kompletní překopání internetových balíčků

Potíže a možnosti při volání ze sim karet Odorik.cz

Re: kompletní překopání internetových balíčků

Příspěvekod Freeman » pon 26. bře 2018 20:18:46

EuroTEL *11 píše:Pokud vím, tak ČTU samo doporučilo operátorům rušit pomalý 16Kb/s internet po vyčerpání FUPu a doporočil nabízet větší datové objemy. Proto třeba O2 už nenabízí 75 Mb, 400 MB, ale základ je 500 Mb, pak 1,5 GB a 5 GB. Toto doporučení dal ČTÚ právě proto, že lidé si pořizovali malé objemné balíčky a brzy jej díky LTE vyčerpali a pak jim internet šel šnecí rychlostí, lidé se pak neprávem zlobili na operátory, že jejich internet je nefunkční, zlobivý, a často zákazníci dávali toto za vinu operátorům, že rychlost je na úrovni dial-upu ale už si neuvědomovali, že na černo surfují, tedy že mají vyčerpaný balíček ( většina lidi ani nevěděla, že už vyčerpali balíčky a dál surfovali na černo ) a uplatnila se poFUPová rychlost 16 Kb/s. Nakonec operátoři začali rušit malé balíčky až do 499 MB a teď nabízejí jen ty velké balíčky, aby lidem to vystačilo na delší období a taky nakonec museli operátoři zavést automatické obnovování balíčku, které bylo pro operátory výhodnější a výnosnější neboť za dokupy se platilo 50 % jinak internet byl zablokován. :idea: 8-)

Co jsem se dozvěděl, tak na přelomu roku 2018 chystá jeden operátor zavedení speciální předplacené karty ke které už nepůjde aktivovat žádný jiný datový balíček než 1,5 GB a dokonce se chystá zrušení jednorázového balíčku na 24 hodin které vesměs nestačilo a operátor nabízel v základu jen 30 či 50 MB za 30,- Kč. Toto bude minulostí. U paušálů nabídne operátor větší výběr velkých datových balíčků, bohužel u předplacenek bude jen jeden datový balíček a to minimálně 1,5 GB.


FUP rychlost nebyla nikdy fixní a ani nebyla "na černo" jak uvádíte, ale byla to prostě součást smluvního ujednání. Já osobně jsem už ve smlouvě měl 12, 16, 32 i 64kb/s. Jasně, hodně lidí se do té smlouvy, kterou podepisuje ani nepodívá a pročíst si obecné podmínky už je pro ně sci-fi, ale bezdrátová komunikace je stále služba a stále se řídí smlouvou mezi zákazníkem a poskytovatelem.
Freeman
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon 24. lis 2014 20:05:09

Re: kompletní překopání internetových balíčků

Příspěvekod xsouku04 » úte 27. bře 2018 0:00:16

EuroTEL *11 píše:Pokud vím, tak ČTU samo doporučilo operátorům rušit pomalý 16Kb/s internet po vyčerpání FUPu a doporočil nabízet větší datové objemy. Proto třeba O2 už nenabízí 75 Mb, 400 MB, ale základ je 500 Mb, pak 1,5 GB a 5 GB. Toto doporučení dal ČTÚ právě proto, že lidé si pořizovali malé objemné balíčky a brzy jej díky LTE vyčerpali a pak jim internet šel šnecí rychlostí, lidé se pak neprávem zlobili na operátory, že jejich internet je nefunkční, zlobivý, a často zákazníci dávali toto za vinu operátorům, že rychlost je na úrovni dial-upu ale už si neuvědomovali, že na černo surfují, tedy že mají vyčerpaný balíček ( většina lidi ani nevěděla, že už vyčerpali balíčky a dál surfovali na černo ) a uplatnila se poFUPová rychlost 16 Kb/s. Nakonec operátoři začali rušit malé balíčky až do 499 MB a teď nabízejí jen ty velké balíčky, aby lidem to vystačilo na delší období a taky nakonec museli operátoři zavést automatické obnovování balíčku, které bylo pro operátory výhodnější a výnosnější neboť za dokupy se platilo 50 % jinak internet byl zablokován. :idea: 8-)

Co jsem se dozvěděl, tak na přelomu roku 2018 chystá jeden operátor zavedení speciální předplacené karty ke které už nepůjde aktivovat žádný jiný datový balíček než 1,5 GB a dokonce se chystá zrušení jednorázového balíčku na 24 hodin které vesměs nestačilo a operátor nabízel v základu jen 30 či 50 MB za 30,- Kč. Toto bude minulostí. U paušálů nabídne operátor větší výběr velkých datových balíčků, bohužel u předplacenek bude jen jeden datový balíček a to minimálně 1,5 GB.


