Zablokování SIM karty v USA

Potíže a možnosti při volání ze sim karet Odorik.cz

Zablokování SIM karty v USA

Příspěvekod MaT » čtv 02. led 2020 23:40:47

Kdysi jsem jedné kamarádce doporučil Odorika, asi před rokem si k němu převedla své číslo a používala ho spokojeně asi přes rok, ale teď na podzim měla jednu negativní zkušenost - byla asi přes měsíc v USA, roamingový dodatek měla podepsaný, roaming povolený i pro zóny 2 a 3 a vše jí tam ze začátku fungovalo. Ale asi v polovině pobytu se jí najednou SIM karta od Odorika přestala hlásit do sítě. Nevšimla si toho hned, začala to s podporou Odorika řešit až pár dní před návratem zpět do ČR. Divné na tom je, že během těch asi 2 týdnů ta SIM karta fungovala normálně, přihlásila se do sítě a chodily jí příchozí SMS. Třeba i ta SMS "vítající" ji v dané roamingové zóně. Ale jak se normálně ve výpisu hovorů objevují informace i o příchozích SMS, tak o těchto tam nebylo nic. Předpokládám, že ty zprávy jdou přes T-Mobile a T-Mobile o tom Odorikovi přes nějaké rozhraní dává informace a Odorik to pak může zobrazit ve webovém rozhraní. Ale v tomto případě se tato vazba nějak narušila... Ale hlavní problém byl, že pak už tedy příchozí zprávy nefungovaly vůbec - což je v případě, že člověk třeba potřebuje poslat z internetového bankovnictví nějaké peníze a nepřijde mu autorizační SMS docela problém. S Vaší podporou se to nijak vyřešit nepodařilo - byly tam nějaké rady na opakované restarty telefonu (10x, pak dokonce 20x), ale to nepomohlo. Jakmile se pak ale vrátila do Evropy, tak už při přestupu v Paříži SIM zase fungovat začala. Jinak telefonem to nebylo - SIM kartu zkoušela i v jiném slotu onoho telefonu (kde jinak byla jiná SIM karta, co normálně fungovala), pak také v jiném telefonu. A v onom slotu také zkoušela více SIM karet. Na nějakou nekompatibilitu to také nevypadá, to by to nefungovalo od začátku a ne že 2 týdny to pojede a pak přestane...

Tohle celé se ale nijak nevysvětilo, spíš to vyznělo do ztracena. Pro jistotu si nechala vyměnit SIM kartu. Chystá se do USA za nějakou dobu znovu a má trochu obavy, aby se situace neopakovala znovu. A po pravdě, mě by to také docela dost zajímalo, co se vlastně stalo. Občas se také vydávám na různá místa po světě a byl bych docela nerad, aby se mi to stalo také. Je mi jasné, že jste v tomhle závislí na T-Mobilu a pokud oni se s Vámi odmítají bavit, tak to asi dotáhnout půjde těžko - přesto bych byl ale rád, abyste se na to ještě podívali a zkusili zjistit, co se stalo. A myslím, že by to zajímalo i všechny další Vaše zákazníky, kteří občas někam cestují...
MaT
 
Příspěvky: 364
Registrován: pát 29. bře 2013 15:35:14

Re: Zablokování SIM karty v USA

Příspěvekod xsouku04 » sob 04. led 2020 18:15:18

Dobrý den,
že by někomu takto z ničeho nic přestal fungovat roaming v zahraničí se, pokud vím, stalo poprvé. Tedy kromě cca jednoho kratšího odbodbí, kdy to byl známý problém u velkého množství SIM a spouštěčem byla nějaká změna nastavení u SIM. (např. došel kredit a podobně, nebo nějaká vědomá změna uživatele)
Z toho jsem předpokládal, že je velká pravděpodobnost, že je problém někde jinde než u T-mobile. Navíc to, že ve výpise hovorů údajně chyběly příchozí SMS z doby, kdy to ještě fungovalo, mi připadalo velmi zvláštní. Ještě jsem se s tím nesetkal.
Bohužel, než se podařilo vyloučit běžné omyly na straně uživatele, vaše zmámá se vrátila z USA a T-mobile se odmlčel. (ještě to ověřuji s kolegou, co byla poslední odpověď).
Z podobných případů si vzpomínám jen na dva. První byl, že nefungoval roaming tuším v Súdánu, přestože na mapě svítí, že fungovat má a s O2 funguje. Řešili jsme to měsíc a T-mobile to stejně nespravil, jen vodil uživatele za nos do omrzení.
Další podobný případ byl, že si někdo stěžoval, že mu přestal fungovat roaming. Důvod byl, že v dané zemi byl jediný nasmlouvaný operátor, který ale neměl v daném místě pokrytí.
Také jsme řešili nefunkční internet v Andoře u některých SIM. Podařilo se to vyřešit až při druhé návštěvě. Ale celkově je to hodně málo případů, nejčastější "důvod" bývá třeba to, že dotyčný roaming nepovolí v telefonu.

Co se týče podivné rady zkoušet telefon restartovat až dvacetktrát. Jedná se o to, že pokud se někomu roaming vypne (nebo nezapne) v době, kdy už je v zahraničí, dostane se na blacklist u místních sítí, kde to telefon stihl zkusit, a tyto sítě jej automaticky nějakou náhodnou dobu odmítají bez toho, aby to opravdu zkoušely. Jedinéné řešení pro tento případ než čekat, restartovat, případně zkoušet přepnout do režimu letadlo a zpět či vybírat síť ručně, i když se tváří, že je zakázaná, není. Prostě najednou to pak naskočí. Je to zjevně šlendrián těch, kteří tento standard implementovali nebo vymysleli a zjevně to bude platit obecně.

Pokud by se to opakovalo, budeme to nyní řešit rychleji, nicméně jistější je mít nějaké záložní řešení, protože není 100% jisté, že to T-mobile bude schopen vyřešit. Např. si domluvit, aby v případě nouze zaplatil někdo jiný. Jestli jde o potvrzení platby přes 3D secure u Fio, je možné si založit zdarma spořivý účet, ke kterému zdarma vydají další platební kartu. Platby jsou limitované částkou na spořícím účtu, tedy není třeba se bát číslo karty sdělit známému a potvrzující kód mu předat.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7179
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Zablokování SIM karty v USA

Příspěvekod MaT » sob 04. led 2020 19:44:34

Ok, díky za odpověď. Já jsem právě měl spíš podezření na nějaký problém u T-Mobile - právě i z toho, že od určitého data nebyly ve výpisech volání žádné události, ani hovory, ani SMS. Což jsem si měl šanci ověřit i na vlastní oči přímo ve webovém rozhraní Odorika (dostal jsem heslo, abych se podíval do nastavení, v čem by tam ještě mohl být problém). A zároveň jsem viděl screenshoty SMS z telefonu po daném datu. Navíc mám pocit tam dokud to fungovalo proběhl i nějaký hovor z ČR do USA...

Pokud jde o to placení - úplně přesně možná nechápu, jak to myslíte. S Fio mám jinak bohaté zkušenosti - tam jsou všechny účty zdarma (nejen spořicí účet). A ano, jdou k těm účtům pak nechat i vystavit karty a většinou snad i zadarmo (minimálně snad vždycky první karta k účtu). Ale platební karty zdarma se dají získat i jinde. Kamarádce ani tak nešlo o platbu kartou, ale o platbu normálním bankovním převodem (nějaká účet za nějaké služby tady v ČR). Tam se ale pro dvoufaktorovou autentizaci/autorizaci docela rozšiřuje ještě jedno řešení - autorizace transakce se nemusí dělat jen opsáním kódu, který přijde v SMS, ale použije se aplikace v mobilu. Buď musí mít mobil zrovna nějaké datové připojení (ať už přes mobilní data, nebo třeba i přes WiFi). Do aplikace pak přijde výzva, kterou má uživatel potvrdit - buď to na mobilu jen "odklikne", nebo v lepším případě je tam na mobilu ještě nějaký další bezpečnostní prvek - zadání nějakého PINu, otisk prstu, FaceID... Výhoda by pro případ podobných problémů byla, že to není vázané na konkrétní SIM kartu, ale aplikace je "svázána" s konkrétním mobilem. Takže by to jelo i přes mobilní data nějaké místní SIM karty, nebo třeba přes WiFi a úplně bez SIM karty.

Navíc je tu ještě jedna možnost, kdy telefon nemusí být připojený vůbec - princip je podobný tomu, co umí Google Authenticator nebo třeba Authy. Do telefonu se uloží nějaký klíč (který si pamatuje i banka), z klíče a aktuálního času se vygeneruje kód - ten platí asi 30 sekund - banka si ho je schopná vygenerovat také (případně si vygeneruje i jeden předchozí a jeden následující) a porovnávají se tyto dva kódy.

Dost našich bank už nějaké takové aplikace má - George Klíč, RB Klíč, KB Klíč... Tohle ověřování v aplikaci (místo kódu poslaného SMS) navíc možná brzy nahradí právě i to současné "3D secure". Takže u plateb kartou přes internet to bude také do budoucna řešení...

Takže pokud jde o případné placení něčeho, to už nějakým takovýmto způsobem pořešené má. Ale stejně se člověku v cizině asi hodí být dostupný i na svém běžném čísle, i když z něj třeba neplánuje volat (bylo by to drahé). Ale v nouzi nejvyšší... Nebo když ho někdo bude hodně akutně shánět z ČR...

No každopádně kdyby ještě z T-Mobile vypadlo něco zajímavého, dejte vědět, docela by mě to také zajímalo. Já se kamarádku právě snažil trochu mírnit ve spravedlivém rozhořčení i tím, že za tohle Odorik nejspíš nemůže, že by to mohlo být na straně T-Mobile a že ta komunikace je tam poněkud... Jak to říct... Nadnárodní korporace vs. jeden z mnoha virtuálních operátorů. Kdo v takové přetahovací hře asi tahá za delší konec lana... :-)
MaT
 
Příspěvky: 364
Registrován: pát 29. bře 2013 15:35:14

Re: Zablokování SIM karty v USA

Příspěvekod helmut.niederman » ned 05. led 2020 20:16:46

Jednou jsem přenášel mobilní číslo O2 k virtuálovi MOBIL CZ a pamatuji si jak operátorka mne upozorňovala, že s přeneseným číslem mi nemusí u virtuála fungovat roaming, že kdybych zůstal a přešel na paušál a mohl mít levnější sazby než MOBIL CZ tak by mi zaručeně fungoval roaming. :lol:
Uživatelský avatar
helmut.niederman
 
Příspěvky: 907
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Zablokování SIM karty v USA

Příspěvekod MaT » úte 07. led 2020 22:22:53

Jo, to oni toho občas operátorky (nebo i lidi na prodejnách velkých operátorů) napovídají. Ale tady té kamarádce roaming v pohodě fungoval (na Slovensku, ale i v dalších evropských zemích). A asi 2 týdny to fungovalo i v USA. Až pak najednou přestalo. Ale už během těch prvních dvou týdnů bylo něco špatně, protože se od T-Mobilu nedostávaly údaje o hovorech a SMSkách k Odorikovi, byť ty SMSky a hovory fungovaly...
MaT
 
Příspěvky: 364
Registrován: pát 29. bře 2013 15:35:14

Re: Zablokování SIM karty v USA

Příspěvekod xsouku04 » stř 08. led 2020 14:39:03

Roaming po přenesení samozřejmě funguje. Jediné, s čím jsou opravdu potíže, je spolehlivé doručování SMS ze zahraničí. Problémy mohou být až půl roku po portaci, protože někteří zahraniční operátoři jsou líní si aktualizovat databáze přenesených čísel a SMS posílají stále do původní sítě. Dokonce si i falešně potvrdí doručenku a odmítají pak i uznávat reklamace. Stalo se to již vícekrát. Ostudní jsou Britové a jeden Ruský operátor. (Jestli ale on nepoužívá také ty Brity k doručování SMS) . Obecně mezinárodně doručenky nefungují, běžně se falšují a to samozřejmě, i když je pošlete za draho přímo z mobilu.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7179
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno


Zpět na Odorik virtuální mobilní operátor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků