Dospěli jste k nějakému řešení?xsouku04 píše:Byl by zde zájem používat mobilní čísla na VoIP?
Tedy i příchozí hovory by bylo možné přijímat na VoIP bez příplatku za přesměrování a nějakého limitu.
SMS by bylo možné přijímat přes API nebo na mail.
Příchozí hovory mobilní číslo na VoIP
Re: Příchozí hovory mobilní číslo na VoIP
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8159
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příchozí hovory mobilní číslo na VoIP
Nedospěli. Hlavní problém by byl, že poplatek jako 50 Kč/měsíc by mohl být hodně odrazující a nebyl by o to velký zájem. Ale faktem je, že by o to byl nejspíše čímdál větší zájem. Protože čas začíná mít větší hodnotu než peníze. Pro mnohé.
Re: Příchozí hovory mobilní číslo na VoIP
Já bych to třeba za 50 nejspíš bral.
Re: Příchozí hovory mobilní číslo na VoIP
Teď to jde sice až za 110 Kč měsíčně (VPN), ale zase je k tomu volání v rámci celé sítě Odorik gratis (limit 3000 minut). Jediný problém jsou ty SMS, resp. jejich přesměrování.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8159
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příchozí hovory mobilní číslo na VoIP
Přesně tak. Ono aby se to vyplatilo dělat za těch 50 Kč, museli bychom časem získat tisíce uživatelů, což jsem si nebyl jistý, když hlavní výhodou by byly jen ty SMS - což ale pro mnohé může být podstatné. Odesílání SMS přes API pod tím číslem by ale muselo být o něco dražší, blížilo by se to spíše 1,50 Kč/SMS vč. DPH. Dnes se spíše přikláním k tomu, že by to možné bylo, zájem se postupně zvyšuje.Pitomec píše:Teď to jde sice až za 110 Kč měsíčně (VPN), ale zase je k tomu volání v rámci celé sítě Odorik gratis (limit 3000 minut). Jediný problém jsou ty SMS, resp. jejich přesměrování.
Další možný problém je v tom, že by se to velká trojka mohla snažit napadat, že se ta čísla nepoužívají běžným způsobem. Špatně by nesli, že musí platit propojovací poplatek jako u hovoru na mobil, na což jsou prý hrozně lakomí. A u SMS by to nesli ještě hůře. Kdyby někdo přijímal hodně SMS, mohli by to odmítat proplácet peníze vyplácené za doručení SMS s tím, že to číslo k takovému použití není určeno a podobně. (žádné soutěže a podobně). To celkově zvyšovalo nejistotu, jestli do toho jít.
Ten limit u našeho VPN 3000 je spíše teoretický, není ošetřeno co se stane, spíše jde o to, že by to mohli začít zkoumat na T-mobile. Běžný člověk ale tolik minut nikdy neprovolá. A pokud to vyjímečně jednou přesáhl, nic se nestane, bude to mít pořád zdarma. Nejde ale počítat s tím, že by se to pravidelně přesahovalo.
Re: Příchozí hovory mobilní číslo na VoIP
Tím je myšleno zařídit si SIM s VPN a z ní permanentní GSM redirect? To zní jako zajímavá myšlenka... (byť 110 už je trochu na hranici... a myslím, že pak to neomezené volání obtížně využiju, protože ho budu mít na simce, na kterou se nejde přímo dovolat)Pitomec píše:Teď to jde sice až za 110 Kč měsíčně (VPN)
To už bych si dokázal představit nějaké hardwarové řešení (třeba arduino + neoway M590 modem), které bude SMSky přeposílat (a hovory si nechám přesměrovat, takže přes něj vůbec nepůjdou). Je to trochu ugly a nelíbí se mi závislost na jednom fyzickém zařízení, které může chcípnout, ale asi lepší než nic...Pitomec píše:Jediný problém jsou ty SMS, resp. jejich přesměrování.
Můj jediný záměr je, abych mohl hovory a SMSky zpracovávat nějak flexibilně... zvednout si hovor / přečíst SMS na libovolném zařízení (mobilu, notebooku, domácím telefonu), předávat si hovory mezi zařízeními, zpracovávat něco občas automatizovaně / skriptovaně atp.
Re: Příchozí hovory mobilní číslo na VoIP
Pořídit si SIM a z ní permanentně přesměrovávat hovory na pevnou linku asi nemá valný význam, protože to už je snadnější si rovnou pořídit pevné číslo. Využití přesměrování SIM bych viděl tak leda v situaci, kdy má někdo špatný mobilní signál a jsou pro něho lepší hovory z pevné (a na pevnou), případně třeba někde ve firmě, kde po pracovní době je mobil vypnutý a hovory jsou směrovány např. na pracovníka držícího pohotovost (to je příklad samozřejmě).
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8159
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příchozí hovory mobilní číslo na VoIP
Jiná také dobrá možnost je pořídit si GSM bránu. https://www.aliexpress.com/item/1918900967.html
Máme vyzkoušenu tuhle (jen na hovory), ale SMS umí také. Dá se to přihlásit k Odoriku a používat jak pro příchozí tak odchozí hovory (kdyby to bylo výhodnější).
Oproti přijímání hovorů přesměrováním je zde nevýhoda jen v tom, že to umí jen jeden současný hovor. Jinak za rok máte náklady zpět a pak už je to oproti VPN úspora. A hlavně funguje příjem i posílání SMS.
Návod na nastavení zde viewtopic.php?f=14&t=4364
Celníci většinou skočí na to, že je to obyčejný router za 300 Kč, takže DPH ani clo a hlavně náklady na celní řízení (což je nejhorší) se obvykle neplatí.
Přestože je to originální čínská značka za hodně nízkou cenu, je to kvalitní, nikdy jsem nezaznamenal žádné problémy nebo nelogičnost v nastavování. Což se třeba o 2N bránách říci nedá (nastavování je hrozné a moc toho neumí). Vůbec složitost a nelogičnost nastavování podobných výrobků je obecně katastrofa, zde jsem byl mile překvapen. Pro začátečníka je to sice také složité, ale má to vnitřní logiku a spoustu možností proto chválím.
Odchozí hovory je možné dělat z internetu za Odorik ceny, pokud to vyjde lépe. Tím si neblokujete volný kanál na příchozí hovory.
Máme vyzkoušenu tuhle (jen na hovory), ale SMS umí také. Dá se to přihlásit k Odoriku a používat jak pro příchozí tak odchozí hovory (kdyby to bylo výhodnější).
Oproti přijímání hovorů přesměrováním je zde nevýhoda jen v tom, že to umí jen jeden současný hovor. Jinak za rok máte náklady zpět a pak už je to oproti VPN úspora. A hlavně funguje příjem i posílání SMS.
Návod na nastavení zde viewtopic.php?f=14&t=4364
Celníci většinou skočí na to, že je to obyčejný router za 300 Kč, takže DPH ani clo a hlavně náklady na celní řízení (což je nejhorší) se obvykle neplatí.
Přestože je to originální čínská značka za hodně nízkou cenu, je to kvalitní, nikdy jsem nezaznamenal žádné problémy nebo nelogičnost v nastavování. Což se třeba o 2N bránách říci nedá (nastavování je hrozné a moc toho neumí). Vůbec složitost a nelogičnost nastavování podobných výrobků je obecně katastrofa, zde jsem byl mile překvapen. Pro začátečníka je to sice také složité, ale má to vnitřní logiku a spoustu možností proto chválím.
Odchozí hovory je možné dělat z internetu za Odorik ceny, pokud to vyjde lépe. Tím si neblokujete volný kanál na příchozí hovory.