Rozumnější cena za data na obzoru?

Potíže a možnosti při volání ze sim karet Odorik.cz
dracek
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 12. pro 2013 16:02:03

Rozumnější cena za data na obzoru?

Příspěvek od dracek »

Zdá se, že se konečně hnuly ledy - viz: https://www.dtest.cz/clanek-5691/o2-a-v ... i-ceny-lte

Tak snad je jen otázka blízké doby, kdy se k ostatním operátorům připojí j T-Mobile a snížení se promítne i do nabídky Odoriku.
Pro mě je asi nejdůležitější základní cena za 1MB - nikdy nevím, kdy a kolik dat budu potřebovat, tak nejraději platím jen za skutečně přenesená data.
Plánuje Odorik úpravu ceníku, pokud i T-mobile přestane bláznit a začne se chovat trošku normálněji?
LubosD
Příspěvky: 171
Registrován: pát 06. úno 2015 10:41:27

Re: Rozumnější cena za data na obzoru?

Příspěvek od LubosD »

Až tak moc bych nejásal, protože T-Mobile už ty cenové stropy splňuje teď, takže nemá důvod něco měnit.
xtonda
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Rozumnější cena za data na obzoru?

Příspěvek od xtonda »

Jednak nechápu jak to může T-Mobile splňovat, když ta cena je vyšší, jestli se do toho průměruje i cena balíků.
A jednak tohle je VO cena nejspíš bez DPH, virtuál asi nebude moct jít pod řekněme 0,25 Kč s daní, což je zlepšení u dat počítaných po 1 MB a malých balíčků, ale pro objemy 5, 10 GB a více je to stále šíleně drahé. (Teď sem náhodou viděl ceník šedivky s cenou pod 200 Kč za 10 GB).
Kristovec
Příspěvky: 1526
Registrován: ned 07. srp 2011 18:03:28

Re: Rozumnější cena za data na obzoru?

Příspěvek od Kristovec »

xtonda píše:Jednak nechápu jak to může T-Mobile splňovat, když ta cena je vyšší, jestli se do toho průměruje i cena balíků.
A jednak tohle je VO cena nejspíš bez DPH, virtuál asi nebude moct jít pod řekněme 0,25 Kč s daní, což je zlepšení u dat počítaných po 1 MB a malých balíčků, ale pro objemy 5, 10 GB a více je to stále šíleně drahé. (Teď sem náhodou viděl ceník šedivky s cenou pod 200 Kč za 10 GB).
Jak se ta šedivka jmenuje? Rád změním barvu kabátu,zatím TM10GB.
xtonda
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Rozumnější cena za data na obzoru?

Příspěvek od xtonda »

Omlouvám se, ale vzhledem k tomu, že web je zaheslovaný a že v žádosti o připojení ke službě se uvádí jméno stávajícího doporučujícího klienta to bohužel nelze šířit po fórech. Jen sem tím chtěl ilustrovat, že operátoři nemají problém dávat firmám takové ceny (datová SIM). Krom této šedivky jsem viděl i ceník co má jedna finanční instituce kde jsou ceny ještě o pár desetikaček níže. Kdyby ceny pro koncáky (přeci jen je s nimi nějaká režie ve srovnání s tím, kdy většinu práce odvede správce ve firmě) byla dvojnásobná, tak fajn, ale čtyř až pěti násobek s dvouletým úvazkem je masakr a ceny co předvedl Vodafone u nových tarifů Red Data+ bez závazku je do nebe volající (10 GB za 1250 Kč).
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozumnější cena za data na obzoru?

Příspěvek od xsouku04 »

xtonda píše:Omlouvám se, ale vzhledem k tomu, že web je zaheslovaný a že v žádosti o připojení ke službě se uvádí jméno stávajícího doporučujícího klienta to bohužel nelze šířit po fórech. Jen sem tím chtěl ilustrovat, že operátoři nemají problém dávat firmám takové ceny (datová SIM). Krom této šedivky jsem viděl i ceník co má jedna finanční instituce kde jsou ceny ještě o pár desetikaček níže. Kdyby ceny pro koncáky (přeci jen je s nimi nějaká režie ve srovnání s tím, kdy většinu práce odvede správce ve firmě) byla dvojnásobná, tak fajn, ale čtyř až pěti násobek s dvouletým úvazkem je masakr a ceny co předvedl Vodafone u nových tarifů Red Data+ bez závazku je do nebe volající (10 GB za 1250 Kč).
Cena pro koncáky by měla být tak o 20 % vyšší než pro velkoodběratele. Jistě by se našlo spousta těch, co to rádi přeprodají i s 10% marží. To se ale v ČR nesmí, šedivky jsou zakázány a virtuálové dostanou mizerné podmínky, aby nemohli kazit ceny.
xtonda
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Rozumnější cena za data na obzoru?

Příspěvek od xtonda »

Nastupující ředitel Vodafone říká v tomto rozhovoru následující:
Mluví se také o rozdílech v cenách pro spotřebitele a pro firemní klienty. Proč existují?
Když vezmu trh jako celek, může to být pravda, ale není to nic neobvyklého. Takto to funguje i na zahraničních trzích. U Vodafonu je to však ještě trochu jiné. V telekomunikacích existují dva základní ukazatele: průměrný výnos na SIM kartu a průměrný výnos na celý zákaznický účet. Když to zjednoduším, u firemního zákazníka, kde pracuje deset lidí, je výnos na zákazníka v tomto případě tvořen z deseti SIM karet. A my jako Vodafone máme průměrný rozdíl mezi výnosem na SIM u spotřebitele a u firmy jenom 6,7 procenta. Takže průměrné ceny spotřebitelské a firemní jsou u nás z pohledu celé báze skoro stejné. Průměrná výše výnosů na firmu je mnohonásobně vyšší než na koncového zákazníka. Když se však podíváte na naše konkurenty, neuvidíte rozdíl v řádu jednotek procent, bude to rozdíl násobný. Takže velké rozdíly v průměrných cenách mohou existovat, ale ty se netýkají Vodafonu. To jsme schopni doložit. A teď to zásadní: fungujeme nejen na výnosech, ale i na nákladech. A nákladová struktura u firemního zákazníka je jednoduchá: jeden obchodník takového zákazníka získá, jedna osoba ho má na starosti, zákazník dostane jednu elektronickou fakturu a zaplatí. Když se podíváte na spotřebitele, máme týmy kolegů v prodejnách, v call centrech, posíláme miliony faktur a často se stane, že ne všichni zaplatí. Náklady jsou nesrovnatelné.
Tak já si dokážu představit, že někteří klienti dokáží vytěžovat call centrum i pobočku dost slušně, Odorik není úplně přístupný jednodušším klientům, tak tím možná tolik netrpí. Já s datovou kartou nevolám na call centrum jak je rok dlouhý, volal sem jen jednou když přestala fungovat změna tarifu v sámošce, docela bych uvítal jak jeden čas byl někde tarif "po svém" s cenami jako pro korporáty, kde by si klient vše řešil sám přes sámošku a řešení věcí co mohl vyřešit sám na prodejně nebo call centru by bylo zpoplatněno. Ale to se nestane, protože vyšší náklady jsou jen výmluva, koncáci se prostě drbou.

Každopádně je příjemné slyšet, že uvažujete v intencích přiměřené marže a ne odrbat koncáky co snesou.

IMO by ČTÚ měl zregulovat VO nabídku pro virtuály stejně jako terminaci na základě nákladového modelu a zajistit rovný přístup, tedy virtuál splňující daná objemová kritéria by měl mít stejnou cenu jako firemní klient, ale toho se taky jen tak nedočkáme.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2580
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Rozumnější cena za data na obzoru?

Příspěvek od Pitomec »

"Každopádně je příjemné slyšet, že uvažujete v intencích přiměřené marže a ne odrbat koncáky co snesou."

Vyjádření různých ředitelů je potřeba brát s rezervou, přece jenom říkají hlavně to, co by měla veřejnost slyšet v rámci kladného pohledu na operátora :)
Obrázek
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozumnější cena za data na obzoru?

Příspěvek od xsouku04 »

Pitomec píše:"Každopádně je příjemné slyšet, že uvažujete v intencích přiměřené marže a ne odrbat koncáky co snesou."

Vyjádření různých ředitelů je potřeba brát s rezervou, přece jenom říkají hlavně to, co by měla veřejnost slyšet v rámci kladného pohledu na operátora :)
Přesně. Vodafone se nechová výrazně jinak než ti zbylí dva. Často je to právě on, kdo ceny u větších zákazníků nesmyslně podráží. Náklady na pobočky a callcentrum má zbytečně vysoké, protože funguje neefektivně a stránky má nepřehledné, tarify a procedury změn má často nelogicky komplikované - podobně jako ti ostatní.
Investovat do honosných poboček na hlavní třídě v centech města mi přijde většinou jako nesmysl. Mohlo by to být smysl pro někoho začínajícího, aby byl vidět, ale zavedený operátor, o kterém ví, že existuje, každý, to nemá zapotřebí. Klíč pro nízké náklady je vyřídit toho co nejvíce přes webové stránky, emailem nebo po telefonu. Ostatně je to většinou pohodlnější i pro samotné zákazníky. Ty náklady jsou pak několikanásobně nižší. Ale tyto neduhy jsou rozšířeny celosvětově. Pokud už by někdo vyloženě vyžadoval osobní návštěvu, bylo by možné to vyřídit rychle a efektivně klidně i někde v prvním patře. Tam jsou nájmy několikanásobně nižší.

On nemůže přiznat, že bez možnosti odrbat koncáky, co volají méně a moc nesmlouvají (nebo smlouvají, ale není jim to nic platné), by měl malé zisky, protože na větších zákaznících skoro nic nevydělá. A tak plácá jen polopravdy, aby zbytečně neprovokoval veřejnost. Pokud nic jiného, mohli by zachovat přístup Oskara a konkurovat alespoň lepším přístupem k zákazníkům, což se jim ale poslední dobou také moc nedaří, hodně zákazníků si úplně zbytečně naštvali. To, že nechali svého virtuála Opencall živořit (nevýhodné zmatečné podmínky, blokované LTE) a pak jej donutili přejít k O2, považuji vyloženě za nesmyslné selhání.

Jediné, co opravdu funguje, je zdravé konkurenční prostředí, kde relativně snadno může přijít další hráč na trh a dostane přiměřené podmínky. Snad ale něco změní nyní docela výhodné podmínky pro roamování, kdy bude možné docela levně roamovat i v ČR. Přidat k tomu ještě české číslo by už nemusel být takový problém. Dělal to tak zkrachovalý EurekaGo, i když ti vsadili na tehdy vysoké poplatky za příchozí hovory, které se mnohonásobně snížily, a proto z toho zkrachovali. Nyní je situace opravdu lepší.
xtonda
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Rozumnější cena za data na obzoru?

Příspěvek od xtonda »

Teď si nejsem jist, že to bylo správně pochopeno Každopádně je příjemné slyšet, že uvažujete v intencích přiměřené marže a ne odrbat koncáky co snesou. bylo mířeno směrem k Odoriku jako reakce na Cena pro koncáky by měla být tak o 20 % vyšší než pro velkoodběratele. a nikoliv k Vodafone. Vodafone, ačkoliv se dřív snažil prezentovat jako férový, tak dnes je v lecčem z trojky nejhorší včetně cen dat jako třeba cena 10 GB bez závazku.

Já tedy nejsem schopen posoudit náklady na call centrum a pobočky, protože je prostě neznám, a ani nedokážu posoudit přínos poboček, protože netuším kolik lidí vyžaduje osobní kontakt a nikdy by nepoužilo sjednání služeb přes internet nebo korespondenčně. Onlineově jsou zaměřeny low cost brandy velké trojky - Kaktus, Blesk, Oskarta.

Jenže do mobilních telekomunikací snadno další hráč přijít nemůže, jednak nejsou frekvence a jednak náklady na vstup do odvětví jsou extrémní. Každopádně 4. operátora ČTÚ zazdil, když pásma pro něj připravená (10 MHz LTE800 a blok v pásmu 1800 MHz) rozdělil stávající trojce když hned v prvním kole nikdo neprojevil zájem stát se čtyřkou na trhu. Případný 4. operátor v pásmu 700 MH je otázka minimálně pěti let.
Odpovědět