Hláška o presmerovaní

Potíže a možnosti při volání ze sim karet Odorik.cz
Uživatelský avatar
Dehumanizer
Příspěvky: 23
Registrován: sob 10. pro 2016 17:38:48

Hláška o presmerovaní

Příspěvek od Dehumanizer »

Dá sa nejako zrušiť tá otravná hláška o presmerovaní hovoru keď si ho niekam nechám presmerovať?
helmut.niederman
Příspěvky: 1012
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Hláška o presmerovaní

Příspěvek od helmut.niederman »

Dehumanizer píše:Dá sa nejako zrušiť tá otravná hláška o presmerovaní hovoru keď si ho niekam nechám presmerovať?
To je ale věc T-mobile, s tím nic Odorik neudělá. A t-mobile tu hlášku jen tak neodstraní. Kdysi jsem se na to ptal a dostal jsem odpověď, že volající mají právo vědět, že volají na přesměrované číslo, to, že to tak nečiní Vodafone a O2 je věc druhá. Například jako volající máte povědomí o tom, že voláte na mobil 602 123 456 ale ve finále se dovoláte s nějakou zelenou linkou 800 xxx yyy kde je plechová huba a když tam je příznak přesměrování v hlásce, tak volající může intuitivně zavěsit aniž by se dovolal na plechovou hubu typu záznamník aj. Je to sice otrava poslouchat tu hlášku, ale jak jsem se dozvěděl od operátorky z call centra je to z bezpečnostních důvodů a hlavně ochrana volajících. :lol:
Uživatelský avatar
Dehumanizer
Příspěvky: 23
Registrován: sob 10. pro 2016 17:38:48

Re: Hláška o presmerovaní

Příspěvek od Dehumanizer »

Je mi jasné že to je vec T-Mobile, ale fakt nerozumiem tomu dôvodu prečo by sa to nemalo dať zrušiť... T-Mobile je zrejme jediný ochranca volajúcich v širokom okolí lebo nepoznám iného operátora ani na Slovensku ktorý by tú hlášku mal :)
mobilemanic
Příspěvky: 486
Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15

Re: Hláška o presmerovaní

Příspěvek od mobilemanic »

Tak to by mne zajímalo, před čím Vás to ochrání... To je spíš DEBUG hláška, kterou někdo zapomněl vypnout :D
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hláška o presmerovaní

Příspěvek od xsouku04 »

Ano je to otravná a nesmyslná hláška a volajícího nezajímá, jestli a kam je hovor přesměrovaný, protože přesměrování platí vždy volaný. Je to ale"vlastnost" celé T-mobile sítě u nepodmíněného přesměrování.
Obejít se to dá tak, že použijete libovolné podmíněné přesměrování, tam nic takového nemají. Podmíněné přesměrování ale může být nebezpečné používat když jste v roamingu.
Uživatelský avatar
Dehumanizer
Příspěvky: 23
Registrován: sob 10. pro 2016 17:38:48

Re: Hláška o presmerovaní

Příspěvek od Dehumanizer »

Ináč to s tým nebezpečím podmieneného presmerovania v roamingu mi nikdy nebolo jasné, za akých okolností sa môže stať že človek zaplatí aj prichádzajúci aj odchádzajúci hovor?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hláška o presmerovaní

Příspěvek od xsouku04 »

Dehumanizer píše:Ináč to s tým nebezpečím podmieneného presmerovania v roamingu mi nikdy nebolo jasné, za akých okolností sa môže stať že človek zaplatí aj prichádzajúci aj odchádzajúci hovor?
S podmíněným přesměrováním se to může stát u jakéhokoli hovoru. Ale nemusí a dost možná se to většinou, zvláště v EU ani nestane. Funguje to tak, že mobilní systém si nějakou dobu pamatuje v jaké síti jste byl naposledy přihlášen a tam hovor posílá. Pokud jste nedostupný a uplatní se podmíněné přesměrování, hovor se tak může směrovat zpět do ČR. Máme jeden nedávný případ, kdy se to opravdu stalo v zóně 2. A vypadá to, že si daný operátor i nějaké ty hovory možná i přimyslel, protože hovor byl směrován i na číslo, na které to vůbec nebylo nastaveno. Těžko říct jak se to mohlo stát, možná si takto daný operátor zkouší krást. Operátoři mimo EU se fakt někdy chovají naprosto nevypočitatelně, hovor do EU jsou klidně schopni poslat naprosto mizernou routou jen aby ušetřili pár centů a účtovat si za ně obrovské peníze.
Je rozhodně lepší to nepokoušet, zvláště pokud jste mimo zónu 1.
Uživatelský avatar
Dehumanizer
Příspěvky: 23
Registrován: sob 10. pro 2016 17:38:48

Re: Hláška o presmerovaní

Příspěvek od Dehumanizer »

Hm, no to je zvláštne že to je takto nepredvídateľné a že na to nieje určený presný postup ktorého by sa všetci museli držať, tak ako pri všetkom ostatnom. Takže to vlastne závisí plne na nastavení/vôli daného operátora u ktorého je človek v roamingu prihlásený, chápem to správne?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hláška o presmerovaní

Příspěvek od xsouku04 »

Dehumanizer píše:Hm, no to je zvláštne že to je takto nepredvídateľné a že na to nieje určený presný postup ktorého by sa všetci museli držať, tak ako pri všetkom ostatnom. Takže to vlastne závisí plne na nastavení/vôli daného operátora u ktorého je človek v roamingu prihlásený, chápem to správne?
Kdosi se na to ptali nedávno u T-mobile emailem a napsali mu, že se to v EU by stát nemělo. (nenapsali, že se to nemůže stát vůbec, jen v EU) Pokud to nebyl vyloženě blábol operátorky, která tomu jen obsolutně nerozumí, mohlo by to znamenat, že jsou možná nějaké dva systémy jak to může fungovat. V EU už všichni přešli na ten novější, kdy hovor jde nejkratší cestou napřímo, tedy stávat by se nemělo, ale obecně ve světě se to stát může. A dříve se to stávalo opravdu běžně i v rámci EU a i velcí operátoři předtím varovali.

Jinak celé tohle je spíše jen taková moje dedukce.
Uživatelský avatar
Dehumanizer
Příspěvky: 23
Registrován: sob 10. pro 2016 17:38:48

Re: Hláška o presmerovaní

Příspěvek od Dehumanizer »

Aha, no to by dávalo zmysel...
Odpovědět