Stránka 1 z 8

"Simple CallBack" na vlastní (MVNO) SIM

Napsal: sob 10. srp 2013 14:08:19
od ViR
Pokud jsem to dobře pochopil, volám-li kamkoli z vlastní odoričí SIM, je volená sekvence číslic a znaků ( 0 - 9, *, #) předána na ústřednu Odoriku, která ji dále zpracuje. Netuším samozřejmě, zda to platí pro jakýkoli počet znaků a pro jakékoli jejich pořadí, ale to není až tak podstatné.

Jde mi o to, zda by se nedal u takových SIM iniciovat "zjednodušený CallBack" zpět na tuto SIM tak, že bych z mobilu (s touto SIMkou!) vytočil například sekvenci +420-765432109*0 (nebo 970-00420-765432109) a zavěsil (případně by alternativně zavěsila ústředna).

Ústředna by pak na základě "kódu" *0 (nebo prefixu 970) vyhodnotila, že žádám o CallBack na SIM/číslo z níž volám v pozici "číslo odkud je voláno", na číslo +420-765432109, v pozici "čísla na které je voláno" a spojila zpětný hovor.

Jde mi o to, že tento "Simple CallBack", použitelný, pravda, jen u vlastních SIM, by nebyl omezen na pouhých deset přednastavených čísel, ale počet volatelných čísel z odoričí SIM by byl limitován jen velikostí seznamu čísel v mobilu, případně velikostí příručního notýsku. A šel by použít z "úplně pitomého" mobilu bez operačního systému či Javy, a to i člověkem, jehož schopnosti telefon ovládat jsou na úrovni vyhledání volaného v seznamu (případně vyťukání čísla na klávesnici) a odeslání a přijetí hovoru...

Žádný z navržených způsobů by přitom nekolidoval s číslovacím plánem, protože použití "*0" v první variantě, které mi přijde přívětivější, udělá z "telefonního čísla" ve smyslu § 25 Vyhl. 117/2007 Sb. "kód", použitelný uvnitř sítě. A 970ka ve druhém případě může být vnímána jednak opět jako "kód" a jednak jako "směrovací kód" ve smyslu Přílohy 1. bod 8. této vyhlášky, tedy směrovací kód, určený pro "přístup k veřejné komunikační síti určené pro přenos hlasu prostřednictvím internetového protokolu" který se nepřiděluje a je k dispozici pro volné využití uvnitř jejich sítě všem operátorům.

Otázkou samozřejmě je složitost implementace a to, zda to nenarazí na nějaké smluvní bariéry s MVNE.

Re: "Simple CallBack" na vlastní (MVNO) SIM

Napsal: sob 10. srp 2013 16:01:30
od JPT
Něco podobného mě taky napadlo, ale pak jsem to sem už nepsal, když tu někdo psal, že při ceně volání ze SIM Odoriku už ten callback nebude zajímavý.

Mě napadlo, že by se v nastavení mohl dat zapnout/vypnout "Permanentní" callback. Myslím tím, že když by to bylo zapnuté, tak po každém vytočení čísla by se použil callback na vytočené číslo. Ale taky nevím, jestli je to možné smluvně, ale technicky by to myslím neměl být problém.

Re: "Simple CallBack" na vlastní (MVNO) SIM

Napsal: sob 10. srp 2013 16:46:34
od ViR
JPT píše:Něco podobného mě taky napadlo, ale pak jsem to sem už nepsal, když tu někdo psal, že při ceně volání ze SIM Odoriku už ten callback nebude zajímavý.
CallBack je zajímavý i ze SIM Odoriku, protože cenový rozdíl při volání do cizích mobilních sítí a pevných ve špičce (u stávající MVNO služby přes GTS/TMo) je 1,18 Kč u CallBacku proti 1,69 Kč u přímého volání. Tedy úspora je 0,51 Kč/min, respektive 30%. Při volání na pevnou mimo špičku *) je to ještě o chlup zajímavější, neboť ta úspora je 0,71 Kč/min, čili 42%, při callbackové ceně 0,98 Kč/min. U volání do vlastní sítě (pevné i mobilní) to je ale opravdu (pro účastníka) stejné. To do jisté míry hovoří proti "permanentnímu CallBacku", ale je to otázka zvážení, či nějakého sofistikovanějšího nastavení... Jinak ten "permanentní CallBack" používá SIMka TravelTelekommunikation, má to realizované jako SimToolKitovou aplikaci.

*) Po - Pá od 19 do 7 hodin + svátky, soboty a neděle celý den.

Re: "Simple CallBack" na vlastní (MVNO) SIM

Napsal: ned 11. srp 2013 7:08:30
od kovik
Zdravim,
myslim, ze xxxxxxxxxx*0 je perfekni napad, ani se to nehada s identifikaci z jine linky ta je od *1.

Re:

Napsal: ned 11. srp 2013 11:22:25
od ViR
kovik píše:Zdravim, myslim, ze xxxxxxxxxx*0 je perfekni napad, ani se to nehada s identifikaci z jine linky ta je od *1.
Přesně to, že linky začínají až od jedničky a "suffix" *0 je tedy "volný" (a krátký), a použití není v rozporu s vyhl. 117/2007 Sb., jsem měl na mysli... :-)

A byl by to způsob, jak patrně nejsnáze a nejrychleji sdělit ústředně, že požaduji callback na nějaké konkrétní číslo.

Inspirací byl maximálně zjednodušený SMS CallBack (bez PINu, tak jak jej používá Voocall či Eri), samozřejmě možnost volby CLI daného hovoru u Odoriku, volba odchozí linky u Gigasetu A580 IP, plus CallBack aktivovaný pomocí USSD kódů.

Ale ty USSD kódy jsou spíš používány jako prefix, čili uživatel se musí "rozhodnout předem", jakou techniku volání chce použít. Kdežto zde to lze až v posledním kroku, těsně před odesláním čísla, což je "uživatelsky přívětivější".

Teď jde "jen" o implementaci :-D.

Re: "Simple CallBack" na vlastní (MVNO) SIM

Napsal: ned 11. srp 2013 12:47:51
od xsouku04
Akorát by se to nemuselo líbit T-mobile a mohli by předávání podobných kódu zablokovat. Takže pšššt.

Re: "Simple CallBack" na vlastní (MVNO) SIM

Napsal: ned 11. srp 2013 13:23:29
od ViR
:-)

Tak, podobné věci mohou být k dispozici jako "nedokumentovaná funkce", zapnutelná někde hluboko v menu (nebo operátorem na žádost). Ona stejně drtivá většina zákazníků využívá jen zlomek služeb a možností, které ústředna nabízí.

A třeba právě toto bych já na Xperii s androidem nepotřeboval, protože aplikace Odorik callback zvládá svou funkci dostatečně komfortně.

Ale jinak to je už třeba u mojí matky a tet, či jejich kamarádek, většinou dam mezi 75 - 85 lety, které sice běžně na PC používají Skype, ale většina mobilů je pro ně relativně nepřátelské a obtížně obsluhovatelné zařízení. Není to tím, že by "zhlouply", ale spíš zdravotní indispozice. A bohužel, ergonomie tzv. seniorských mobilů je naprosto zoufalá, často horší, než u mobilů běžných. Takže čím jednodušeji něco jde z hlediska obsluhy, tím lépe...

No, nejjednodušší je to udělat a smazat vlákno :-D

Re: "Simple CallBack" na vlastní (MVNO) SIM

Napsal: ned 11. srp 2013 23:59:07
od Montgolfier
No, a třešnička na dortu tohoto řešení je ta věc, že ve výpisu volaných čísel na mobilu uvidím skutečně to číslo (následované nebo předcházené dílčím kódem), na které jsem volal resp. žádal o callback.

Když totiž používám callback z mobilu v té variantě, že volané číslo cvakám za přijatého hovoru do klávesnice a ukončím #, ve výpisu volaných čísel na mobilu mám pak jen a jen to číslo Odoriku, na které volám pro objednání callbacku. Když pak v telefonu hledáte, komu jste volali a kdy, neorientujete se, protože poznáte max. to, že šlo o callback (a třeba 3x za sebou).

Re: "Simple CallBack" na vlastní (MVNO) SIM

Napsal: pon 12. srp 2013 9:59:33
od Georgius
ViR píše:No, nejjednodušší je to udělat a smazat vlákno :-D
+1

Re: "Simple CallBack" na vlastní (MVNO) SIM

Napsal: pon 12. srp 2013 13:19:31
od kovik
Zdravim,
tak je to nasazene pro beta testovani.