Počítadlo potřebovaných dat neodpovídá dlouhou dobu

Potíže a možnosti při volání ze sim karet Odorik.cz
Odpovědět
pe.havel
Příspěvky: 224
Registrován: pát 02. zář 2016 10:34:20

Počítadlo potřebovaných dat neodpovídá dlouhou dobu

Příspěvek od pe.havel »

Zdravím,

pokud si výjimečně kupuji balíček dat, delší dobu sleduji chybné chování, kdy informace, kolik zbývá dat z balíčku, neodpovídá realitě. Vím, že uvádíte možné "3/4 hodinové zpoždění" (je tím myšleno tři čtvrtiny hodiny nebo 3-4 hodiny?), avšak já narážím na nepřesnost v řádu dnů.

Např. poslední použití z aktuálního balíčku jsem měl včera 14.07. v cca 20 hodin, avšak ještě dnes večer mi ukazuje jinou hodnotu, než jaká je reálná podle počítadla v mobilu (a to beru jako spolehlivý zdroj, protože vždy to sedělo k SMS upozornění na docházející data nebo vyčerpání). Počítadlo ukazuje cca 92 MB, ale na webu (po 26 hodinách) u balíčku jen 69 (to odpovídá stavu asi před 30 hodinami). Přitom pokud na webu vlezu do statistik spotřeby dat, tak se součet za dobu, kdy mám balíček aktivní, víceméně shoduje s počítadlem na mobilu (94 MB), byť až po cca půl dni. Tudíž, vypadá to, že informaci o spotřebě máte dříve (i když stále relativně pozdě), ale z nějakého důvodu se u spotřeby balíčku ukazuje špatná hodnota. Viz obrázky:
správná hodnota ve statistice
správná hodnota ve statistice
screenshot-www.odorik.cz-2021.07.15-23_04_52.png (23.73 KiB) Zobrazeno 4867 x
špatná uvedená u balíčku
špatná uvedená u balíčku
screenshot-www.odorik.cz-2021.07.15-23_06_25.png (24.03 KiB) Zobrazeno 4867 x
Podobné to bylo 12. 6., kdy jsem měl v 11:07 spotřebováno 80% z 300 MB, tedy cca 240 MB (podle SMS), ale ve 20:06 je u balíčku zobrazeno stále jen 142 MB. Tedy i po 9 hodinách ukazuje mnohem méně, než před 9 hodinami byla realita.
stav 12. 6. ve 20:06
stav 12. 6. ve 20:06
odorik-vypotrebovano_2020-06-12_20-06.png (11.19 KiB) Zobrazeno 4867 x
Není možné nějakým způsobem zrychlit předávání informací o spotřebě dat v balíčku? V aktuálním stavu je to víceméně nepoužitelné. Nebo alespoň sjednotit spotřebu podle toho, co se udává ve statistice, kde to vypadá, že je údaj o něco dřív. A když nic jiného, tak alespoň změnit popisek, že je zpoždění ne v hodinách, ale dnech.

Předem děkuji za prozkoumání.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Počítadlo potřebovaných dat neodpovídá dlouhou dobu

Příspěvek od xsouku04 »

Kolega, co tohle dělá, má tento týden dovolenou. Podívá se na to v pondělí.
Uživatelský avatar
Largon
Příspěvky: 448
Registrován: pon 07. lis 2011 10:14:09

Re: Počítadlo potřebovaných dat neodpovídá dlouhou dobu

Příspěvek od Largon »

Dobrý den,
víceméně pouze prezentujeme data, která dostáváme od T-Mobile a záleží na tom, s jakým zpožděním je obdržíme. Pro tu vaši SIM to vypadá konkrétně takto:

Kód: Vybrat vše

+---------------------+---------------------+-------------+
| transfered_at       | tmobile_cdr_at      | bytes_total |
+---------------------+---------------------+-------------+
| 2021-07-10 09:41:10 | 2021-07-10 23:48:16 |    26446739 |
| 2021-07-11 10:35:09 | 2021-07-11 12:28:39 |     4918630 |
| 2021-07-11 12:34:48 | 2021-07-11 15:43:39 |     2395874 |
| 2021-07-11 15:18:58 | 2021-07-11 16:43:29 |     1659045 |
| 2021-07-13 07:49:17 | 2021-07-13 10:28:23 |     2319219 |
| 2021-07-13 10:05:52 | 2021-07-13 14:13:21 |     6239771 |
| 2021-07-13 13:54:59 | 2021-07-13 15:28:10 |     4088209 |
| 2021-07-13 15:21:47 | 2021-07-13 15:43:47 |      962126 |
| 2021-07-13 15:26:58 | 2021-07-13 16:04:19 |     1867441 |
| 2021-07-13 16:58:14 | 2021-07-13 17:28:49 |      562424 |
| 2021-07-14 09:33:09 | 2021-07-14 23:58:35 |    47647927 |
| 2021-07-17 16:25:54 | 2021-07-17 20:58:30 |     7545964 |
| 2021-07-21 07:24:15 | 2021-07-22 01:13:12 |     5109088 |
| 2021-07-23 07:10:22 | 2021-07-23 19:43:07 |    15809186 |
| 2021-07-25 08:58:54 | 2021-07-25 17:43:34 |      697154 |
+---------------------+---------------------+-------------+
Nesoulad mezi statistikou a informací o vypotřebovaných datech z balíčku tam opravdu byl. Způsobeno to bylo tím prvním záznamem z 10. července, kdy se nemůžeme přesně opřít o čas aktivace aktuálního balíčku - 09:41:17. U vyúčtování jsme to brali v potaz, u toho součtu dat v balíčku ne. Nasadil jsem teď opravu, že by to mělo být konzistentní. Rychlost s jakou se budou správné informace objevovat bohužel ovlivnit nedokážu.
pe.havel
Příspěvky: 224
Registrován: pát 02. zář 2016 10:34:20

Re: Počítadlo potřebovaných dat neodpovídá dlouhou dobu

Příspěvek od pe.havel »

Dobrý den,

děkuji za prozkoumání a vyřešení nesouladu.

Ještě mě napadá jedna věc. Šlo by u informace o spotřebě balíčku zobrazovat i čas, ke kterému je informace platná – čas konce období vyúčtování spotřeby z posledního záznamu od T-mobilu? Pokud však T-mobile takovou informaci vůbec posílá (ve vámi vytvořeném exportu to nevidím). Pokud neposílá, tak aspoň ukazovat čas, kdy přišla poslední aktualizace od T-mobile v "tmobile_cdr_at"? Není to sice to pravé ořechové, ale aspoň něco - pomůže v situacích, kdy jeden záznam trvá celý den, jako tomu bylo u mě 10.7., tak by aspoň bylo vidět, že se dlouho informace neaktualizovala.
Díky.
Uživatelský avatar
Largon
Příspěvky: 448
Registrován: pon 07. lis 2011 10:14:09

Re: Počítadlo potřebovaných dat neodpovídá dlouhou dobu

Příspěvek od Largon »

Dobrý den, nyní jsem nasazoval novou verzi uživatelského rozhraní a ta informaci, kdy naposled jsme dostali k mobilním datům aktualizaci, se zobrazuje uvnitř bubliny s nápovědou.
pe.havel
Příspěvky: 224
Registrován: pát 02. zář 2016 10:34:20

Re: Počítadlo potřebovaných dat neodpovídá dlouhou dobu

Příspěvek od pe.havel »

Super, díky za vylepšení!
Odpovědět