Spotřebovaná data - FUP

Potíže a možnosti při volání ze sim karet Odorik.cz
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: Spotřebovaná data - FUP

Příspěvek od luky »

pokud projedu FUP, můžu si dokoupit celý balíček. Ten je jen o 10 Kč levnější než původní. Někteří "virtuálové" nabízí dodatečný nákup za výhodnější cenu, třeba 500MB za 100 Kč. Nebo za 50 % původní ceny. Může Odorik něco takové nakoupit u T-Mobile nebo O2? Nebo si tito dva operátoři nechávají dokupování jen pro své "virtuály" jako Kaktus, Opencall?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřebovaná data - FUP

Příspěvek od xsouku04 »

luky píše:pokud projedu FUP, můžu si dokoupit celý balíček. Ten je jen o 10 Kč levnější než původní. Někteří "virtuálové" nabízí dodatečný nákup za výhodnější cenu, třeba 500MB za 100 Kč. Nebo za 50 % původní ceny. Může Odorik něco takové nakoupit u T-Mobile nebo O2? Nebo si tito dva operátoři nechávají dokupování jen pro své "virtuály" jako Kaktus, Opencall?
Kaktus ani Opencall nyní nejsou žádní virtuálové, jsou to jen další obchodní značky T-mobile a O2, aby se ve společnosti vytvořil dojem, že je zde konkurence a trh není třeba regulovat.
Poloviční cenu za dokup dát nemůžeme.
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: Spotřebovaná data - FUP

Příspěvek od luky »

ano, proto jsem psal "virtuálové". To je to, co člověk moc nechápe. Proč O2 nebo T-Mobile hrají takové divadlo. Rozhážou různé výhody do několika svých značek, aby ani jejich zákazníci neměli všechno zajímavé a výhodné pod jednou střechou. Jednu věc nechápu, proč jsou tak vstřícní pokud jde o VPN a dávají některým virtuálům nabídky hluboko pod běžnou cenou. Nebo i VPN ve vlastních sítích.... na vlastní zákazníky, kteří u nich jsou třeba 15 let kašlou a dělají z nich dojné krávy. Ano, naštvaný zákazník pod pohrůžkou odchodu ke konkurenci dostane slevu, ale je to na hlavu, takto zkoušet věrné zákazníky. A pro lecjakou firmu dohodí 2000 SIM karet s voláním za pár halířů a GB za stovku. I pro jejich rodiny...
Jasně, je to kšeft, nic jiné - v tak velkých firmách jde o manažerské tabulky a výsledky v konkrétní tabulce, než o celkový kredit firmy.
Spíše řečnická otázka: Může si virtuální operátor pod pohrůžkou odchodu ke konkurenci domluvit lepší ceny?
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2581
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Spotřebovaná data - FUP

Příspěvek od Pitomec »

Dokud je tady "konkurence" v podobě 3 operátorů, tak nějaké pohrůžky asi nemají valný význam...
Obrázek
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřebovaná data - FUP

Příspěvek od xsouku04 »

luky píše: A pro lecjakou firmu dohodí 2000 SIM karet s voláním za pár halířů a GB za stovku. I pro jejich rodiny...
Jasně, je to kšeft, nic jiné - v tak velkých firmách jde o manažerské tabulky a výsledky v konkrétní tabulce, než o celkový kredit firmy.
Spíše řečnická otázka: Může si virtuální operátor pod pohrůžkou odchodu ke konkurenci domluvit lepší ceny?
V podstatě nemůže, protože není kam odejít. Odchod jinam by znamenal výměna všech simkaret a novou portaci všech čísel, což by bylo sakra drahé a při marži pár procent by se to nikdy nevrátilo. Nehledě na to, že nikde nejsou lepší podmínky a technická platforma a možnosti by se hodně lišily.
Virtuál, co změnil operátora, byl Opencall, ten tím ale zároveň v podstatě zanikl, protože provozovatelem se stalo O2, které si tyto náklady s portací všech karet může dovolit.

Jinak ten důvod, proč větší firmy volají za halíře, neomezené volání mají za stovku apod., je ten, že mobilní operátoři místo aby vylepšovali technicky svoji síť, se bavili dlouhá léta tím, že si přetahovali firemní zákazníky mezi sebou, až narazili na samotné dno, kdy se výdělek z přetáhnutého zákazníka blíží nebo rovná nule. Nyní je to tak, že soutěže vyhrává ten, kdo je vlastně ochoten to dělat víceméně bez zisku, těžko si totiž dovedu přestavit, že ceny volání pod propojovacím poplatkem jsou ziskové. Leda že by byl propojovací poplatek stanoven špatně, příliš vysoko. To je také možné.
O to více jsou ti velcí závislí na příjmech od obyčejných lidí z ulice, kterým dávají několikanásobně (někdy i desetinásobně) vyšší ceny. Tam jaksi konkurence stále nezafungovala.
A ČTÚ tento jediný platný argument nebere v potaz a tváří se, že zde máme plně konkurenční prostředí, které není třeba nijak regulovat.
MiroslavPuchalter
Příspěvky: 20
Registrován: stř 20. lis 2013 7:12:16

Re: Spotřebovaná data - FUP

Příspěvek od MiroslavPuchalter »

Mám tady naměřené hodnoty spotřebovaných dat za tento měsíc v mobilním telefonu. Dnes v 15:30 mi byla zaslána SMS o vyčerpání datového balíčku 500 MB. Když se podívám na to, co jsem naměřil, tak to souhlasí, tzn. zákazník dostane co si koupil. Ale stejně jako minule informace v administraci Odorik.cz nesouhlasí. Tento měsíc 432 MB.
Screenshot (29. 8. 2016 17_43_45).png
Screenshot (29. 8. 2016 17_43_45).png (104.07 KiB) Zobrazeno 4884 x
screencapture-odorik-cz-ucet-hovory-html-1472485474877.png
screencapture-odorik-cz-ucet-hovory-html-1472485474877.png (68.82 KiB) Zobrazeno 4884 x
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřebovaná data - FUP

Příspěvek od xsouku04 »

MiroslavPuchalter píše:Mám tady naměřené hodnoty spotřebovaných dat za tento měsíc v mobilním telefonu. Dnes v 15:30 mi byla zaslána SMS o vyčerpání datového balíčku 500 MB. Když se podívám na to, co jsem naměřil, tak to souhlasí, tzn. zákazník dostane co si koupil. Ale stejně jako minule informace v administraci Odorik.cz nesouhlasí. Tento měsíc 432 MB.
Screenshot (29. 8. 2016 17_43_45).png
screencapture-odorik-cz-ucet-hovory-html-1472485474877.png
Děkuji za info. Tedy opravdu to vypadá, že se záznamy o některých datových přenosech T-mobilu ztrácí. T-mobile plánoval opravu všech datových problémů na podzim, což se prý ale odkládá...

Na tomto konkrétním problému je pozitivní to, že těm, co jim je účtováno za přenesená data (nemají balíček nebo jsou v roamingu), mají tato ztracená data zdarma.

Ke spotřebovaným datům:
Vidím, že hlavní dvě aplikace, které spotřebovaly data, jsou Google chrome a Obchod Google play. U googlu play doporučuji zapnout volbu "Omezit data aplikací na pozadí". Volba Automatické aktualizace existuje i přímo v nastavení google play aplikace, kde to může být také dobré povolit jen pro wifi. Jistější je ale i tak aplikaci úplně zakázat přístup k mobilnímu internetu na pozadí. http://www.odorik.cz/w/android:data_pod_kontrolou

Pokud by jste místo prohlížeče Chrome používal prohlížeč Opera Min (Extrémní režim), spotřebujete cca 8 krát méně dat.
mobilemanic
Příspěvky: 486
Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15

Re: Spotřebovaná data - FUP

Příspěvek od mobilemanic »

Jo odkládá.... Bezva :-/

TM no comment :-(
helmut.niederman
Příspěvky: 1012
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Spotřebovaná data - FUP

Příspěvek od helmut.niederman »

No mne to taky nedávno nas**lo. Měl jsem aktivní balíček 500 MB, vyčerpal jsem dle monitoringu ( app aplikaci Activity Monitor, Callistics, a CallMeter 3G ) nějakých 450 MB ale pak mi T-mobile hlásil, že jsem vyčerpal balíček, zpomalil rychlost a 50 MB bylo nedospotřebováno. Takže krade a já jsem nucen takto nepoužívat 3G a 4G u Odorika byť je v tomto Odorik potažmo MiniTel nevinně ale hlavní vina padá na vrub T-mobile. Takže jsem nucen používat Kaktus místo Odorika, neboť u Kaktusu je to paradoxně měření spolehlivější a ještě převádí nespotřebovaná data do dalšího období v případě aktivace samoobnovujícího balíčku. V tuto chvílu mám u Kaktusu nějakých 15 GB dat ( díky pravidelné dobíječce 2x za měsíc si mohu natankovat datový kredit 500 MB za 100,- Kč) protože měsíčně spotřebuji na mobilu tak cca 1024 MB. :)
watslaw
Příspěvky: 30
Registrován: stř 08. dub 2015 9:48:48

Re: Spotřebovaná data - FUP

Příspěvek od watslaw »

xsouku04 píše: Pokud by jste místo prohlížeče Chrome používal prohlížeč Opera Min (Extrémní režim), spotřebujete cca 8 krát méně dat.
Jen bych upozornil, že použití Opery Mini je na úkor zabezpečení. https režim probíhá mezi serverem Opery a stránkou, takže všechna svá hesla, apod. sdílíte s Operou. Také prý ignoruje chyby certifikátů, takže se může stát, že v případě zfalšované stránky, kde by vás normální prohlížeč varoval (včetně Opery mobile), vás Opera mini nevaruje. A v případě hodně interaktivních stránek může Opera Mini spotřebovat víc dat (vykreslování probíhá na serveru).
Odpovědět