Několik dnů zlobí MMS

Potíže a možnosti při volání ze sim karet Odorik.cz

Několik dnů zlobí MMS

Příspěvekod alfi » pát 24. lis 2017 10:59:48

Dobrý den,

na několika Odorik číslech pozorujeme cca 1-2 dny problémy s MMS - pokud je příjemce taky u Odoriku, nechodí v podstatě vůbec (někdy není placená, jindy je), pokud je příjemce např. přímo u TMobile, pak zpráva většinou dojde - i když třeba až na druhý den.

ID hovoru: 235195833, ID hovoru: 235195835 - zaplaceno, ale nedoručeno, u jednoho pokusu na cílový telefon dorazilo asi 5 MMS push zpráv, ale nějaké podivné a telefon si s nimi neporadil ("failed to retreive the message", ani to nezkusil a stažení MMS nejde ručně vyžádat znovu).
ID hovoru: 235195869 - odesláno včera, doručeno k TM až dnes
ID hovoru: 235195836, ID hovoru: 235136800, podle příjemce pravděpodobně taky TM, doručeno ok.
u dalších z výpisu neumím (ne)doručení 100% potvrdit, ale pravděpodobně nedoručeno: 235195870, 235195826, 235174924, 235174927. Další řada pokusů skončila chybou už při odeslání a na výpise ani nejsou ("odeslání se nezdařilo"). Ještě začátkem týdne vše fungovalo OK.

Píšu do fóra cíleně, třeba je na tom někdo stejně a přidá i svou zkušenost :-)
alfi
 
Příspěvky: 346
Registrován: čtv 03. led 2013 16:31:10

Re: Několik dnů zlobí MMS

Příspěvekod xsouku04 » pon 27. lis 2017 13:28:13

MMS používám spíše vyjímečně, hlavně jako pohled z dovolené v roamingu v první zóně, protože tam je MMS díky regulaci mnohem levnější, odorik ji prodává jen za 0,50 Kč/MMS, tedy levněji než SMS.

Existují Odorik čísla, na které nelze posílat MMS a z kterých nelze posílat MMS. Je to nějaká chyba u T-mobile a váže se to na čísla. Usvědčit se T-mobile podařilo dvakrát, ale bylo to hrozně náročné. V podstatě to dalo vždy cca jeden den práce. Chybu odmítali přiznat, co to šlo až do samotného okamžiku usvědčení a prozření. Poté to opravili, ale jen u těch dvou čísel, kde byli usvědčeni.
U MMS je to bohužel ona písnička, že špatně má něco určitě zákazník na svém telefonu a hrozně špatně se dokazuje, že to tím není.

Většina lidí MMS nepoužívá, nebo jen svátečně, a když to nejde, neřeší to. Shodou okolností bylo "zakleté" mé vlastní číslo. Nešlo odeslat ani přijmout MMS, nic se neúčtovalo. Od té doby, co to opravili, tak to šlo bez problému, ledaže by byla chyba na straně příjemce.

Pokud se MMS nedaří doručit, protože příjemce má např. vypnutá data, měla by přijít SMS s odkazem, ale až následující den. Tedy přechodně se může jevit jako ztracená, i když zaplacená.

Aby příjem i odesílání MMS fungovalo, musí mít příjemce povolená data u operátora, ale může je mít zakázaná na telefonu.

Chci se zeptat, MMS posíláte pravidelně a jen v poslední době jsou s tím potíže?

Mohu napsat na T-mobile, pravděpodobně neodpoví, nebo budou vyžadovat spoustu pravděpodobně irelevantních údajů , které bude těžké doložit.

Stále problém trvá? Někdy může mít hlášení problému vliv, i když neodpoví.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6350
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Několik dnů zlobí MMS

Příspěvekod alfi » pon 27. lis 2017 14:58:34

Poslední dobou jich posíláme víc (jsou i příjemci zvědaví na obrázky bez pořádného internetu :) ), 3 telefony jsou nastavené, nic se v nich neměnilo. Dneska další neúspěšné pokusy, id hovoru 235584878 (odesláno-nedoručeno).
Na druhém čísle mi nejde zpráva ani odeslat. Na konci října na něm vše fungovalo ok (např. 231704269 příchozí, ale test odchozí z odoriku na výpise hovorů zdá se vůbec není - i když na zprávu mám i doručenku). Historii předpokládám najdete podle těch ID hovorů = úspěšně chodilo až do minulého čtvrtku. Stejně tak zatím úspěšně chodí do TMobile sítě - když už se zpráva odešle.

Teď zkouším i vyčíst i něco víc z logu přes adb u neúspěšného odeslání, ale nic moc konkrétního tam není. Mobilní data se na chvíli spojí a odeslání skončí chybou:
Kód: Vybrat vše
11-27 13:29:55.813  2031 20698 I MmsService: mms config for sub 1: Bundle[{httpSocketTimeout=60000, aliasMinChars=2, smsToMmsTextThreshold=20, enableSMSDeliveryReports=true, maxMessageTextSize=-1, supportMmsContentDisposition=true, enabledTransID=false, aliasEnabled=false, supportHttpCharsetHeader=false, allowAttachAudio=true, smsToMmsTextLengthThreshold=-1, recipientLimit=50, uaProfTagName=x-wap-profile, aliasMaxChars=48, maxImageHeight=480, enableMMSDeliveryReports=true, userAgent=, config_cellBroadcastAppLinks=true, maxSubjectLength=40, httpParams=, enableGroupMms=false, emailGatewayNumber=, maxMessageSize=307200, naiSuffix=, enableMMSReadReports=false, maxImageWidth=640, uaProfUrl=, enabledMMS=true, enabledNotifyWapMMSC=false, sendMultipartSmsAsSeparateMessages=false, enableMultipartSMS=true}]
11-27 13:29:55.850 30156 14213 E Conversations: SendTransaction: run(186): Server returned an error code: 130
11-27 13:29:55.850 30156 14213 E Conversations: SendTransaction: run(208): Delivery failed.

chtělo by to rootnutý telefon a tcpdump, ale to teď po ruce nemám..
alfi
 
Příspěvky: 346
Registrován: čtv 03. led 2013 16:31:10

Re: Několik dnů zlobí MMS

Příspěvekod nijel » stř 29. lis 2017 12:50:10

Problém s odesíláním MMS pozoruji také - ze dvou čísel se mi je vůbec nedaří odeslat.

MMS posílám nepravidelně, ale rozhodně to dřív fungovalo.
nijel
 
Příspěvky: 24
Registrován: úte 05. kvě 2015 15:42:15

Re: Několik dnů zlobí MMS

Příspěvekod xsouku04 » čtv 30. lis 2017 11:38:06

nijel píše:Problém s odesíláním MMS pozoruji také - ze dvou čísel se mi je vůbec nedaří odeslat.

MMS posílám nepravidelně, ale rozhodně to dřív fungovalo.


Prosím, můžete nám napsat, o jaká čísla se jedná? Mají tato čísla povolená data? Aby fungovaly MMS, musí být u operátora povolena data, nemusí ale být povolena na telefonu.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6350
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Několik dnů zlobí MMS

Příspěvekod xsouku04 » čtv 30. lis 2017 12:03:02

alfi píše:Poslední dobou jich posíláme víc (jsou i příjemci zvědaví na obrázky bez pořádného internetu :) ), 3 telefony jsou nastavené, nic se v nich neměnilo. Dneska další neúspěšné pokusy, id hovoru 235584878 (odesláno-nedoručeno).

U té MMS odesláno - nedoručeno. Jste si jist, že ani následující den nepřišla SMS s odkazem kde se dá MMS stáhnout? Ta chodí podle mých zkušeností vždy až den poté. Snažím se totiž najít něco, co by bylo jasným důkazem, aby nemohli tvrdit, že máte něco špatně nastaveno v mobilu vy nebo příjemce. Zde jsou obě čísla u Odoriku. Jinak ověřit si síť lze zde https://www.o2.cz/osobni/199148-overte_si_operatora/.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6350
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Několik dnů zlobí MMS

Příspěvekod xsouku04 » čtv 30. lis 2017 13:32:13

Poslal jsem email na T-mobile, ale předpokládám, že to pořád není pro ně dostatečně průkazné. Zkusím tedy poslat MMS také pár svým známým u Odorik.cz, abych věděl, co přesně se stane.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6350
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Několik dnů zlobí MMS

Příspěvekod xsouku04 » čtv 30. lis 2017 17:16:45

Tak jsme to testovali s našimi SIM. Testovali jsme 4 různé telefony a SIM a odeslat se nedaří ani na jedné. Dříve to šlo. Důkazů máme tedy dostatek.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6350
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Několik dnů zlobí MMS

Příspěvekod xsouku04 » čtv 30. lis 2017 23:57:41

Tak z T-mobile odpověděli. Prý stačí si MMS zakázat a za chvíli opět povolit a pak to jde. Ověřil jsem, je to tak. Tedy nejspíše se to týká velké části SIM u odorik, díky té jejich zpackané migraci.
A těm co posílání jde, ale nespolehlivě, tak to může být tím, že ta nespolehlivost je u oněch příjemců.

Nyní budeme řešit jak změnit nastavení 7000 SIM tak, aby se jim to nezhroutilo.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6350
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Několik dnů zlobí MMS

Příspěvekod nijel » pát 01. pro 2017 11:09:50

xsouku04 píše:
nijel píše:Problém s odesíláním MMS pozoruji také - ze dvou čísel se mi je vůbec nedaří odeslat.

MMS posílám nepravidelně, ale rozhodně to dřív fungovalo.


Prosím můžete nám napsat o jaká čísla se jedná? Mají tato čísla povolená data? Aby fungovali MMS musí být u operátora povoleny data, nemusí ale být povoleny na telefonu.


Obě mají povolená data a data na obou fungují a využívají se pořád.

Jak vidím z další diskuze, tak čísla už asi nejsou potřeba, ale týká se to všech pod mým účtem (už jsem vyzkoušel i to zbývající).
nijel
 
Příspěvky: 24
Registrován: úte 05. kvě 2015 15:42:15

Další

Zpět na Odorik virtuální mobilní operátor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků