Dobrý den. Chci se zeptat jak přesněji definuje telekomunikační zákon přenos hovoru přes datovou mobilní síť operátora při použití rozdílných služeb.
Jaký je rozdíl nebo rozdíly ve vztahu jednotlivých bodů k tomuto zákonu, když:
1. Budu volat přes SIP mobilní aplikaci účtu u Odoriku na datovém připojení například T-Mobile
2. Budu volat přes Messenger na datovém připojení například T-Mobile
3. Budu volat přes GSM na mobilní síti (ne datové) například T-Mobile
Zajímají mne rozdíly ve vztahu k telekomunikačnímu zákonu zejména u bodu 1. versus 2. .
Například, že telekomunikační zákon se vztahuje pouze na 1. a 3. ale telekomunikační zákon se nevztahuje na 2.
A pokud se na něco nevztahuje tak proč se na něj nevztahuje. Předem díky za odpovědi.
Dotaz vznikl na základě toho, že jinde na českém fóru se řeší, že společnost Facebook v poslední době lidem v ČR masově blokují/ruší účty Facebooku (a tím i Messengeru a možnosti volání) bez zjevné příčiny nebo za banality jako například přihlášení k jednomu účtu z více zařízení, nebo vytvoření stránky jako skupiny, která neobsahuje násilí ani nábožensky či nefunguje jinak proti nějakým jiným skupinám osob, aj. A ty lidi neví jak se bránit. Dnes Facebook již neposílá ani upozornění, nebo napomenutí, apod. ale bez jakéhokoliv oznámení (včetně oznámení na e-mail) zablokuje nebo zruší celý účet Facebooku a Messengeru bez jakékoliv možnosti obnovy.
Primárně chtějí být v kontaktu s přáteli, pak řeší nahraná data, fotky, videa, aj.. Blokací/zrušením Facebooku blokují/ruší i Messenger a ty lidi nemohou být v kontaktu s lidmi. Lze tedy postupovat při požadavku aby byli ve spojení s přáteli postupovat podle telekomunikačního zákona nebo něčeho jiného?
Ombudsman a další úřady považují oznámení za blokování někomu s někým komunikovat nejen na úrovni internetu dlouhodobě za spam a situaci ignorují. Když jsou kontaktováni formou e-mailu tak dojde potvrzení automatem o přijetí zprávy a přidělení evidenčního čísla ale pak nikdo nereaguje a když se po čase (třiceti denní lhůtě pro odpověď) pošle další e-mail tak přijde už pouze oznámení o tom, že druhý e-mail zablokoval spamový filtr. Odvolávat se i na toto nemá význam, protože tak jednají i po nahlášení vygenerovaného čísla další úřady a spíše se tomu vysmívají než aby někdo proti tomuto zasáhl. Tak by mne zajímalo v čem je takový zásadní rozdíl.
Z toho co vím, tak když blokuje někomu možnost hovorů mobilní operátor tak to má závažnější charakter než když někomu blokuje možnost hovorů nějaká služba na internetu (i placená). Z nějakého dokumentu jsem vyčetl, že je problém v tom, že tito správci služeb se nacházejí v zahraničí a proto s tím nelze nějak hnout nebo ve věci jednat ale zase na druhou stranu když se jedná o mobilního operátora v zahraničí tak to řešit lze.
Doufám, že moderátoři prominou...
Zdroje probíhajících diskuzí:
https://pc.poradna.net/questions/270175 ... vani-nikde
https://pc.poradna.net/questions/281423 ... na-overeni
Telekomunikační zák., platnost při použití různých služeb
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: stř 23. črc 2014 15:13:24
Re: Telekomunikační zák., platnost při použití různých služe
Dle mého pohledu, se telekomunikační zákon ohledně hovorů vztahuje pouze na bod 3. GSM a 1. VoIP,
za předpokladu, že poskytovatel VoIP je registrován jako poskytovatel VEŘEJNÝCH hlasových služeb.
Pokud vím, tak FB v ČR neumožňuje přidělovat VEŘEJNÁ čísla a ani neposkytuje internetové připojení,
tak se na něj ani tel. zákon vztahovat nemůže, a to ani kdyby podnikal přímo v ČR. Z pohledu zákona FB
nenabízí VEŘEJNÉ hlasové služby či přístup na internet.
To, že ruší účty (v souladu se smluvními podmínkami) je jeho právo, to samé by platilo i pro Google,
Seznam či Centrum. Například účty dětí mladších 13 let smluvní podmínky FB porušují.
Zákon technologickou stránku věci neřeší. U mobilního operátora lze reklamovat pouze nabízené služby
a to jsou hlasové (hovor), datové (internet), textové (sms) a jiné - prakticky ty služby, co jsou účtovány,
jak jsou technologicky řešeny zákazníka nezajímá.
Mobilní operátor musí nabízet necenzurovaný internet a volání na všechna veřejná čísla, samozřejmě záleží
podmínkách vaší smlouvy s mob. operátorem.
Příklad:
1G: GSM-hovor GPRS-internet
3G: UMTS-(hovor+internet)
4G (v převážné většině): GSM-hovor LTE-internet
4G (jen někde): LTE-(hovor[VoLTE]+internet)
Pro více informací nahlídněte do zákoníku, nebo se informujte u ČTÚ.
EDIT: Co je na internetu dnes, nemusí být zítra, pokud si to lidé neuvědomují, tak je to hodně smutné.
Pro komunikaci lze použít Skype, SIP proxy Odoriku nebo jiné internetové služby.
za předpokladu, že poskytovatel VoIP je registrován jako poskytovatel VEŘEJNÝCH hlasových služeb.
Pokud vím, tak FB v ČR neumožňuje přidělovat VEŘEJNÁ čísla a ani neposkytuje internetové připojení,
tak se na něj ani tel. zákon vztahovat nemůže, a to ani kdyby podnikal přímo v ČR. Z pohledu zákona FB
nenabízí VEŘEJNÉ hlasové služby či přístup na internet.
To, že ruší účty (v souladu se smluvními podmínkami) je jeho právo, to samé by platilo i pro Google,
Seznam či Centrum. Například účty dětí mladších 13 let smluvní podmínky FB porušují.
Zákon technologickou stránku věci neřeší. U mobilního operátora lze reklamovat pouze nabízené služby
a to jsou hlasové (hovor), datové (internet), textové (sms) a jiné - prakticky ty služby, co jsou účtovány,
jak jsou technologicky řešeny zákazníka nezajímá.
Mobilní operátor musí nabízet necenzurovaný internet a volání na všechna veřejná čísla, samozřejmě záleží
podmínkách vaší smlouvy s mob. operátorem.
Příklad:
1G: GSM-hovor GPRS-internet
3G: UMTS-(hovor+internet)
4G (v převážné většině): GSM-hovor LTE-internet
4G (jen někde): LTE-(hovor[VoLTE]+internet)
Pro více informací nahlídněte do zákoníku, nebo se informujte u ČTÚ.
EDIT: Co je na internetu dnes, nemusí být zítra, pokud si to lidé neuvědomují, tak je to hodně smutné.
Pro komunikaci lze použít Skype, SIP proxy Odoriku nebo jiné internetové služby.