Vysvětlení výpisu hovorů
Vysvětlení výpisu hovorů
Prováděl jsem spojení callbackem mezi mobilem x (caller) a SIP linkou prostřednictvím jejího veřejného čísla (recipient), požadavek zadán přes API aplikací OdorAK. Pro objednání cb bylo použito id jiné linky s přiřazeným clipem mobilu y.
Toto vygenerovalo ve výpise čtyři řádky. Jeden je odchozí (zpětné) volání mobil y -> mobil x v čase t (id: 106243987), což je jasné, ovšem volání na SIP linku Odorik vygenerovalo tři záznamy:
1. v čase t +4s odchozí volání mobil y -> veřejné číslo SIP linky (id: 106243980)
2. v čase t +5s příchozí volání mobil y -> veřejné číslo SIP linky (id: 106243978)
3. v čase t +5s přesměrované volání mobil y -> interní číslo SIP linky (id: 106243979)
To mi přijde jako poměrně matoucí, může to někdo vysvětlit?
Toto vygenerovalo ve výpise čtyři řádky. Jeden je odchozí (zpětné) volání mobil y -> mobil x v čase t (id: 106243987), což je jasné, ovšem volání na SIP linku Odorik vygenerovalo tři záznamy:
1. v čase t +4s odchozí volání mobil y -> veřejné číslo SIP linky (id: 106243980)
2. v čase t +5s příchozí volání mobil y -> veřejné číslo SIP linky (id: 106243978)
3. v čase t +5s přesměrované volání mobil y -> interní číslo SIP linky (id: 106243979)
To mi přijde jako poměrně matoucí, může to někdo vysvětlit?
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8157
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysvětlení výpisu hovorů
Vy jste vytočil pomocí callbacku své vlastní veřejné číslo v síti odorik. Pro callbackový server je to obyčejný odchozí hovor za nulovou cenu 106243980, pro SIP server je to ale příchozí hovor (mezitím přibyla jedna vteřina) 106243978 a to veřejné číslo je směrováno na linku v síti 106243979 (přesměrovaný hovor).
Tedy vše se zdá být korektní.
Tedy vše se zdá být korektní.
-
- Příspěvky: 486
- Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15
Re: Vysvětlení výpisu hovorů
xsouku04: Nešlo by udělat nějaký alternativní formát výpisu hovorů, kdy by se automaticky sdružovaly hovory, které očividně patří do jednoho "obchodního případu"? Z tohohle se sice dá vyčíst strašně moc informací, ale ono to má spíše opačný efekt, kdy z toho ve výsledku BFU nepřečte vůbec nic Sám mám problém korektně analyzovat různé případy ve firmě, stačí aby tam bylo někde aplikované nějaké přesměrování a už jsem dost ztracený. A to vůbec nepoužíváme callback, to už by asi byl úplný guláš
Chápu, že by to asi bylo složité, protože ani sám nevím jak bych si to vlastně představoval. Ale nějaký BFU formát přehledu by byl určitě fajn... Ono se to dá částečně zjednodušit nastavením filtrů "jen placené", "jen odchozí" a podobně, ale i tak to BFU-friendly zrovna není.
Chápu, že by to asi bylo složité, protože ani sám nevím jak bych si to vlastně představoval. Ale nějaký BFU formát přehledu by byl určitě fajn... Ono se to dá částečně zjednodušit nastavením filtrů "jen placené", "jen odchozí" a podobně, ale i tak to BFU-friendly zrovna není.
Re: Vysvětlení výpisu hovorů
Aha, chápu, ovšem čekal bych, že to bude poněkud chytřejší. Hovor, který začíná i končí u Odorik zobrazovat dvakrát, jednou jako odchozí a podruhé jako příchozí je tedy hodně naivní způsob. Zrovna tak to volání na veřejné číslo přiřazené SIP lince, vždyť to je přeci jen jiná identifikace stále té stejné linky, to vaše interní číslo by mě v podstatě ani nemuselo zajímat, to přeci není žádné přesměrování.
-
- Příspěvky: 486
- Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15
Re: Vysvětlení výpisu hovorů
Zjevně je to technologický způsob výpisu, bude to zřejmě to nejpřesnější, co se z toho dá dostat.. Ale asi bude pravda, že nás zvenku tak nějak úplně nezajímá, co je uvnitř
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8157
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysvětlení výpisu hovorů
Bohužel vše je potřeba. Je to ale možné zobrazit srozumitelnějším způsobem, kde budou hovory v jakési hierarchii a bude jasnější, jak který hovor vznikl a proč - tím to bude podstatně lépe pochopitelné pro běžné uživatele. Zapnout si filtry, aby vám to ukázalo jen některé hovoru, už můžete víceméně i nyní.xtonda píše:Aha, chápu, ovšem čekal bych, že to bude poněkud chytřejší. Hovor, který začíná i končí u Odorik zobrazovat dvakrát, jednou jako odchozí a podruhé jako příchozí je tedy hodně naivní způsob. Zrovna tak to volání na veřejné číslo přiřazené SIP lince, vždyť to je přeci jen jiná identifikace stále té stejné linky, to vaše interní číslo by mě v podstatě ani nemuselo zajímat, to přeci není žádné přesměrování.
Pokud si callbackem objednám hovor na svoje geografické číslo, všechny záznamy výše jsou opravdu potřeba. Jak jeden odchozí hovor tak i příchozí. Proč?
Mohl bych si totiž zobrazit všechny příchozí hovory na svoje číslo a pak se divit, že mi tam zrovna tento hovor chybí.
Tedy opravdu možné vylepšení netkví v tom, že kvůli přehlednosti nějakou informaci zamlčíme, ale přehledněji hierarchicky zobrazíme, aby to bylo intuitivnější.
Po technické stránce začíná být Odorik více méně dokonalý. Nemyslím jen, co se možností týče, těch zas až tolik nepřibývá, ale dokonalost spíše, co se týče efektivního chodu pro velké množství uživatelů a s nízkými náklady to celé udržet v bezporuchovém chodu. Tedy předpokládám, že v roce 2015 budeme mít více času zabývat se lidskou stránkou celého fungování. Jak fungování Odoriku přiblížit běžným lidem, aby toho prostě na ně nebylo moc.
Re: Vysvětlení výpisu hovorů
Před pár dny jsem volal na německé mobilní číslo. Nepoužil jsem žádný CB ani žádnou jinou sofistikovanou možnost Odorika, prostě jsem jen volal z internetu. Ve sluchátku jsem slyšel vyzvánění, ale volaný hovor nepřijal, tak jsem si chtěl na výpisu hovorů zkontrolovat, jestli moje domácí ústředna odeslala Odoriku správné číslo. Na výpisu se objevilo pět položek (odchozích hovorů) chronologicky v tomto pořadí: 106377183, 106377185, 106377184, 106377182, 106377181. Ve zobrazeném volaném čísle vždy chyběly poslední dvě číslice, délka spojení byla vždy nula a u každé položky byla indikovaná různá doba vyzvánění. To mi vážně přišlo trochu psychedelické a moje šance pochopit, k čemu vlastně došlo, byla nulová.
Odorik mám rád, doporučuji ho všem známým a smekám před všemi, kteří ho umožňují. Jeho možnosti mi extrémně vyhovují a práci s uživatelským rozhraním beru sportovně jako IQ test, ve kterém přece nemusím vždy uspět. Jen se obávám, že zrovna tahle oblast odrazuje spoustu dalších případných zákazníků.
PF 2015
Odorik mám rád, doporučuji ho všem známým a smekám před všemi, kteří ho umožňují. Jeho možnosti mi extrémně vyhovují a práci s uživatelským rozhraním beru sportovně jako IQ test, ve kterém přece nemusím vždy uspět. Jen se obávám, že zrovna tahle oblast odrazuje spoustu dalších případných zákazníků.
To by byla úžasná třešnička na dortu. Těším se a držím palce.xsouku04 píše: ...
Tedy předpokládám, že v roce 2015 budeme mít více času zabývat se lidskou stránkou celého fungování. Jak fungování Odoriku přiblížit běžným lidem, aby toho prostě na ně nebylo moc.
PF 2015
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8157
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysvětlení výpisu hovorů
Zdravím,vypadá to, že Vaše ústředna nebo dialplan opravdu odebral poslední dvě číslice a proto bylo nakonec voláno chybné číslo a spojení se nezdařilo. A tolik pokusů je tam proto, že se to snažíme spojit více různými způsoby, přes různé velkoobchodní partnery, abychom vyloučili potíže po cestě.Fex píše:Před pár dny jsem volal na německé mobilní číslo. Nepoužil jsem žádný CB ani žádnou jinou sofistikovanou možnost Odorika, prostě jsem jen volal z internetu. Ve sluchátku jsem slyšel vyzvánění, ale volaný hovor nepřijal, tak jsem si chtěl na výpisu hovorů zkontrolovat, jestli moje domácí ústředna odeslala Odoriku správné číslo. Na výpisu se objevilo pět položek (odchozích hovorů) chronologicky v tomto pořadí: 106377183, 106377185, 106377184, 106377182, 106377181. Ve zobrazeném volaném čísle vždy chyběly poslední dvě číslice, délka spojení byla vždy nula a u každé položky byla indikovaná různá doba vyzvánění. To mi vážně přišlo trochu psychedelické a moje šance pochopit, k čemu vlastně došlo, byla nulová.
Pokud jste slyšel zvonění, bylo to jen zvonění falešné, které možná vytvářel druhý operátor v pořadí.
V každém případě každý další pokus je volajícímu avizován krátkým pípnutím. Ta jste slyšel?
Pokud hovor nechce přijmout žádný operátor a je tam slyšet to krátké pípnutí, obvykle to indikuje špatné číslo, nebo poruchu koncového čísla.
Re: Vysvětlení výpisu hovorů
Dobrý den,xsouku04 píše:
Zdravím,vypadá to, že Vaše ústředna nebo dialplan opravdu odebral poslední dvě číslice a proto bylo nakonec voláno chybné číslo a spojení se nezdařilo. A tolik pokusů je tam proto, že se to snažíme spojit více různými způsoby, přes různé velkoobchodní partnery, abychom vyloučili potíže po cestě.
Pokud jste slyšel zvonění, bylo to jen zvonění falešné, které možná vytvářel druhý operátor v pořadí.
V každém případě každý další pokus je volajícímu avizován krátkým pípnutím. Ta jste slyšel?
Pokud hovor nechce přijmout žádný operátor a je tam slyšet to krátké pípnutí, obvykle to indikuje špatné číslo, nebo poruchu koncového čísla.
zpětně si myslím, že potíže s daným hovorem vznikly zásahem dialplanu do volaného čísla. Ale o ten hovor ani tak nešlo, dalším pokusem jsem se bez problému dovolal. Chtěl jsem se tímto příkladem přímluvit za to, aby se buď jednotlivé položky na seznamu volání více agregovaly a/nebo aby k nim bylo možné najít jejich podrobný technický význam a souvislost se sousedícími řádky.
-
- Příspěvky: 486
- Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15
Re: Vysvětlení výpisu hovorů
Opět musím s požadavkem na tu "jakousi agregaci" ve výpisu hovorů souhlasit. Toto je jen další případ, kdy se to v tom výpisu "nekontrolovatelně rozmnoží"...
I když si týmu Odoriku nesmírně vážím, musím trvat na tom, že tohle je prostě blbě. Nás tak nějak nezajímá zkoušení 4 či kdo ví kolik tras ústřednou Odoriku. Stejně jako není zajímavé, že SIP a callback zajišťují dva různé servery. Pro nás je to prostě jeden jediný hovor a měli bychom ho tak vidět.
S tímhle by se vážně mělo něco udělat. Berte to jako pozitivní kritiku...
I když si týmu Odoriku nesmírně vážím, musím trvat na tom, že tohle je prostě blbě. Nás tak nějak nezajímá zkoušení 4 či kdo ví kolik tras ústřednou Odoriku. Stejně jako není zajímavé, že SIP a callback zajišťují dva různé servery. Pro nás je to prostě jeden jediný hovor a měli bychom ho tak vidět.
S tímhle by se vážně mělo něco udělat. Berte to jako pozitivní kritiku...