použít z "úplně pitomého" mobilu bez operačního systému či Javy, a to i člověkem, jehož schopnosti telefon ovládat jsou na úrovni vyhledání volaného v seznamu (případně vyťukání čísla na klávesnici) a odeslání a přijetí hovoru...

Žádný z navržených způsobů by přitom nekolidoval s číslovacím plánem, protože použití "*0" v první variantě, které mi přijde přívětivější, udělá z "telefonního čísla" ve smyslu § 25 Vyhl. 117/2007 Sb. "kód", použitelný uvnitř sítě. A 970ka ve druhém případě může být vnímána jednak opět jako "kód" a jednak jako "směrovací kód" ve smyslu Přílohy 1. bod 8. této vyhlášky, tedy směrovací kód, určený pro "přístup k veřejné komunikační síti určené pro přenos hlasu prostřednictvím internetového protokolu" který se nepřiděluje a je k dispozici pro volné využití uvnitř jejich sítě všem operátorům.

Otázkou samozřejmě je složitost implementace a to, zda to nenarazí na nějaké smluvní bariéry s MVNE.
ViR
 
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: "Simple CallBack" na vlastní (MVNO) SIM

Příspěvekod JPT » sob 10. srp 2013 16:01:30

Něco podobného mě taky napadlo, ale pak jsem to sem už nepsal, když tu někdo psal, že při ceně volání ze SIM Odoriku už ten callback nebude zajímavý.

Mě napadlo, že by se v nastavení mohl dat zapnout/vypnout "Permanentní" callback. Myslím tím, že když by to bylo zapnuté, tak po každém vytočení čísla by se použil callback na vytočené číslo. Ale taky nevím, jestli je to možné smluvně, ale technicky by to myslím neměl být problém.
JPT
 
Příspěvky: 316
Registrován: sob 03. lis 2012 23:21:05

Re: "Simple CallBack" na vlastní (MVNO) SIM

Příspěvekod ViR » sob 10. srp 2013 16:46:34

JPT píše:Něco podobného mě taky napadlo, ale pak jsem to sem už nepsal, když tu někdo psal, že při ceně volání ze SIM Odoriku už ten callback nebude zajímavý.

CallBack je zajímavý i ze SIM Odoriku, protože cenový rozdíl při volání do cizích mobilních sítí a pevných ve špičce (u stávající MVNO služby přes GTS/TMo) je 1,18 Kč u CallBacku proti 1,69 Kč u přímého volání. Tedy úspora je 0,51 Kč/min, respektive 30%. Při volání na pevnou mimo špičku *) je to ještě o chlup zajímavější, neboť ta úspora je 0,71 Kč/min, čili 42%, při callbackové ceně 0,98 Kč/min. U volání do vlastní sítě (pevné i mobilní) to je ale opravdu (pro účastníka) stejné. To do jisté míry hovoří proti "permanentnímu CallBacku", ale je to otázka zvážení, či nějakého sofistikovanějšího nastavení... Jinak ten "permanentní CallBack" používá SIMka TravelTelekommunikation, má to realizované jako SimToolKitovou aplikaci.

*) Po - Pá od 19 do 7 hodin + svátky, soboty a neděle celý den.
ViR
 
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: "Simple CallBack" na vlastní (MVNO) SIM

Příspěvekod kovik » ned 11. srp 2013 7:08:30

Zdravim,
myslim, ze xxxxxxxxxx*0 je perfekni napad, ani se to nehada s identifikaci z jine linky ta je od *1.
Uživatelský avatar
kovik
 
Příspěvky: 464
Registrován: stř 16. lis 2011 12:07:52

Re:

Příspěvekod ViR » ned 11. srp 2013 11:22:25

kovik píše:Zdravim, myslim, ze xxxxxxxxxx*0 je perfekni napad, ani se to nehada s identifikaci z jine linky ta je od *1.

