Neslyším vyzvánění u odchozího hovoru z mobilu

Potíže a možnosti při volání ze sim karet Odorik.cz

Neslyším vyzvánění u odchozího hovoru z mobilu

Příspěvekod boudino » pon 16. říj 2017 10:02:56

Dobré den

Při volání na některá čísla (zatím jsem v tom nevypozoroval žádný vzor) neslyším vyzvánění, hovor ale funguje normálně. Myslím, že tohle je vlastnost sítě, proto to zkouším tady, co to může být a jak by se to dalo řešit? Je to přeci jenom celkem nepříjemné.

Díky
Bouda
boudino
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 16. říj 2017 9:58:21

Re: Neslyším vyzvánění

Příspěvekod xsouku04 » pon 16. říj 2017 11:39:37

Nejlepší je, když uvedete jeden nebo dva případy konkrétních hovorů. http://www.odorik.cz/w/hlaseni_problemu
Obecně zvonění je dvojího druhu.
Buď se přenáší vyzvánění jako zvuk směrem od volaného operátora (častější) a nebo se přenese jen signál "zvonit" a vyzvánění má pak generovat volající telefon.
Některé telefony mohou mít potíž s jedním nebo druhým, což buď vede k tomu, že není slyšet zvonění a nebo je slyšet zvonění místo např. hlášky o tom, že volaný účastník je momentálně nedostupný.(tohle dělá integrovaný SIP klient v androidu)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6320
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Neslyším vyzvánění

Příspěvekod boudino » pon 16. říj 2017 18:49:22

Udělal jsem několik experimentů a nezvonilo to např. v těchto případech: 229513565, 229533637. Naopak vše bylo bez problémů u 229513668 nebo 229533672.
boudino
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 16. říj 2017 9:58:21

Re: Neslyším vyzvánění

Příspěvekod xsouku04 » úte 17. říj 2017 9:55:49

Tedy problém se stává při volání z mobilního telefonu (původně jsem myslel, že voláte z VoIP telefonu). Zběžně žádný rozdíl mezi hovory, co jsou OK, a těmi špatnými, nevidím.
Zeptám se, jak často se to stává? Má na to vliv, jaké číslo voláte? Tedy když voláte nějaké číslo, stává se to např. častěji nebo vždy, když voláte jiné, tak se to nestává? Nebo je to čistě náhodné?
Osobně se mi to také stalo tuším dvakrát za celou dobu. Problém ale nebylo možné zopakovat, protože to nejsou procenta případů, ale jsou to spíše zlomky promile.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6320
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Neslyším vyzvánění

Příspěvekod boudino » úte 17. říj 2017 12:49:38

Při volání na čísla z reportovaných volání se to stává vždy, u těch OK zatím naopak vždy fungovalo. S druhou sim od VF to funguje také vždy. Budu to ještě sledovat.
boudino
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 16. říj 2017 9:58:21

Re: Neslyším vyzvánění

Příspěvekod xsouku04 » pát 20. říj 2017 13:24:05

Tento problém hlásí v poslední době několik dalších lidí. Všichni zatím mají společné to, že mají telefony Honor 7 nebo Huawei P8 Lite a oba telefony mají sloty na dvě SIM. Minimálně v jednom případě pomohlo prohodit SIM ve slotech. Nyní i telefon Huawei P9 Lite.
Pokud se odoričí SIM dá do jiného telefonu, problém se nevyskytne. Pokud se do problémového telefonu dá SIM např. od Vodafonu, problém se také nevyskytne.

Tedy je to nějaká zákeřná kombinace.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6320
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Neslyším vyzvánění

Příspěvekod xsouku04 » pát 20. říj 2017 14:09:19

Nyní jsme ověřili, že problém se nevyskytne, pokud se povolí jen 2G síť. Tedy předběžně to vypadá na problém kombinace 3G T-mobile sítě a jistých telefonů.
Pokud nepoužíváte na mobilu data, zakázat 3G síť by neměl být problém. 2G má mnohem lepší pokrytí a nižší spotřebu baterie.

Pokud máte možnost naše závěry ověřit, budu rád. Pokud to dělá u Vás za jiných okolností, prosím podělte se. Napsal jsem do T-mobile, ale moc si z od toho neslibuji.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6320
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Neslyším vyzvánění

Příspěvekod boudino » pát 20. říj 2017 15:06:51

Tak mohu potvrdit, že po přepnutí na 2G to zvoní, ale nepovažuji za řešení, jen provizorní workaround. Nedá se řešit nějak systémově, na úrovni T-Mobile? Vy tam určitě musíte mít nějaké lepší kontakty, než je uživatelská "podpora".
boudino
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 16. říj 2017 9:58:21

Re: Neslyším vyzvánění

Příspěvekod xsouku04 » pát 20. říj 2017 17:55:13

boudino píše:Tak mohu potvrdit, že po přepnutí na 2G to zvoní, ale nepovažuji za řešení, jen provizorní workaround. Nedá se řešit nějak systémově, na úrovni T-Mobile? Vy tam určitě musíte mít nějaké lepší kontakty, než je uživatelská "podpora".


Do T-mobile jsem napsal dnes, zatím žádná odpověď. Také to nepovažuji za řešení, ale jen workaround a též zajímavý poznatek, které by mohl pomoci nasměrovat techniky ke skutečné příčině.
Prosím napište nám, jaký přesně máte telefon. Typ telefonu, zdá se, je u tohoto problému klíčový. Pokud byste měl možnost vyzkoušet volat Vašim telefonem s jinou SIM v síti T-mobile, pomohlo by to.
Tedy pokud máte nějakého známého, zkuste párkrát prozvonit z jeho SIM přes 3G, abychom věděli, jestli je to obecný problém sítě T-mobile nebo jen ve spojitosti s některými virtuály.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6320
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Neslyším vyzvánění u odchozího hovoru z mobilu

Příspěvekod tut.13 » úte 24. říj 2017 12:54:03

Dobrý den,
Vidím, že už existuje i skupina (dříve jsme řešili problém po tel.)

Na většinu zde uvedeného jsem již také přišel.

Pouze dodám to na co jste se ptal, zkusil jsem dát T-mobile SIM místo Odorik a vše funguje jak má.
PS: tel. číslo bylo k T-mobile v minulosti převedeno (od Vodafone)

Telefon Honor 7.
tut.13
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 24. říj 2017 12:50:19

Další

Zpět na Odorik virtuální mobilní operátor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník