To by opravdu mohlo být vysvětlení. Že se nedařilo dovolat, protože ona 2G BTS mohla mít všechny hovorové kanály obsazeny, zato SMS přijít mohla. Bohužel nezbývá, než se zeptat na T-mobile. Nemyslím si ale, že budou chtít různé neduhy, nedokonalosti a chyby jejich sítě nějak rozebírat. Dotaz jsem položil, uvidíme, co odpoví.
Pokud se jedná jen o dočasné selhání sítě, bylo by rozumné tam dát jinou hlášku než pro případ nedostupnosti. Ale to by více upozornilo na onu nedokonalost.
Samozřejmě něco jiného by to bylo, kdyby se tak dělo soustavně např. více jak v 10% případů. I tak je ale třeba nejdříve vyloučit problém mobilu a jedné lokality.
Osobně si myslím, že velké mobilní společnosti považují několik procent selhávajících hovorů stále za dobrý stav.
V ČR byla kdysi kvalita sítě velmi dobrá, zatížení malé a s potížemi jsme se nesetkávali. Dnes má ale neomezený tarif kdekdo a k posilování pokrytí nedochází tolik jako ke zvyšování zatížení (to je moje dedukce - soudě např. podle kvality signálu ve vlaku - za patnáct let pořád stejná), tedy nejspíše je nutné si zvykat na to, že se občas nějaký hovor nezdaří. V zahraničí to byl vždy celkem běžný stav dokonce i u pevných linek.
Odpověď s T-mobile: nejvetsi pravdepodobnosti se bude jednat o problem v konkretni lokalite, nebo kombinace tel. pristroj / lokalita
Dále případně chtějí vyplnit podrobný formulář. Tedy má smysl to řešit, jen když se to více opakuje a telefon byl vyloučen.