Přesně to, že linky začínají až od jedničky a "suffix" *0 je tedy "volný" (a krátký), a použití není v rozporu s vyhl. 117/2007 Sb., jsem měl na mysli... :-)

A byl by to způsob, jak patrně nejsnáze a nejrychleji sdělit ústředně, že požaduji callback na nějaké konkrétní číslo.

Inspirací byl maximálně zjednodušený SMS CallBack (bez PINu, tak jak jej používá Voocall či Eri), samozřejmě možnost volby CLI daného hovoru u Odoriku, volba odchozí linky u Gigasetu A580 IP, plus CallBack aktivovaný pomocí USSD kódů.

Ale ty USSD kódy jsou spíš používány jako prefix, čili uživatel se musí "rozhodnout předem", jakou techniku volání chce použít. Kdežto zde to lze až v posledním kroku, těsně před odesláním čísla, což je "uživatelsky přívětivější".

Teď jde "jen" o implementaci :-D.
ViR
 
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: "Simple CallBack" na vlastní (MVNO) SIM

Příspěvekod xsouku04 » ned 11. srp 2013 12:47:51

Akorát by se to nemuselo líbit T-mobile a mohli by předávání podobných kódu zablokovat. Takže pšššt.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6942
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: "Simple CallBack" na vlastní (MVNO) SIM

Příspěvekod ViR » ned 11. srp 2013 13:23:29

:-)

Tak, podobné věci mohou být k dispozici jako "nedokumentovaná funkce", zapnutelná někde hluboko v menu (nebo operátorem na žádost). Ona stejně drtivá většina zákazníků využívá jen zlomek služeb a možností, které ústředna nabízí.

A třeba právě toto bych já na Xperii s androidem nepotřeboval, protože aplikace Odorik callback zvládá svou funkci dostatečně komfortně.

Ale jinak to je už třeba u mojí matky a tet, či jejich kamarádek, většinou dam mezi 75 - 85 lety, které sice běžně na PC používají Skype, ale většina mobilů je pro ně relativně nepřátelské a obtížně obsluhovatelné zařízení. Není to tím, že by "zhlouply", ale spíš zdravotní indispozice. A bohužel, ergonomie tzv. seniorských mobilů je naprosto zoufalá, často horší, než u mobilů běžných. Takže čím jednodušeji něco jde z hlediska obsluhy, tím lépe...

No, nejjednodušší je to udělat a smazat vlákno :-D
ViR
 
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: "Simple CallBack" na vlastní (MVNO) SIM

Příspěvekod Montgolfier » ned 11. srp 2013 23:59:07

No, a třešnička na dortu tohoto řešení je ta věc, že ve výpisu volaných čísel na mobilu uvidím skutečně to číslo (následované nebo předcházené dílčím kódem), na které jsem volal resp. žádal o callback.

Když totiž používám callback z mobilu v té variantě, že volané číslo cvakám za přijatého hovoru do klávesnice a ukončím #, ve výpisu volaných čísel na mobilu mám pak jen a jen to číslo Odoriku, na které volám pro objednání callbacku. Když pak v telefonu hledáte, komu jste volali a kdy, neorientujete se, protože poznáte max. to, že šlo o callback (a třeba 3x za sebou).
Montgolfier
 
Příspěvky: 32
Registrován: úte 16. črc 2013 0:54:44

Re: "Simple CallBack" na vlastní (MVNO) SIM

Příspěvekod Georgius » pon 12. srp 2013 9:59:33

ViR píše:No, nejjednodušší je to udělat a smazat vlákno :-D

+1
Georgius
 
Příspěvky: 216
Registrován: pon 22. črc 2013 16:07:46

Re: "Simple CallBack" na vlastní (MVNO) SIM

Příspěvekod kovik » pon 12. srp 2013 13:19:31

Zdravim,
tak je to nasazene pro beta testovani.
Uživatelský avatar
kovik
 
Příspěvky: 464
Registrován: stř 16. lis 2011 12:07:52

Další

Zpět na Odorik virtuální mobilní operátor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník