IVR čekající na operátora

Co a jak lze všechno provádět po přihlášení na web Odoriku.

IVR čekající na operátora

Příspěvekod Endeer » pon 20. lis 2017 11:52:44

Zdravím,

pokusil jsem se vytvořit IVR tak, aby se volajícímu představilo (uvítací hláška) a pak pustilo "nekonečně" hudbu, než hovor někdo vezme. Za tím účelem jsem zacyklil dvě položky menu (*0082, *0083) s nulovým čekáním, u každé jsem nastavil že se má vytočit stejné tel.č., na jehož lince je přihlášeno několik telefonů (operátorů) a následně pokud to nikdo vevezme do timeoutu, má se skočit na opačnou položku menu (*0083 nebo *0082). Asi bych to mohl točit jen na jedné položce menu, ale měl jsem s tím ještě další plány, proto takhle na dvou.

Nicméně chovalo se to strašně divně - hovor po dvou-třech skocích ohluchnul (už nehrála hudba zvolená jako "během volání" u dané položky menu), hovor stále na cílovém tel.č. "přicházel", ale při přijetí byl hluchý. Při dalším pokusu jsem zkusil hned po prvním přeskoku zavěsit (jako volající) a u operátorů to zůstalo stále vyzvánět.

Je taková konfigurace nepodporovaná? Identifikace účtu - máme např. linku 706 434.
Endeer
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 15. kvě 2014 1:45:13

Re: IVR čekající na operátora

Příspěvekod xsouku04 » pon 20. lis 2017 14:55:33

Testoval jste v nočních hodinách? Pokud ano, vypadá to, že tam cyklí něco mnohem více než kolik z popisu a nastavení plyne. Cyklení probíhalo po vteřině, jako by se oněch 61 vteřin, kdy to má zvonit, vynechalo třeba proto, že linky jsou obsazené nebo nedostupné, i když asi jste tam v tu dobu měl i falešné zvonění. A tedy to jen cyklilo a cyklilo a už nezvonilo a nehrálo...
Můžete nám nějaké nepoužívané číslo nebo sip jméno nastavit tak, abychom si to mohli zkusit sami, co přesně to dělá?

Obecně nekonečné cyklení je nebezpečné, to bych asi nedělal. Raději bych to prohnal třeba přes 5 různých menu, tedy maximální doba hudby by pak byla 5*61 tedy 5 minut a pak bych to asi hodil na záznamník a zákazníkovi se omluvil. Rozumím tomu tak, že možná před vánoci nezbývá než část zákazníků prostě odradit dlouhým čekáním, protože prostě není možné všechny obsloužit, ale i tak to není moc fér, protože se nedodrží pořadí. K tomu by byla nutná fronta hovorů.

Update: kolega ještě zkusí nastavit to stejné u sebe, jestli se mu podaří vytvořit nějaké nechtěné přecyklení a hluchý hovor.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6360
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: IVR čekající na operátora

Příspěvekod Endeer » pon 20. lis 2017 18:31:12

Frontu hovorů právě máme pořešenou - stahujeme ve VoIP klientovi z API seznam hovorů a přijmeme ten nejstarší.

Aktuálně tuhle nekonečnou konfiguraci máme na svém Asterisku... ale upřímně mít Asterisk jen kvůli tomu je strašný opruz :( V principu bych si klidně pořídil nějaký "manažovaný asterisk" od vás/4smart, kdybych se o to pak nemusel starat.

Ano, testoval jsem to v nočních hodinách a připravím to na test.
Endeer
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 15. kvě 2014 1:45:13

Re: IVR čekající na operátora

Příspěvekod kovik » pon 20. lis 2017 18:39:54

Endeer píše:Zdravím,

pokusil jsem se vytvořit IVR tak, aby se volajícímu představilo (uvítací hláška) a pak pustilo "nekonečně" hudbu, než hovor někdo vezme. Za tím účelem jsem zacyklil dvě položky menu (*0082, *0083) s nulovým čekáním, u každé jsem nastavil že se má vytočit stejné tel.č., na jehož lince je přihlášeno několik telefonů (operátorů) a následně pokud to nikdo vevezme do timeoutu, má se skočit na opačnou položku menu (*0083 nebo *0082). Asi bych to mohl točit jen na jedné položce menu, ale měl jsem s tím ještě další plány, proto takhle na dvou.

Nicméně chovalo se to strašně divně - hovor po dvou-třech skocích ohluchnul (už nehrála hudba zvolená jako "během volání" u dané položky menu), hovor stále na cílovém tel.č. "přicházel", ale při přijetí byl hluchý. Při dalším pokusu jsem zkusil hned po prvním přeskoku zavěsit (jako volající) a u operátorů to zůstalo stále vyzvánět.

Je taková konfigurace nepodporovaná? Identifikace účtu - máme např. linku 706 434.
Dobry den,
skakat do nekonecna mezi menu,nelze.
Nasadil sem opravu,aby fungoval Vas zakladni pozadavek tedy jedno menu v nem hlaska a pocet opakovani nastaven treba na 100 v akcich pak jedina `nic` dial na verejne cislo nebo sip_jmeno presmerovana na X linek a nastaven timeout treba na 10.
Takto se precte hlaska menu bude se 10s volat na operatory zavesi se,kdyz to nikdo nevezme tak se to bude opakovat 100 krat.
Jestli potrebujete neco specialniho kontaktujte me prosim emailem kovarik_at_odorik.cz
Uživatelský avatar
kovik
 
Příspěvky: 417
Registrován: stř 16. lis 2011 12:07:52

Re: IVR čekající na operátora

Příspěvekod Endeer » stř 22. lis 2017 0:58:45

Jste nejlepší ;) Funguje to skvěle, včetně možnosti použít delší čekací hudbu než je interval mezi voláními.
Endeer
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 15. kvě 2014 1:45:13


Zpět na Odorik uživatelské rozhraní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník