Zareaguje Odorik na končící zvýhodnění CZ zákazníků u O2 SK?

Potíže a možnosti při volání ze sim karet Odorik.cz
jiri.filip
Příspěvky: 111
Registrován: ned 04. lis 2012 10:14:43

Zareaguje Odorik na končící zvýhodnění CZ zákazníků u O2 SK?

Příspěvek od jiri.filip »

Dobrý den,

necelý rok používám s maximální spokojeností předplacenou kartu O2 SK Volnosť, na které jsou dosud i v případě trvalého provozování této karty v ČR stejné podmínky, jako kdyby byla provozována na Slovensku.
Tzn. max. šedesátiminutový hovor stojí 0,10 € (aktuálně cca 2,75 Kč), SMS pak 0,04 € (aktuálně cca 1,10 Kč). Kromě toho mají i celkem výhodné datové balíčky.

Bohužel toto zvýhodnění karet provozovaných v ČR pomalu končí.
Od 29.6. bude O2 SK sledovat, kde jsou karty fakticky využívány. V případě jejich nadměrného používání v zahraničí budou výše uvedené ceny zvýšeny o příplatky za každou minutu hovoru, resp. SMS. V důsledku těchto příplatků přestane ekonomicky dávat smysl používat nadále tuto kartu v ČR na hovory a SMS.

Z diskusního fóra na Mobilmanii mám pocit, že podobných uživatelů jako jsem já (tzn. provozujících tuto kartu trvale v ČR), už je asi dost, když se O2 SK vyplatí po letech změnit podmínky a uvedené zvýhodnění odstranit.
Tito uživatelé budou nejpozději během 3.čtvrtletí hledat CZ operátora s co nejvyhodnějšími podmínkami na volání/SMS, v nejhorším případě za minimální fixní měsíční poplatek.

Že se ledy začínají hýbat, pokud již ne praskat, dokazuje nabídka jednoho z Vašich virtuálních konkurentů, také fungujícího v síti T-Mobile.
Za samotné měsíční neomezené volání (tzn. bez SMS i dat) chce 299 Kč vč. DPH.
Ve srovnání s okolnímí státy to ještě pořád není žádná "hitparáda", ale na našem pokřiveném telco trhu je to přesto nabídka, o které silně uvažuji, pokud nenajdu nic lepšího. Jelikož mám dual SIM telefon, data bych řešil SIM kartou jiného operátora a SMS nahradil zprávami přes Viber, Skype a WhatsApp.
Nyní mají navíc akci, kdy za stejných 299 Kč je k neomezenému volání i 1 GB dat/měsíčně.

Využije Odorik této příležitosti a zvedne hozenou rukavici?
Tzn. plánujete přijít se skutečně zajímavou nabídkou alespoň na neomezené volání v ČR mezi všemi sítěmi?
pedrysek7
Příspěvky: 16
Registrován: pát 02. bře 2018 7:30:46

Re: Zareaguje Odorik na končící zvýhodnění CZ zákazníků u O2

Příspěvek od pedrysek7 »

Zdravím,
také jsem kartu O2 Volnosť měl a byla super. Bohužel, slovenské O2, vlastní české O2 tj. PPF - Kellner. Nic s tím nenaděláme, ale nemělo to konkurenci. Dokonce jsem tenkrát jel pro kartu na Slovensko, do nejbližšího města Malacky.

Co se týká Odoriku, tak asi žádné výhodné super nabídky, těžko můžeme čekat. Odorik má ceny pevně nasmlouvané od T-Mobilu ( Přes GTS), ale to se musí vyjádřit konkrétně pan Soukup.
Určitě by, ale ceny volání z mobilu mohly o něco klesnout. Mohl by říci, jaká je velkoobchodní nabídka a zda je aktuálně situace lepší, než třeba před rokem.

Odorik je super na velmi výhodné internetové volání s tarifikaci 1+1, což ušetří oproti jiným předplacenkám, kde je 60+60 nebo 60+1.
jiri.filip
Příspěvky: 111
Registrován: ned 04. lis 2012 10:14:43

Re: Zareaguje Odorik na končící zvýhodnění CZ zákazníků u O2

Příspěvek od jiri.filip »

Pedrysek7: GTS je od r. 2015 plně integrováno do T-Mobile.
Ten virtuální konkurent Odoriku, o kterém jsem psal, je také v síti T-Mobile.
Nevidím tedy žádný objektivní důvod, když tento konkurent coby navíc nová firma na daném trhu nabízí "poloviční flat" (tzn. jen volání) za 299 Kč, proč by Odorik - déle působící na trhu a již s určitým počtem zákazníků - nemohl udělat podobně zajímavou nabídku.

Pokud jde o "velmi výhodné internetové volání Odorika s tarifikaci 1+1", zkoušel jsem ho poměrně dlouhou dobu před lety. Vzhledem k na můj vkus příliš častým problémům s kvalitou zvuku, kdy mne protistrana neslyšela, jsem to vzdal.
Když potřebuji volat, potřebuji, aby spojení fungovalo bez problémů a ne abych se pak musel po problematickém hovoru přihlašovat do samoobsluhy, zjišťovat číslo hovoru, posílat ho do Odoriku, abych se pak dozvěděl v tomto případě téměř univerzální odpověď "máte špatnou kvalitu internetového připojení".
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2581
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Zareaguje Odorik na končící zvýhodnění CZ zákazníků u O2

Příspěvek od Pitomec »

Přes internet volám s Odorikem od doby, co u něho jsem (9 let) a nikdy jsem nezaznamenal problém s hovorem na jeho straně.
Obrázek
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Zareaguje Odorik na končící zvýhodnění CZ zákazníků u O2

Příspěvek od Kabek »

jiri.filip píše:...
Pokud jde o "velmi výhodné internetové volání Odorika s tarifikaci 1+1", zkoušel jsem ho poměrně dlouhou dobu před lety. Vzhledem k na můj vkus příliš častým problémům s kvalitou zvuku, kdy mne protistrana neslyšela, jsem to vzdal.
Když potřebuji volat, potřebuji, aby spojení fungovalo bez problémů a ne abych se pak musel po problematickém hovoru přihlašovat do samoobsluhy, zjišťovat číslo hovoru, posílat ho do Odoriku, abych se pak dozvěděl v tomto případě téměř univerzální odpověď "máte špatnou kvalitu internetového připojení".
Odpověď "máte špatnou kvalitu internetového připojení" je ale prakticky na sto procent pravdivá! Bohužel, žádný "obchodník s internetem - poskytovatel" ve svých podmínkách neuvádí nic o jitteru a ztrátě paketů, což pro kvalitu volání po internetu je zcela rozhodující, především ty ztráty paketů, když vytížení sítě poskytovatele se blíží 100%, degradují kvalitu hovoru až do stavu nesrozumitelnosti. Zpravidla je problém směrem od VoIP telefonu k druhému účastníkovi, protože uploud je "přiškrcen" na cca 10% downloadu a pak na odchozí straně dochází v důsledku toho ke ztrátě paketů, je-li uploud vytěžován až k limitu. Některé telefony a VoIP brány umí do určité míry ztrátu paketů kompenzovat, ale nesmí to být ztráta v souvislé řadě za sebou.
Mám zkušenost, že i v síti 4G/LTE dochází v době vytížení BTS k tak velkým ztrátám, že VoIP nelze v tu dobu provozovat. Naopak připojení přes VDSL je prakticky zcela bezproblémové.
jiri.filip
Příspěvky: 111
Registrován: ned 04. lis 2012 10:14:43

Re: Zareaguje Odorik na končící zvýhodnění CZ zákazníků u O2

Příspěvek od jiri.filip »

Pitomec: Používal jsem VoIP volání ještě z mobilů NOKIA E51 a E52, myslím někdy kolem r. 2012. Občas byla kvalita hovorů dobrá, ale většinou bohužel nestála za nic.

Kabek: To, že připojení k Internetu pomocí VDSL "je prakticky zcela bez problémové", mi je u mobilního internetu, pokud jsem mimo domov, k ničemu. Přetrvává-li tento stav i v sítích 4G/LTE, je pak VoIP přes mobil na cestách stále bohužel převážně nepoužitelný. Tolik pokud jde o technickou stránku. Dozvíme se od někoho z Odoriku i něco k té obchodní části (viz. moje otázka)? ;)
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2581
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Zareaguje Odorik na končící zvýhodnění CZ zákazníků u O2

Příspěvek od Pitomec »

E51 ještě mám a občas jsem přes VoIP taky volal. Nicméně to bylo skoro vždy s připojením přes WiFi, protože na 3G nic moc.

Nepoužitelnost VoIP na cestách je sice smutná věc, ovšem za tento tristní stav Odorik jaksi nemůže...

Jinak pokud je tím virtuálním operátorem s flatem za 299 Kč myšlený ČEZ, tak jednou z podmínek pro jeho získání je odebírání energie a ještě nedávno byla ta cena 299 Kč jenom na rok, potom už za 400 Kč měsíčně. Takže prakticky o lejně.
Obrázek
Kristovec
Příspěvky: 1527
Registrován: ned 07. srp 2011 18:03:28

Re: Zareaguje Odorik na končící zvýhodnění CZ zákazníků u O2

Příspěvek od Kristovec »

Zdravím Vás.
I já mám Volnosť,koupil před asi 5 lety v Čadci.
U volání nevím, mně se to asi nedotkne protože mám tak 2 až 3 hovory měsíčně,ale internet ,ten 1 GB na den,to bude chybět
Na ty hovory zkuste 4ku,oni nepíšou o doplatcích,mají neomezeně za asi 15 € i s 1 GB.
O2.SK zavádí i 2eurovou přirážku u tarifů,takže čistě ČESKÝ přístup.

Jinak,u té 4ky je data balík 1 GB za 2 € celounijně, takže pro ty s malou spotřebou třeba 3 GB za 168 Kč to není nejhorší.
jiri.filip
Příspěvky: 111
Registrován: ned 04. lis 2012 10:14:43

Re: Zareaguje Odorik na končící zvýhodnění CZ zákazníků u O2

Příspěvek od jiri.filip »

Pitomec: Odorik sice za tristní stav (ne)použltelnosti VoIP na cestách úplně nemůže, ale pak do značné míry pozbývá smyslu argumentovat jeho výhodnou minutovou sazbou při volání přes Internet, když je to funkční de facto jen s pevným připojením doma.
Tím operátorem, o kterém jsem psal, není ČEZ, ale Laudatio.

Kristovec: Pokud jde o Internet přes O2 SK i po 29.6. t.r., podívejte se na jejich stránky, příp. se poptejte na jejich chatu, nebo najdete informace i na Mobilmanii ve fóru. Podle mne zůstávají datové balíčky jedinou ekonomicky smysluplnou částí i po 29.6. t.r.. Jen u dokupů dat budou, nemýlím-li se, uplatňovány přirážky. Data jsem od nich nepoužíval, takže úplně přesně to nevím.
4ka.sk - tady jsou buď minutové sazby na předplacené kartě (0,04 €/min), což je sice o něco zajímavější než třeba u Odoriku, ale ten opruz jet kvůli tomu zvlášť na Slovensko navíc v této lehce pokoronavirové době za to nestojí.
Druhou možností je měsíční paušál, kde ušetřím nějakých 50 Kč v porovnání s Laudatio, ale musím opět jet na Slovensko.
jaara
Příspěvky: 38
Registrován: úte 08. dub 2014 10:49:48

Re: Zareaguje Odorik na končící zvýhodnění CZ zákazníků u O2

Příspěvek od jaara »

Odorik mám jako VOIP hezkých pár roků, používám bránu Linksys PAP 2T a nesporná spokojenost. Co se týká mobilního volání, máme v rodině dohromady 3 SIM karty. Celá tato hitparáda nás vyjde celkem na cca 250 Kč měsíčně dohromady. Takže nějaké předplatné za 299 Kč pro jednoho je pasé. Pravda, data téměř nepoužívám, proč taky?
Odpovědět