Příchozí hovory mobilní číslo na VoIP

Potíže a možnosti při volání ze sim karet Odorik.cz

Příchozí hovory mobilní číslo na VoIP

Příspěvekod xsouku04 » pát 26. srp 2016 13:16:07

Byl by zde zájem používat mobilní čísla na VoIP?
Tedy i příchozí hovory by bylo možné přijímat na VoIP bez příplatku za přesměrování a nějakého limitu.
SMS by bylo možné přijímat přes API nebo na mail.

Možná použití: Na čísle by bylo možné mít hlasová menu a paralelní zvonění jako u geografických či nomadických číslech. To vše na stávajícím mobilní čísle (možnost portace) nebo novém. Měsíční paušál maximálně v řádu desetikorun. Příchozí hovory na VoIP zdarma, nebo naopak ještě byste mohli dostávat nějaké halíře zaplacené za příchozí hovory a SMS. Jen by tam byly nějaké limity (maxima) proti vyloženému zneužívání.
Narozdíl od geo či nomád čísel spolehlivá možnost přijímat SMS navíc odesilatel platí běžnou cenu či může využít balíčky/neomezené SMS.
Znáte někoho, komu na mobil volá více lidí, než je zdrávo, a on kvůli tomu už nestíhá ani pracovat? Možné IVR a rozložení hovorů na více kolegů by mohlo pomoci.

Jak to chceme dosáhnout? Stát se virtuálem v síti Ufon, který je ochoten si za přesměrování hovorů k nám na VoIP nic neúčtovat. Jeho síť pravda v praxi moc použitelná není, ale to pro tento typ použití není příliš podstatné. Myslíte si, že by byl o tohle zájem? Měli byste zájem vy? Jde o to, že kdyby byl velký zájem, mohli bychom si dovolit dát menší měsíční paušál za číslo (snad i nulový?). Pokud by byl zájem jen ve stovkách zákazníků, paušál by musel být větší, aby to pokrylo náklady u nás a na straně Ufona.
Náklady na projekt by také ve velké míře mohly nést příchozí hovory a SMS, které Ufon obdrží od ostatních operátorů. Ale opět platí, že by těch minut muselo být více než zanedbatelně. Proč by ale někdo mohl dávat přednost při dlouhých hovorech volat tato čísla před obyčejnými mobilními?

Podobné funkcionality je možné dosáhnout už nyní, pokud si mobilní číslo přesměrujete na geografické či nomadické. Nevýhoda ale je, že platíte za přesměrované hovory, tedy pravděpodobně budete potřebovat neomezené volání, které podle vyjednávacích schopností stojí řádově stovky Kč/měsíc. A neomezené volání není předplacená služba bez závazků a samo slovo neomezené je reklamština. Další problém je s pohodlným přijímáním a zpracováním SMS, které nelze "přesměrovat" jinak než pomocí GSM brány nebo speciální aplikace v mobilu (složité a poruchové). Ostatně, pokud někdo používáte GSM bránu na odchozí i příchozí hovory, je dobré odchozí hovory odklonit přesměrování, docílit tak lepší kvality hovory a GSM bránu si neblokovat.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7308
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Příchozí hovory nobilní číslo na VoIP

Příspěvekod mobilemanic » sob 27. srp 2016 10:51:15

Wau... No...

Zájem by asi nebyl největší, ale do toho byste měli jít už jen z toho důvodu, že nejspíš budete s takovou službou jediní :-) Nicméně, využití něčeho takového je asi hoooodně specifické, pro většinu použití (helpdesk, apod.) si prostě založím geografické číslo a je to.. Jaká je výhoda, že číslo by bylo mobilní? Napadá mne tak akorát ten příjem SMS.

A to bychom k tomu dostali i tu jejich CDMA či budoucí LTE SIM kartu? A nebo jde čistě jen o přidělení čísel?
mobilemanic
 
Příspěvky: 484
Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15

Re: Příchozí hovory nobilní číslo na VoIP

Příspěvekod RadimK » ned 28. srp 2016 21:52:15

A proč nezatlačit na TOP3 a řešit to přes mrtvý, nespolehlivý UFON. Když slyším jaké prasárny O2/TMob dělají vůči Vod třeba by se s ním dalo mluvit na téma technologické novinky, inovace, jen tudy vede cesta na 100% plný trh.
Těch věcí co by hlavně firmy(možná i koncáky) zajímali je spousta, nahrávání příchozích hovorů, analýza, přepis hovorů do textu, hledání textu v hovorech, online monitorování příchozích hovorů, online statistiky efektivity použití voice/sms, vámi zmíněné IVR, black listy na úrovni protokolu apod.
Současné možné přesměrování příchozích není úplně ta správná cesta a o UFONu jsem slyšel svoje a stačilo to :-(
RadimK
 
Příspěvky: 70
Registrován: pát 27. pro 2013 18:29:30

Re: Příchozí hovory nobilní číslo na VoIP

Příspěvekod xsouku04 » ned 28. srp 2016 22:20:10

mobilemanic píše:Wau... No...

Zájem by asi nebyl největší, ale do toho byste měli jít už jen z toho důvodu, že nejspíš budete s takovou službou jediní :-) Nicméně, využití něčeho takového je asi hoooodně specifické, pro většinu použití (helpdesk, apod.) si prostě založím geografické číslo a je to.. Jaká je výhoda, že číslo by bylo mobilní? Napadá mne tak akorát ten příjem SMS.

A to bychom k tomu dostali i tu jejich CDMA či budoucí LTE SIM kartu? A nebo jde čistě jen o přidělení čísel?


Mobilní číslo by bylo takové lepší nomadické číslo. A důvod, proč jej požívat, možná má někdo své zákazníky a partnery naučeny na mobilní číslo, které si chce nechat.
Typicky každá firma začínala v malém, kdy stačilo jedno mobilní číslo, ale časem prostě nemůže všechny příchozí hovory zdvihat jediný člověk... Ale ono mobilní číslo je pořád rozšířené.
Nebo někdo chce mít z historických důvodů dvě mobilní čísla, ale nechce mít dvě simkarty. Nebo někdo jede mimo Evropu a chce své mobilní číslo na pár let zaparkovat tak, aby jej mohl používat bez roamingu.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7308
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Příchozí hovory nobilní číslo na VoIP

Příspěvekod GeBu » pon 29. srp 2016 13:46:02

Provázání SIP a CDMA umí ukrajinský operátor Intertelecom: http://www.intertelecom.ua/ua/tariffs/d ... -sip-nomer
Službu jsem pořídil, protože se to jevilo jako zajímavá možnost spojení s Ukrajinou: http://www.telefonujeme.cz/about8374.html

Později (podzim 2014) to zabili tímto: Тарифы на звонки в Украину при условии использовании услуги «SIP номер» и определения IP-адреса за пределами Украины" На номера мобильных операторов связи Украины 3,50 UAH.
Neboli. Pokud se připojujete ze zahraniční IP adresy, tak cena není 0,56 UAH/minutu, ale 3,50 UAH/minutu. (Aktuálně je 1 UAH přibližně 1 CZK).

Na Ukrajině to mělo smysl v tom, že volání na pevnou je z mobilu drahé.
GeBu
 
Příspěvky: 530
Registrován: ned 13. úno 2011 0:14:28

Re: Příchozí hovory nobilní číslo na VoIP

Příspěvekod helmut.niederman » pon 29. srp 2016 19:11:20

Já to tedy beru Šéfe :D .

Určitě jsem pro, aby tato služba byla nabízená ikdyž přes Ufouna :)
Uživatelský avatar
helmut.niederman
 
Příspěvky: 929
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Příchozí hovory mobilní číslo na VoIP

Příspěvekod Georgius » úte 30. srp 2016 10:35:47

Závisí na tom, kolik by byl ten měsíční paušál. Pokud by to bylo v řádech současného T-mobilu, tak by se o tom dalo uvažovat. A chápu to dobře, že by fyzicky žádná SIMka ani neexistovala ?
Georgius
 
Příspěvky: 223
Registrován: pon 22. črc 2013 16:07:46

Re: Příchozí hovory mobilní číslo na VoIP

Příspěvekod vlk » pát 02. zář 2016 13:18:04

Asi bych ji dokázal také využít.
I když mně by asi stačilo, kdyby pevná linka (geo či nomad číslo) umožňovalo přijímat SMSky v nějakém rozumném formátu. Ať už ve formě emailu, či ve formě SMS na jiný mobil (i kdyby (rozumně) zpoplatněno).
Mobilní číslo by mělo pro mě jen tu výhodu, že nemusel bych vysvětlovat, že není třeba se bát volat na pevnou, případně posílat SMS. A nevýhodu v tom, že na pevnou málokdo volá mimo obvyklou pracovní dobu.
vlk
 
Příspěvky: 133
Registrován: ned 29. pro 2013 20:04:40

Re: Příchozí hovory mobilní číslo na VoIP

Příspěvekod xsouku04 » ned 04. zář 2016 11:39:27

vlk píše:Asi bych ji dokázal také využít.
I když mně by asi stačilo, kdyby pevná linka (geo či nomad číslo) umožňovalo přijímat SMSky v nějakém rozumném formátu. Ať už ve formě emailu, či ve formě SMS na jiný mobil (i kdyby (rozumně) zpoplatněno).
Mobilní číslo by mělo pro mě jen tu výhodu, že nemusel bych vysvětlovat, že není třeba se bát volat na pevnou, případně posílat SMS. A nevýhodu v tom, že na pevnou málokdo volá mimo obvyklou pracovní dobu.


Zásadní nevýhoda posílání SMS na pevnou je to, že odesilatel platí zvýšenou cenu (často 2,5 Kč, kterou ale navíc většinou vůbec netuší), i když má spousty volných SMS ve svém balíčku. Tedy i kdyby to technicky šlo (a ono to dost dobře nejde), není to dobré. Tedy pokud chcete přijímat SMS jediná rozumná cesta je mít mobilní číslo.
Co se týče toho, že na mobil někdo volá mimo pracovní dobu. Není problém si tam dát IVR hlášku, která bude volajícího o pracovní době informovat, popřípadě mu slíbí, že mu zavoláte zpět.

Tedy vypadá to, že o to mít mobilní číslo přes VoIP nějaký zájem je, ale není moc velký a bude to spíše speciální použití. Pravděpodobně tedy budeme nuceni účtovat nějaký měsíční paušál jako 50 Kč, aby to vydělalo na náklady. (Pro firmu je ale 50 Kč/měsíc naprosto zanedbatelná částka, pokud jim to usnadní život a dělá to, co potřebují - pořád je to méně než nejlevnější neomezený neveřejný tarif na trhu)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7308
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Příchozí hovory mobilní číslo na VoIP

Příspěvekod schlafenberg » čtv 08. zář 2016 23:29:45

Dva dotazy:
  • Umožní to posílání SMS z webu (či přes API, nebo SIMPLE) se zobrazením čísla odesilatele? To v současnosti nejde (SMS se ztrácely).
  • Umožnilo by to lepší integraci VoIP a mobilního volání, tedy že příchozí hovor bude zvonit jak na mobilu, tak na VoIP zařízení (aniž by bylo nutné presměrovávat hovor), jak je navrženo zde: viewtopic.php?f=34&t=3753 ? (Píšete, že síť Ufona moc použitelná není, tak asi ne... )
schlafenberg
 
Příspěvky: 38
Registrován: ned 23. pro 2012 23:30:10

Další

Zpět na Odorik virtuální mobilní operátor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků