Hláška o presmerovaní
Re: Hláška o presmerovaní
No, ono jde i o to, že podmíněné přesměrování v roamingu zaplatíte několikanásobně (i bez nějakých záhadných chyb routování hovoru a vyúčtování).
Situace: X vás (Y) z ČR volá na číslo A, které je v zahraničí. Y má hovory na A podmíněně přesměrované na druhé číslo B, které je také v zahraničí. Na čísle A jsou zrovna splněny podmínky přesměrování.
- X platí hovor na číslo A (ceny za volání v tuzemské síti).
- Y platí příchozí hovor na číslo A (roamingové příchozí volání)
- Y platí odchozí hovor z A na B (teď si nejsem jistý, jestli to bude za cenu roamingového volání, nebo volání do zahraničí)
- Y platí příchozí hovor na B (roamingové příchozí volání).
Pokud přesměrujete hovor do hlasové schránky, nahraďte si poslední položku tímto:
- Y platí odchozí hovor z A do hlasové schránky (roamingový hovor pro vyzvednutí vzkazu)
- a patrně bude následovat roamingové volání z A na číslo X (pokud Y chce odpovědět na vzkaz od X)
Pokud je přesměrování nepodmíněné, dochází k němu už v domácí síti, kam primárně směřuje volání volajícího.
Platíte tedy jen jeden roamingový příchozí hovor na cílovém čísle B. Samozřejmě je zase hloupé, pokud je to hlasová schránka - ta je nežádoucí vždycky .
Situace: X vás (Y) z ČR volá na číslo A, které je v zahraničí. Y má hovory na A podmíněně přesměrované na druhé číslo B, které je také v zahraničí. Na čísle A jsou zrovna splněny podmínky přesměrování.
- X platí hovor na číslo A (ceny za volání v tuzemské síti).
- Y platí příchozí hovor na číslo A (roamingové příchozí volání)
- Y platí odchozí hovor z A na B (teď si nejsem jistý, jestli to bude za cenu roamingového volání, nebo volání do zahraničí)
- Y platí příchozí hovor na B (roamingové příchozí volání).
Pokud přesměrujete hovor do hlasové schránky, nahraďte si poslední položku tímto:
- Y platí odchozí hovor z A do hlasové schránky (roamingový hovor pro vyzvednutí vzkazu)
- a patrně bude následovat roamingové volání z A na číslo X (pokud Y chce odpovědět na vzkaz od X)
Pokud je přesměrování nepodmíněné, dochází k němu už v domácí síti, kam primárně směřuje volání volajícího.
Platíte tedy jen jeden roamingový příchozí hovor na cílovém čísle B. Samozřejmě je zase hloupé, pokud je to hlasová schránka - ta je nežádoucí vždycky .
Naposledy upravil(a) 5uch dne ned 11. pro 2016 15:18:25, celkem upraveno 1 x.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
- Dehumanizer
- Příspěvky: 23
- Registrován: sob 10. pro 2016 17:38:48
Re: Hláška o presmerovaní
No tak takto som to prave nepochopil. Ja to chapem tak ze k tomu presmerovaniu vzdy dochadza v domacej sieti. To je rozdiel ci to presmerovanie nastavujem ked som prihlaseny doma a v roamingu? Ja som predpokladal ze ked na telefone nastavujem presmerovanie tak sa to od toho roamingoveho operatora preposiela k domacemu. Aspon teda v pripade podmieneneho presmerovania pri nedostupnosti. Alebo sa hovor smeruje podla toho kde bol telefon posledny krat prihlaseny? V tom pripade by to davalo tiez zmysel...
Re: Hláška o presmerovaní
Ještě trochu off topic k záhadným chybám routování...
V jedné zahraniční síti jsem z místní SIM prozváněl telefon s českým číslem (který jsem někde ztratil). Bylo to v místě, kde byl pochybný signál. Takže někdy jsem se dovolal - CZ telefon vyzváněl. Někdy byl hluchý (nedostupnost). OK, to bych pochopil. Ale jednou nebo dvakrát se mi stalo, že to ten volaný telefon "jako" zvedl a probíhal hovor - na ztracený mlčící telefon ležící někde ve škarpě u silnice. Ne, nemyslím, že by ho někdo sebral a ten hovor mi zvedl.
Také se stalo, že při zkušebním prozvánění z CZ čísla na to zahraniční jsem se dovolal do hlasové schránky toho zahraničního (přestože oba telefony měly signál, měl jsem je oba v tu chvíli v ruce).
V jedné zahraniční síti jsem z místní SIM prozváněl telefon s českým číslem (který jsem někde ztratil). Bylo to v místě, kde byl pochybný signál. Takže někdy jsem se dovolal - CZ telefon vyzváněl. Někdy byl hluchý (nedostupnost). OK, to bych pochopil. Ale jednou nebo dvakrát se mi stalo, že to ten volaný telefon "jako" zvedl a probíhal hovor - na ztracený mlčící telefon ležící někde ve škarpě u silnice. Ne, nemyslím, že by ho někdo sebral a ten hovor mi zvedl.
Také se stalo, že při zkušebním prozvánění z CZ čísla na to zahraniční jsem se dovolal do hlasové schránky toho zahraničního (přestože oba telefony měly signál, měl jsem je oba v tu chvíli v ruce).
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
Re: Hláška o presmerovaní
Jde o to, že jsou dva druhy přesměrování.Dehumanizer píše:No tak takto som to prave nepochopil. Ja to chapem tak ze k tomu presmerovaniu vzdy dochadza v domacej sieti. To je rozdiel ci to presmerovanie nastavujem ked som prihlaseny doma a v roamingu? Ja som predpokladal ze ked na telefone nastavujem presmerovanie tak sa to od toho roamingoveho operatora preposiela k domacemu. Aspon teda v pripade podmieneneho presmerovania pri nedostupnosti. Alebo sa hovor smeruje podla toho kde bol telefon posledny krat prihlaseny? V tom pripade by to davalo tiez zmysel...
Nezáleží na tom, kde si to přesměrování nastavíte (zda doma nebo v zahraničí), ale na tom, jaký druh přesměrování zvolíte.
http://mobil.idnes.cz/vyzrajte-nad-sloz ... ratori_hro
Já to chápu tak, že nepodmíněné přesměrování probíhá v síti domácího operátora - nepodmíněně.
Prostě se to volané číslo A domácí síť ani nepokusí kontaktovat a rovnou to přesměruje (volá) na číslo B.
U podmíněného přesměrování se nutně kontaktuje volané číslo (třeba do zahraniční sítě).
Zjistí se jeho stav (obsazený, nedostupný, nezvedá) a pokud některý z těchto stavů nastal a má nastavené přesměrování, tak to běží tak, jak jsem popsal dříve.
Přiznávám, že nevím, jak je to s určením "aktivní sítě" v případě nedostupnosti - zda se bere lokace posledního přihlášení, domácí síť, nebo jsou ta pravidla "vyhledávání" nějaká složitější.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
- Dehumanizer
- Příspěvky: 23
- Registrován: sob 10. pro 2016 17:38:48
Re: Hláška o presmerovaní
To mne prave pride uchylne ak to funguje tak ze to presmerovanie ide z tej zahranicnej siete. Ale ak je pravda to co pisal xsouku04 tak aspon v EU by to takto nemalo byt, malo by to presmerovavat priamo od domaceho operatora.5uch píše:U podmíněného přesměrování se nutně kontaktuje volané číslo (třeba do zahraniční sítě).
Zjistí se jeho stav (obsazený, nedostupný, nezvedá) a pokud některý z těchto stavů nastal a má nastavené přesměrování, tak to běží tak, jak jsem popsal dříve.
No a to som prave myslel tym ze ci sa hovor smeruje cez siet v ktorej bol telefon naposledy prihlaseny, pretoze inac to nedava zmysel, inac sa neda urcit ci si s telefonom prekrocil hranice alebo nie.5uch píše: Přiznávám, že nevím, jak je to s určením "aktivní sítě" v případě nedostupnosti - zda se bere lokace posledního přihlášení, domácí síť, nebo jsou ta pravidla "vyhledávání" nějaká složitější.
Re: Hláška o presmerovaní
Z webu Vodafone:
Jak funguje přesměrování v zahraničí?
Pokud nechcete v zahraničí přijímat žádné hovory, doporučujeme vám využít nepodmíněné přesměrování. V takovém případě náš systém vůbec neověřuje, kde se dané číslo nachází a všechny hovory ihned přesměruje. Za přesměrovaný hovor tak platíte standardní cenu za odchozí hovor v rámci ČR (uplatní se volné jednotky z tarifu).
Když si v zahraničí zvolíte podmíněné přesměrování, platíte při přesměrovaném hovoru za příchozí i odchozí hovor podle vašeho roamingového tarifu.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
Re: Hláška o presmerovaní
Ještě jeden starší vysvětlující článek:
http://mobil.idnes.cz/vse-co-jste-chtel ... 6_mob_ceny
Některé informace tam jsou zastaralé (např. že volání do hlasové schránky nic nestojí - tuším, že to nyní platí jen u Vodafone).
Ale to přesměrování je vysvětlené dobře a podle mne platí i teď.
Ono by se to dalo shrnout jednoduše:
http://mobil.idnes.cz/vse-co-jste-chtel ... 6_mob_ceny
Některé informace tam jsou zastaralé (např. že volání do hlasové schránky nic nestojí - tuším, že to nyní platí jen u Vodafone).
Ale to přesměrování je vysvětlené dobře a podle mne platí i teď.
Ono by se to dalo shrnout jednoduše:
- Přesměrování platíte.
- V roamingu je podmíněné přesměrování drahý špás, kde každý přesměrovaný hovor platí člověk několikrát.
- Hlasová schránka je zvláštní druh podmíněného přesměrování, takže v zahraničí také lepší nepoužívat.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
-
- Příspěvky: 1012
- Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28
Re: Hláška o presmerovaní
No je bohužel smutné, že u předplacenek nefunguje přesměrování hovorů, nemají to jak síťoví operátoři vyjma Vodafone tak i virtuálové vyjma Odoriku, SazkaMobil, 3 Ton EU, a jiní drobní virtuálové v síti GTS, kteří nejsou tolik známí.
Ale O2 i T-mobile to umožňují jen lidem na smlouvu. A to ještě nepočítám další službu jako blokování hovorů v roamingu, ty jsou taky jen pro paušálisty.
Ale O2 i T-mobile to umožňují jen lidem na smlouvu. A to ještě nepočítám další službu jako blokování hovorů v roamingu, ty jsou taky jen pro paušálisty.
Re: Hláška o presmerovaní
Blokování hovorů v roamingu právě na předplacené kartě od T-Mobile minulý rok fungovalo. Dnes už nemůžu ověřit, přešel sem pod firemní benefit.
Odesláno z mého T9 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého T9 pomocí Tapatalk