Telekomunikační zák., platnost při použití různých služeb

Potíže a možnosti při volání ze sim karet Odorik.cz
Odpovědět
forum-user-UDFENS2
Příspěvky: 59
Registrován: stř 23. črc 2014 15:13:24

Telekomunikační zák., platnost při použití různých služeb

Příspěvek od forum-user-UDFENS2 »

Dobrý den. Chci se zeptat jak přesněji definuje telekomunikační zákon přenos hovoru přes datovou mobilní síť operátora při použití rozdílných služeb.

Jaký je rozdíl nebo rozdíly ve vztahu jednotlivých bodů k tomuto zákonu, když:

1. Budu volat přes SIP mobilní aplikaci účtu u Odoriku na datovém připojení například T-Mobile
2. Budu volat přes Messenger na datovém připojení například T-Mobile
3. Budu volat přes GSM na mobilní síti (ne datové) například T-Mobile

Zajímají mne rozdíly ve vztahu k telekomunikačnímu zákonu zejména u bodu 1. versus 2. .

Například, že telekomunikační zákon se vztahuje pouze na 1. a 3. ale telekomunikační zákon se nevztahuje na 2.
A pokud se na něco nevztahuje tak proč se na něj nevztahuje. Předem díky za odpovědi.

Dotaz vznikl na základě toho, že jinde na českém fóru se řeší, že společnost Facebook v poslední době lidem v ČR masově blokují/ruší účty Facebooku (a tím i Messengeru a možnosti volání) bez zjevné příčiny nebo za banality jako například přihlášení k jednomu účtu z více zařízení, nebo vytvoření stránky jako skupiny, která neobsahuje násilí ani nábožensky či nefunguje jinak proti nějakým jiným skupinám osob, aj. A ty lidi neví jak se bránit. Dnes Facebook již neposílá ani upozornění, nebo napomenutí, apod. ale bez jakéhokoliv oznámení (včetně oznámení na e-mail) zablokuje nebo zruší celý účet Facebooku a Messengeru bez jakékoliv možnosti obnovy.
Primárně chtějí být v kontaktu s přáteli, pak řeší nahraná data, fotky, videa, aj.. Blokací/zrušením Facebooku blokují/ruší i Messenger a ty lidi nemohou být v kontaktu s lidmi. Lze tedy postupovat při požadavku aby byli ve spojení s přáteli postupovat podle telekomunikačního zákona nebo něčeho jiného?

Ombudsman a další úřady považují oznámení za blokování někomu s někým komunikovat nejen na úrovni internetu dlouhodobě za spam a situaci ignorují. Když jsou kontaktováni formou e-mailu tak dojde potvrzení automatem o přijetí zprávy a přidělení evidenčního čísla ale pak nikdo nereaguje a když se po čase (třiceti denní lhůtě pro odpověď) pošle další e-mail tak přijde už pouze oznámení o tom, že druhý e-mail zablokoval spamový filtr. Odvolávat se i na toto nemá význam, protože tak jednají i po nahlášení vygenerovaného čísla další úřady a spíše se tomu vysmívají než aby někdo proti tomuto zasáhl. Tak by mne zajímalo v čem je takový zásadní rozdíl.
Z toho co vím, tak když blokuje někomu možnost hovorů mobilní operátor tak to má závažnější charakter než když někomu blokuje možnost hovorů nějaká služba na internetu (i placená). Z nějakého dokumentu jsem vyčetl, že je problém v tom, že tito správci služeb se nacházejí v zahraničí a proto s tím nelze nějak hnout nebo ve věci jednat ale zase na druhou stranu když se jedná o mobilního operátora v zahraničí tak to řešit lze.

Doufám, že moderátoři prominou...
Zdroje probíhajících diskuzí:
https://pc.poradna.net/questions/270175 ... vani-nikde
https://pc.poradna.net/questions/281423 ... na-overeni
Zbyněk
Příspěvky: 27
Registrován: stř 05. bře 2014 12:10:09

Re: Telekomunikační zák., platnost při použití různých služe

Příspěvek od Zbyněk »

Dle mého pohledu, se telekomunikační zákon ohledně hovorů vztahuje pouze na bod 3. GSM a 1. VoIP,
za předpokladu, že poskytovatel VoIP je registrován jako poskytovatel VEŘEJNÝCH hlasových služeb.

Pokud vím, tak FB v ČR neumožňuje přidělovat VEŘEJNÁ čísla a ani neposkytuje internetové připojení,
tak se na něj ani tel. zákon vztahovat nemůže, a to ani kdyby podnikal přímo v ČR. Z pohledu zákona FB
nenabízí VEŘEJNÉ hlasové služby či přístup na internet.

To, že ruší účty (v souladu se smluvními podmínkami) je jeho právo, to samé by platilo i pro Google,
Seznam či Centrum. Například účty dětí mladších 13 let smluvní podmínky FB porušují.

Zákon technologickou stránku věci neřeší. U mobilního operátora lze reklamovat pouze nabízené služby
a to jsou hlasové (hovor), datové (internet), textové (sms) a jiné - prakticky ty služby, co jsou účtovány,
jak jsou technologicky řešeny zákazníka nezajímá.

Mobilní operátor musí nabízet necenzurovaný internet a volání na všechna veřejná čísla, samozřejmě záleží
podmínkách vaší smlouvy s mob. operátorem.

Příklad:
1G: GSM-hovor GPRS-internet
3G: UMTS-(hovor+internet)
4G (v převážné většině): GSM-hovor LTE-internet
4G (jen někde): LTE-(hovor[VoLTE]+internet)

Pro více informací nahlídněte do zákoníku, nebo se informujte u ČTÚ.

EDIT: Co je na internetu dnes, nemusí být zítra, pokud si to lidé neuvědomují, tak je to hodně smutné.
Pro komunikaci lze použít Skype, SIP proxy Odoriku nebo jiné internetové služby.
Odpovědět