Jde o to, že mobilní operátoři mají převážně fixní náklady. Je ta data ve skutečnosti téměř nic nestojí, jde o to jen vybrat od lidí co nejvíce peněz. A proto malé balíčky, které se dají slušně používat i po vyčerpání FUP, se snaží zrušit a místo toho nabízet větší a dražší balíčky, které vypadají výhodněji. A proto všechny ty odměny a akce za dobití. Důležité je přimět zákazníky pravidelně platit co nejvíce. Každý by měl ideálně platit několik set korun měsíčně. Kolik dat a minut za to dostane, to není tak důležité a hodně se to liší. Někdo má za tu cenu neomezené volání s 3GB dat, jiný má třeba jen těch 3GB dat, někdo ani to ne, na tom tolik nesejde. Jen potřeba lidi přimět k tomu, aby platili. Lidé s útratou něco jako 50 Kč/měsíčně jsou nežádoucí. Společenský tlak je neúprosný. Kdo nemá mobilní internet, aby si mohl pustit youtube o přestávce nebo před školou, je společensky úplně znemožněn, nic jiného než platit nezbývá... Ale když si bude řádně hlídat hodiny s odměnou za dobití a nastuduje si převádění dat do dalšího měsíce, možná ten společenský image bude mít i za polovinu běžné ceny nebo levněji, důležité je, že hraje hru a platí...

Mobilní operátoři by nám klidně mohli nadělit dvojnásobek dat i minut, jediné, co je děsí, je to, aby se větší část lidí nespokojila s útratou jako 50 Kč/měsíc s tím, že víc toho nepotřebují. Kolik proteče dat a minut, není moc podstatné, důležité je, aby platil každý pokud možno několik set korun každý měsíc. Nebo i více.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6713
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: kompletní překopání internetových balíčků

Příspěvekod Freeman » úte 27. bře 2018 0:06:28

xsouku04 píše:
EuroTEL *11 píše:Pokud vím, tak ČTU samo doporučilo operátorům rušit pomalý 16Kb/s internet po vyčerpání FUPu a doporočil nabízet větší datové objemy. Proto třeba O2 už nenabízí 75 Mb, 400 MB, ale základ je 500 Mb, pak 1,5 GB a 5 GB. Toto doporučení dal ČTÚ právě proto, že lidé si pořizovali malé objemné balíčky a brzy jej díky LTE vyčerpali a pak jim internet šel šnecí rychlostí, lidé se pak neprávem zlobili na operátory, že jejich internet je nefunkční, zlobivý, a často zákazníci dávali toto za vinu operátorům, že rychlost je na úrovni dial-upu ale už si neuvědomovali, že na černo surfují, tedy že mají vyčerpaný balíček ( většina lidi ani nevěděla, že už vyčerpali balíčky a dál surfovali na černo ) a uplatnila se poFUPová rychlost 16 Kb/s. Nakonec operátoři začali rušit malé balíčky až do 499 MB a teď nabízejí jen ty velké balíčky, aby lidem to vystačilo na delší období a taky nakonec museli operátoři zavést automatické obnovování balíčku, které bylo pro operátory výhodnější a výnosnější neboť za dokupy se platilo 50 % jinak internet byl zablokován. :idea: 8-)

Co jsem se dozvěděl, tak na přelomu roku 2018 chystá jeden operátor zavedení speciální předplacené karty ke které už nepůjde aktivovat žádný jiný datový balíček než 1,5 GB a dokonce se chystá zrušení jednorázového balíčku na 24 hodin které vesměs nestačilo a operátor nabízel v základu jen 30 či 50 MB za 30,- Kč. Toto bude minulostí. U paušálů nabídne operátor větší výběr velkých datových balíčků, bohužel u předplacenek bude jen jeden datový balíček a to minimálně 1,5 GB.


Jde o to, že mobilní operátoři mají převážně fixní náklady. Je ty data ve skutečnosti téměř nic nestojí, jde o to jen vybrat od lidí co nejvíce peněz. A proto malé balíčky, které se dají slušně používat i po vyčerpání FUP se snaží zrušit a místo toho nabízet větší a dražší balíčky. A proto všechny ty odměny a akce za dobití, důležité je přimět zákazníky pravidelně platit co nejvíce. Každý by měl ideálně platit několik set korun měsíčně. Kolik dat a minut za to dostane, to není tak důležité a hodně se to liší. Někdo má za tu cenu neomezené volání s 3GB dat, jiný má třeba jen těch 3GB dat, na tom tolik nesejde. Jen potřeba lidi přimět k tomu aby platili, lidé s útratou něco jako 50 Kč/měsíčně jsou nežádoucí. Společenský tlak je neúprosný. Kdo nemá mobilní internet, aby si mohl pustit youtube o přestávce nebo před školou, je společensky úplně znemožněn ...


Máte úplnou pravdu, je to už na hlavu, být tu otevřený trh, takové praktiky nemají šanci, ale v silně regulovaném oligopolním systému si s námi (a teď už i se středně velkými virtuálními operátory) mávají jak se jim zachce.
Freeman
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon 24. lis 2014 20:05:09

Re: kompletní překopání internetových balíčků

Příspěvekod alfi » úte 27. bře 2018 10:32:13

Freeman píše:
xsouku04 píše:
Freeman píše:Chápu, že vás t-mobile tlačí, ale pokud se vám změní podmínky tak razantně za tak krátkou dobu, vaše smluvní ujednání je buďto zcela jednostranné, nebo jste nám to prostě oznámili velmi pozdě.

Informace o změnách byla oznámena v listopadu spolu se snížením cen většiny datových balíčků: viewtopic.php?f=14&t=4352 dále bylo upřesněno zde viewtopic.php?f=14&t=4402
Největší zásah je ono zrušení FUP, které nastane za necelé dva měsíce. Bez FUP ztrácí balíček 25 MB smysl, protože 25 MB vyjde levněji s účtováním po MB bez horzby propadnutí a zablokování.
Cca polovina lidí balíčkem 25 MB výrazně přečerpávala, pro ně je změna nejbolestivější. Bohužel nemáme co nabídnout jako plnohodnotnou náhradu a patrně nic podobného neexistuje ani jinde. U jiných balíčků je zablokování dat ve FUP také bolestivé, ale není tak zásadní, většina dat se spotřebuje v rámci FUP.

Já jsem byl právě v té přečerpávající polovině a tak mě to zasáhne bohužel hodně. Fórum bohužel nečtu, takže jsem se o tom dozvěděl až dnes. Doufám, že se komunikační trh zase někdy uvolní, kde jsou časy, kdy jsem měl za 50Kč 150MB dat a 64kb/s po vyčerpání FUP, chjo...

Informace ve fóru je sice už dlouho, ale taky v té době ne úplně přesná a ne každý jej čte. Sice mě to netrápí a Odorik nehraje na závazky, ale taky bych se přimlouval za dodržování informování o změnách min. měsíc předem = tj. tenhle email měl jít měsíc předem a jeho součástí má být info o možnosti ukončit smlouvu :-) (viz taky vaše obchodní podmínky nebo směrnice o univerzální službě http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 32002L0022 Článek 20, "4. ... Nejpozději jeden měsíc před takovou změnou musí být účastníci odpovídajícím způsobem vyrozuměni a současně musí být informováni o svém právu takovou smlouvu bez postihu zrušit, jestliže nové podmínky nepřijímají.". Viz taky pěkné hodnocení operátorkých smluv od ČTÚ https://www.ctu.cz/spotrebitelsky-semafor, vč. komentářů ke změnám podmínek)
alfi
 
Příspěvky: 398
Registrován: čtv 03. led 2013 16:31:10

Re: kompletní překopání internetových balíčků

Příspěvekod Pitomec » úte 27. bře 2018 11:00:21

Mně ten email došel taky a čtu v něm, že ke zrušení FUP má dojít k 21.5.2018, tj. až skoro za 2 měsíce...
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 1959
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

Re: kompletní překopání internetových balíčků

Příspěvekod xsouku04 » úte 27. bře 2018 19:01:25

alfi píše:
Freeman píše:Informace ve fóru je sice už dlouho, ale taky v té době ne úplně přesná a ne každý jej čte. Sice mě to netrápí a Odorik nehraje na závazky, ale taky bych se přimlouval za dodržování informování o změnách min. měsíc předem = tj. tenhle email měl jít měsíc předem a jeho součástí má být info o možnosti ukončit smlouvu :-) (viz taky vaše obchodní podmínky nebo směrnice o univerzální službě http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 32002L0022 Článek 20, "4. ... Nejpozději jeden měsíc před takovou změnou musí být účastníci odpovídajícím způsobem vyrozuměni a současně musí být informováni o svém právu takovou smlouvu bez postihu zrušit, jestliže nové podmínky nepřijímají.". Viz taky pěkné hodnocení operátorkých smluv od ČTÚ https://www.ctu.cz/spotrebitelsky-semafor, vč. komentářů ke změnám podmínek)



Také jsem kdesi četl, že odpovídající způsob je takový, jakým dostáváte vyúčtování. Vyúčtování u nás je jen na webu, a tam to po přihlášení viselo několik měsíců. Tedy snad jen uvést tu větu, že pokud nesouhlasíte, můžete jít jinam nebo SIM hodit do kanálu. To ale může každý kdykoli i beze změn. To by ale spíše působilo jako provokace. V tom ČTÚ to nemají úplně promyšlené, protože by to také mohlo znamenat, že se musí dávat vědět i při sebemenší změně čehokoli a to i k lepšímu. (např. snížení ceny volání na Slovensko, nový balíček, nová možnost přepnout balíček ...) a to by také mohlo být důvod k tomu smlouvu ukončit. Hlavní důvod opožděného emailu u nás je ten, že nebyly známé všechny detaily. Pokud by se někdo tímto cítil poškozen, mohli bychom vrátit 40 Kč, což je rozdíl mezi balíčkem 25 MB a 150 MB.

Balíček 25 MB používá jen cca 300 lidí, 100MB balíček asi 100 lidí, mnohem větší zásah je to zrušení FUP a ten bude zrušený až 21.5.2018, nebo možná dokonce později, pokud T-mobile migraci opět posune. Nejvíc lidí nemá žádný balíček, z nich někteří ale mají datovou spotřebu ve stovkách MB. Zde nově zavedené nastavitelné stropy pravděpodobně přimějí si to uvědomit a ušetřit. Ale to jsou lidi, co to prostě neřeší...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6713
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: kompletní překopání internetových balíčků

Příspěvekod mymartin » úte 27. bře 2018 20:46:49

Kaktus nabízí stále balíčky na 30 dnů 80 MB za 50 Kč
kde dále pokračujete
rychlostí stahování 64 kb/s a odesílaní
32 kb/s a s takto sníženou rychlostí pokračuješ do konce balíčku.

Odorik ti nic víc nemůže nabídnou protože ho limituje arogantní T-mobile a jeho cenová politika.

Pod nákupku nelze prodávat ale Kaktus tyto problémy nemá protože nakupuje de facto od sebe.

Operátor Kaktus je pouze obchodní značka T-mobilu především pro mladé.
Jinak mohu doručit twist online cena sim karty 25-39 Kč kredit 200Kč 1 MB 0.05 až 0.078 Kč
Neomezený internet bez fup a omezení na 24 hodin 12.5 až 19.5 Kč.

https://www.mobilprovas.cz/detail/88898 ... redit-200/

https://www.eet-nejlevneji.cz/datove-si ... -internet/

https://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=ka ... max=90&o=3
https://www.mujkaktus.cz/kosik
mymartin
 
Příspěvky: 91
Registrován: čtv 11. úno 2016 23:36:45

Re: kompletní překopání internetových balíčků

Příspěvekod Freeman » úte 27. bře 2018 21:29:42

xsouku04 píše:
alfi píše:
Freeman píše:Informace ve fóru je sice už dlouho, ale taky v té době ne úplně přesná a ne každý jej čte. Sice mě to netrápí a Odorik nehraje na závazky, ale taky bych se přimlouval za dodržování informování o změnách min. měsíc předem = tj. tenhle email měl jít měsíc předem a jeho součástí má být info o možnosti ukončit smlouvu :-) (viz taky vaše obchodní podmínky nebo směrnice o univerzální službě http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 32002L0022 Článek 20, "4. ... Nejpozději jeden měsíc před takovou změnou musí být účastníci odpovídajícím způsobem vyrozuměni a současně musí být informováni o svém právu takovou smlouvu bez postihu zrušit, jestliže nové podmínky nepřijímají.". Viz taky pěkné hodnocení operátorkých smluv od ČTÚ https://www.ctu.cz/spotrebitelsky-semafor, vč. komentářů ke změnám podmínek)



Také jsem kdesi četl, že odpovídající způsob je takový, jakým dostáváte vyúčtování. Vyúčtování u nás je jen na webu, a tam to po přihlášení viselo několik měsíců. Tedy snad jen uvést tu větu, že pokud nesouhlasíte, můžete jít jinam nebo SIM hodit do kanálu. To ale může každý kdykoli i beze změn. To by ale spíše působilo jako provokace. V tom ČTÚ to nemají úplně promyšlené, protože by to také mohlo znamenat, že se musí dávat vědět i při sebemenší změně čehokoli a to i k lepšímu. (např. snížení ceny volání na Slovensko, nový balíček, nová možnost přepnout balíček ...) a to by také mohlo být důvod k tomu smlouvu ukončit. Hlavní důvod opožděného emailu u nás je ten, že nebyly známé všechny detaily. Pokud by se někdo tímto cítil poškozen, mohli bychom vrátit 40 Kč což je rozdíl mezi balíčkem 25 MB a 150 MB.

Balíček 25 MB používá jen cca 300 lidí 100MB balíček asi 100 lidí, mnohem větší zásah je to zrušení FUP a ten bude zrušený až 21.5.2018, nebo možná dokonce později, pokud T-mobile migraci opět posune. Nejvíc lidí nemá žádný balíček, z nich někteří ale mají datovou spotřebu ve stovkách MB. Zde je nově zavedené nastavitelné stropy pravděpodobně přimějí si to uvědomit a ušetřit. Ale to jsou lidi co to prostě neřeší ...


Čím dál tím víc mi je smutno, že odcházíme. Bohužel T-mobile fakt zrušil přesně všechno to, co jsme používali.
Snad se zase někdy vrátíme, vaše společnost je nám moc sympatická :) .
Freeman
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon 24. lis 2014 20:05:09

Re: kompletní překopání internetových balíčků

Příspěvekod konrad » stř 28. bře 2018 2:57:04

Uživatelský avatar
konrad
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned 29. led 2012 2:41:25
Bydliště: Praha 1

Re: kompletní překopání internetových balíčků

Příspěvekod xsouku04 » stř 28. bře 2018 8:24:15


Jako druhá SIM na data to není špatné. Trochu problém je zaokrohlouvání, myslím, na celý MB nebo 100KB každou hodinu? Tedy pokud je to na něco, co potřebuje být stále online (mobilní telefon), nevyjde to tak dobře, jak to vypadá. Tedy dobré může být internet zapnout, jen když surfujete, jinak jej nechat vypnutý. (hlavně přes noc)

U kaktusu není špatný ten 30denní balíček 80 MB za 50 Kč s FUP 64/32kbit, tedy pokud jej brzy také nezruší. A volat v případě delšího hovoru můžete přes odorik callback aplikaci. Tedy alternativa jinde ke zrušenému balíčku 25MB + FUP zatím existuje.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6713
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Odorik virtuální mobilní operátor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků