Výpis hovorů - přehlednost a chyby

Co a jak lze všechno provádět po přihlášení na web Odoriku.
5uch
Příspěvky: 453
Registrován: stř 21. lis 2012 4:01:18

Výpis hovorů - přehlednost a chyby

Příspěvek od 5uch »

Výpis hovorů mi přijde značně nepřehledný a chybový... nevím, zda se v poslední době něco měnilo, ale nezdá se mi pár věcí v květnovém výpisu:

a) "Zdvojení" příchozích hovorů - navíc odchozí hovor
(nastavení filtru: hovory i v síti, směr: všechny, typ spojení: všechny, výpis: jednoduchý)
Některé uskutečněné příchozí hovory z pevné linky (ne Odorik) vidím ve výpisu dvakrát:
- jednou jako příchozí hovor z volajícího čísla na veřejné číslo Odorik (tj. 223 xxx xxx -> 211 xxx xxx), název destinace "Česko v síti" (přestože nejde o hovor v síti Odorik).
- podruhé jako odchozí hovor z volajícího čísla (!) na interní číslo Odorik (tj. 223 xxx xxx -> *68xxxx), název destinace "Česká rep. - * v síti" (přestože nejde o hovor v síti Odorik).
Délka obou hovorů, čas jejich začátku a cena jsou stejné (cena = 0)

b) "Zdvojení" příchozích hovorů - navíc příchozí hovor
(nastavení filtru: hovory i v síti, směr: všechny, typ spojení: všechny, výpis: jednoduchý)
Některé uskutečněné příchozí hovory z pevné linky (ne Odorik) vidím ve výpisu dvakrát:
- jednou jako příchozí hovor z volajícího čísla na veřejné číslo Odorik (tj. 222 xxx xxx -> 211 xxx xxx), název destinace "Česko v síti" (přestože nejde o hovor v síti Odorik).
- podruhé jako příchozí hovor z volajícího čísla na interní číslo Odorik (tj. 222 xxx xxx -> *68xxxx), název destinace "Česká rep. - * v síti" (přestože nejde o hovor v síti Odorik).
Délka obou hovorů, čas jejich začátku a cena jsou stejné (cena = 0)

Zdvojování příchozích hovorů (a, b) se netýká všech příchozích volání, někdy je to i správně ;) !

c) "Odchozí" hovory z "cizího" čísla (nejde o callback)
Ve výpisu vidím hovor označený jako odchozí - neuskutečněný. Je ale veden z cizího čísla (mimo síť Odorik) na interní číslo Odorik, kte kterému je výpis pořizován (235 xxx xxx -> *68xxxx). Hovor má název destinace "Česká rep. - * v síti".
Domnívám se, že ve skutečnosti jde nikoli o odchozí, ale o zmeškaný příchozí hovor z čísla 235 xxx xxx. Podle výpisu šlo patrně o situaci, kdy volající dostal vzápětí po vytočení čísla falešnou hlášku, že volané číslo je nedostupné a během 3 vteřin zavěsil (falešná nedostupnost = častý problém používaného telef. adaptéru/routeru)

d) Označení všech příchozích hovorů jako "Česko v síti", resp. "Česká rep. - * v síti"
Hovory přicházející z mobilních sítí i pevných linek (mimo síť Odorik) jsou označeny tímto způsobem. Není to velký problém, ale je to trochu zavádějící.

e) Matoucí dvojznačnost označení destinace hovorů jako "Česko v síti", resp. "Česká rep. - * v síti"
Je v těchto dvou označeních nějaký rozdíl?


Nevím, zda tyto chyby a nepřehlednosti vznikají až při sestavování dotazu do databáze (a jde o záležitost chybné konstrukce dotazu), nebo zda jsou nesrovnalosti už v ukládaném logu o proběhlých aktivitách.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
paty07
Příspěvky: 217
Registrován: úte 27. lis 2012 17:55:22

Re: Výpis hovorů - přehlednost a chyby

Příspěvek od paty07 »

Mám dojem, že by to mohlo být tím, že odorik veřejná čísla mapuje(?) na interní čísla odorika (tedy v síti).
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Výpis hovorů - přehlednost a chyby

Příspěvek od ViR »

paty07 píše:Mám dojem, že by to mohlo být tím, že odorik veřejná čísla mapuje(?) na interní čísla odorika (tedy v síti).
Přesně tak.
5uch
Příspěvky: 453
Registrován: stř 21. lis 2012 4:01:18

Re: Výpis hovorů - přehlednost a chyby

Příspěvek od 5uch »

paty07 píše:Mám dojem, že by to mohlo být tím, že odorik veřejná čísla mapuje(?) na interní čísla odorika (tedy v síti).
Může být... ale proč se to (zbytečně) tahá do přehledu? Navíc někdy jako příchozí a někdy jako odchozí hovor a někdy to jde bez toho?
Čitelnost takového přehledu je i pro mne dost náročná (a to jsem zvyklý analyzovat data). Pro běžného uživatele je to dost zmatek.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
paty07
Příspěvky: 217
Registrován: úte 27. lis 2012 17:55:22

Re: Výpis hovorů - přehlednost a chyby

Příspěvek od paty07 »

5uch píše: Může být... ale proč se to (zbytečně) tahá do přehledu? Navíc někdy jako příchozí a někdy jako odchozí hovor a někdy to jde bez toho?
Čitelnost takového přehledu je i pro mne dost náročná (a to jsem zvyklý analyzovat data). Pro běžného uživatele je to dost zmatek.
Proč? Protože i mistr tesař se někdy utne.
5uch
Příspěvky: 453
Registrován: stř 21. lis 2012 4:01:18

Re: Výpis hovorů - přehlednost a chyby

Příspěvek od 5uch »

Jako ajťák tomu utnutí moc dobře rozumím. Ale kvůli tomuto zdůvodnění jsem to sem nepsal... :?

Ještě jedna podivnost - hovory na pevné linky, které začnou ve špičce a pokračují mimo špičku, mají podivnou cenu (v neprospěch Odorika).
Řekl bych, že se do ceny hovoru započtou jen minuty v pásmu, ve kterém hovor začal. Alespoň ve výpise to tak vypadá.

Teď jsem možná někomu šlápnul do košíčku, ale já jsem takový upřímný Mirek Dušín. :lol:
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2580
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Výpis hovorů - přehlednost a chyby

Příspěvek od Pitomec »

Asi je takových případů tak málo, ze Odoriku vůbec nestojí za to se tím zabývat :-)
Obrázek
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výpis hovorů - přehlednost a chyby

Příspěvek od xsouku04 »

No teď když už se to tady prozradilo, tak se tím už musíme zabývat.
Hooonza
Příspěvky: 256
Registrován: úte 03. led 2012 18:09:05

Re: Výpis hovorů - přehlednost a chyby

Příspěvek od Hooonza »

xsouku04 píše:No teď když už se to tady prozradilo, tak se tím už musíme zabývat.
Když už se budete vrtat v účtování, zkusil jsem si vyjet součet provolaného kreditu asi za rok (výpis hovorů -> součet sloupečku cena, SMS v konkrétním účtu nejsou používány a tedy ani účtovány) a porovnat to s připsanými částkami a aktuálním kreditem, taky ty hodnoty úplně neseděly. V rozsahu asi 13 provolaných hodin šlo podle způsobu počítání o rozdííl 50 - 90 Kč (tentokrát ve prospěch odoriku), zřejmě jde o nějaké zaokrouhlování, kdoví, za daných okolností to pro mě vůbec nemá cenu řešit a nemá to žádný vliv na cokoliv, ale někdo by se v tom mohl chtít vrtat ... :geek:
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výpis hovorů - přehlednost a chyby

Příspěvek od xsouku04 »

Hooonza píše:
xsouku04 píše:No teď když už se to tady prozradilo, tak se tím už musíme zabývat.
Když už se budete vrtat v účtování, zkusil jsem si vyjet součet provolaného kreditu asi za rok (výpis hovorů -> součet sloupečku cena, SMS v konkrétním účtu nejsou používány a tedy ani účtovány) a porovnat to s připsanými částkami a aktuálním kreditem, taky ty hodnoty úplně neseděly. V rozsahu asi 13 provolaných hodin šlo podle způsobu počítání o rozdííl 50 - 90 Kč (tentokrát ve prospěch odoriku), zřejmě jde o nějaké zaokrouhlování, kdoví, za daných okolností to pro mě vůbec nemá cenu řešit a nemá to žádný vliv na cokoliv, ale někdo by se v tom mohl chtít vrtat ... :geek:
A nemůže to být tím, že ve statistice hovorů prostě nějaké hovory chybí a proto součet ze statistik nedává přesně úbytek kreditu ? To jsme objevili minulý týden. Není to ale chyba účtování, ale chyba ve výpisu statistik. Měli bychom to nyní opravit.
Odpovědět