Vysvětlení výpisu hovorů

Co a jak lze všechno provádět po přihlášení na web Odoriku.
xtonda
Příspěvky: 769
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Vysvětlení výpisu hovorů

Příspěvek od xtonda »

Ale tady šlo o výchozí číslo, to je vážně nesmysl aby se mi po zapnutí CLIR ve výpise místo skutečné identifikace zobrazovalo "Anonymous" a je to absurdní i vzhledem k tomu že ta identifikace se i v tomto případě přenáší až na cílovou ústřednu s patřičným příznakem a teprve tam dojde k zamezení jejího zobrazení (a nebo taky pokud je volaným tísňová linka apod.)

Bylo mi tu vysvětlováno jak je OK, že se jeden hovor rozepíše na tři a teď tu tvrdíte, že když si na mobilu nastavím klasické přesměrováni, tak se příchozí + přesměrovaný hovor scukne na jeden řádek, kde je zdrojem (vnější) volající a destinací cíl přesměrování? To fakt myslíte vážně?

Ještě větší bastl než sem si myslel.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysvětlení výpisu hovorů

Příspěvek od xsouku04 »

xtonda píše:Ale tady šlo o výchozí číslo, to je vážně nesmysl aby se mi po zapnutí CLIR ve výpise místo skutečné identifikace zobrazovalo "Anonymous" a je to absurdní i vzhledem k tomu že ta identifikace se i v tomto případě přenáší až na cílovou ústřednu s patřičným příznakem a teprve tam dojde k zamezení jejího zobrazení (a nebo taky pokud je volaným tísňová linka apod.)
U anonymního hovoru nevidí koncový účastník číslo volajícího. To je v pořádku, od toho je to skryté číslo - prostě není vidět. Navíc přidaná informace je ta, že poznáte, u kterých hovorů bylo číslo volajícího skryto a u kterých nikoli.
To, ke které lince hovory patří, poznáte přeci podle toho, u jaké linky se vypíší - podle čísla linky.

xtonda píše: Bylo mi tu vysvětlováno jak je OK, že se jeden hovor rozepíše na tři a teď tu tvrdíte, že když si na mobilu nastavím klasické přesměrováni, tak se příchozí + přesměrovaný hovor scukne na jeden řádek, kde je zdrojem (vnější) volající a destinací cíl přesměrování? To fakt myslíte vážně?
Ano u hovorů ze simkaret to tak je. Je to tím, že přes naši ústřednu jde hovor opravdu jen jednou. Příchozí hovory přes nás nechodí. O příchozích hovorech se dozvíme minimálně s 3/4 hodinovým zpožděním, o zmeškaných hovorech se vůbec nedozvíme. Je to jiné než u VoIP ale logické.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysvětlení výpisu hovorů

Příspěvek od xsouku04 »

Fex píše: Děkuji za odpovědi. Nejdříve bych si chtěl ujasnit následující - má mi uživatelské rozhraní poskytnout možnost mj. kompletně prohlížet hovory z více mobilních telefonů, které jsou sice přiřazené různým linkám, ale tyto linky jsou všechny registrované pod mým účtem? Pokud ano, tak snad není úplně nepřirozené, že jako správce účtu nevím, co si který uživatel toho nebo onoho mnou spravovaného mobilního čísla zrovna nastavil v síti (např. potlačení identifikace volajícího), protože ten telefon je u toho uživatele v kapse a ne u mne na stole. Naopak ale považuji za naprosto přirozené, že v přehledu odchozích hovorů v rámci mého účtu se v Odoričím uživatelském rozhraní automaticky dozvím mimo jiné správnou identitu volajícího. To, že se ji ten uživatel rozhodl skrýt před volaným přece pro správu účtu nemůže hrát roli a nechce se mi věřit, že by Odorik konkrétní číslo volajícího od T-M nedostával, už jen vzhledem k záplavě všemožných dostupných detailů o jednotlivých hovorech, které se v tomto tématu probíraly dříve. A účtovat se také podle něčeho musí.
"Identitu volajícího", tedy spíše identitu přesměrovávajícího CLIPu lze odvodit podle toho, na jakou linku byl daný hovor zaúčtován. Podle jejího CLIP v době hovoru.
Fex píše:
xsouku04 píše: Chyba je u nás v tom, že tyto hovory by měly být označeny jako přesměrované, ne jako obyčejné odchozí. To je potřeba u nás opravit.
Upřímně, myslím si, že problém je hlubší:
1. Pokud se během několika minut uskuteční několik hovorů mezi čísly A, B, C, přičemž A je mnou spravované číslo u Odorika a může (ale nemusí) být přesměrované např. na C nebo na B, naprosto nelze z výpisu hovorů poznat, který z hovorů byl samostatný ("jednorázový") a který byl naopak součástí přesměrovávácí posloupnosti.
Je chyba, že příznak přesměrování tam není. Podle něj by šlo poznat, že se jednalo o přesměrovaný hovor - nikoli běžný. Vše ostatní si lze dovodit podle čísla linek, na které se hovor zaúčtuje.
Jako kontrolu, že se jedná opravdu o jediný hovor jen kaskádově přesměrovaný, můžete použít fakt, že hovory mají stejný začátek a délku. To by se nemělo lišit o více jak jednu vteřinu.
xsouku04 píše: 2. Má-li uživatel mnou spravovaného čísla A přesměrováno A->C a zavolá mu číslo B, ve výpisu se objeví placený hovor B->C. To přece vůbec nedává smysl, jako placený hovor by se mělo u Odorika zobrazit spojení A->C. Vše ostatní je matoucí. Edit: B, C jsou čísla mimo rozsah Odorika.
Řekněme že A, B i C jsou mobilní čísla a volání je ze simkaret. Pokud B zavolá na A, které je dále přesměrováno na C, budou tam dva různé záznamy. B->A jeden a A->C druhý, tedy dovodit se dá vše.
U veřejných geo nebo nomadických čísel by záznamů bylo více, tam by byly navíc i ty příchozí hovory.
Tedy jediná věc, co je poněkud matoucí, je to, že při přesměrování hovoru na mobilní čísla Odorik.cz se příchozí hovory nezobrazí. Alternativně bychom mohli udělat to, že se také zobrazí, ale s cca 3/4 hodinovým zpožděním.
Jak je to přesně uděláno, nevím, příchozí hovory se zpožděním zpracovávají skripty, které psal Largon. V každém případě ale o žádnou nezbytnou informaci nepřicházíte.

Pokud si u tradičního mobilního operátora objednáte za příplatek podrobný výpis a pak uděláte hovor pomocí zřetězeného přesměrování, také z jeho výpisů také nebudete dvakrát moudrý. Operátor vám nikde poznámku o tom, že se vlastně jedná o jediný mnohonásobně uvedený a zaplacený hovor, nikde dávat nejspíš nebude. Je to prostě méně obvyklá věc, která zamotá hlavu kdekomu. Příznak toho, že se jedná o přesměrovaný hovor by měl bohatě stačit.

Jednoznačnou informaci, že se jedná o jeden a tentýž hovor - v případě, že je do toho zapletena mobilní síť - sami nemáme. Šlo by to jen odhadovat.
U řetězově přesměrovaného hovoru, který neopustí naši VoIP síť, si takovou informaci můžeme uložit a nějakým způsobem zobrazit u výpisu hovorů.
Fex
Příspěvky: 32
Registrován: úte 07. kvě 2013 20:34:58

Re: Vysvětlení výpisu hovorů

Příspěvek od Fex »

xsouku04 píše: "Identitu volajícího", tedy spíše identitu přesměrovávajícího CLIPu lze odvodit podle toho, na jakou linku byl daný hovor zaúčtován. Podle jejího CLIP v době hovoru.
Tak tuhle informaci (na kterou linku se účtuje), prosím, přidejte do defaultního formátu výpisu hovorů za všechny linky pod jedním účtem. Vžijte se do uživatele, který spravuje vícero linek s mobilními čísly, která mají všechna v síti nastavené potlačení identity volajícího.
xsouku04 píše:Jako kontrolu že se jedná opravdu o jediný hovor jen kaskádově přesměrovaný můžete použít fakt, že hovory mají stejný začátek a délku. To by se nemělo lišit o více jak jednu vteřinu.
To jsem si také myslel, jenže ve skutečnosti to tak není a proto vzniká celý ten zmatek a proto se v tom vrtám. Viz hovory 110601780 a 110611417. Časy nesedí, délky +/- 1 sekunda ano, ale kdo má tušit v záplavě jiných hovorů ze stejných čísel v téměř stejnou dobu co s čím souvisí?
xsouku04 píše: Řekněme že A, B i C jsou mobilní čísla a volání je ze simkaret. Pokud B zavolá na A, které je dále přesměrováno na C, budou tam dva různé záznamy. B->A jeden a A->C druhý, tedy dovodit se dá vše.
Kéž by. Viz. zmíněné hovory 110601780 a 110611417. Podle mne je 110601780 hovor B->C (uvedený jako placený) a hovor 110611417 je B->A. Ale to nejpodstatnější spojení, A->C, které by se mělo na lince účtovat jako placené, ve výpisu vůbec není.
xsouku04 píše: Pokud si u tradičního mobilního operátora objednáte za příplatek podrobný výpis a pak uděláte hovor pomocí zřetězeného přesměrování, také z jeho výpisů také nebudete dvakrát moudrý. Operátor vám nikde poznámku o tom, že se vlastně jedná o jediný mnohonásobně uvedený a zaplacený hovor nikde dávat nejspíš nebude. Je to prostě méně obvyklá věc, která zamotá hlavu kdekomu.
Asi to tak je, klasičtí operátoři jsou mi lhostejní. Odorika bych poprosil, aby klidně raději potlačil v (defaultních) výpisech informace, které se nedají snadno správně interpretovat.

Děkuji za dosavadní vysvětlení.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysvětlení výpisu hovorů

Příspěvek od xsouku04 »

Fex píše:Kéž by. Viz. zmíněné hovory 110601780 a 110611417. Podle mne je 110601780 hovor B->C (uvedený jako placený) a hovor 110611417 je B->A. Ale to nejpodstatnější spojení, A->C, které by se mělo na lince účtovat jako placené, ve výpisu vůbec není.
Váš případ je ale rozdílný v tom, že jak původní volající číslo tak volané číslo nejsou pod Vašim účtem. Proto dané hovory nejsou vidět, nejsou totiž ani účtovány. Vidět je jen ten záhadný hovor s přesměrováním, kterému ale chybí právě ten v tomto případě velmi užitečný příznak přesměrování. To opravíme.
Fex píše: Tak tuhle informaci (na kterou linku se účtuje), prosím, přidejte do defaultního formátu výpisu hovorů za všechny linky pod jedním účtem. Vžijte se do uživatele, který spravuje vícero linek s mobilními čísly, která mají všechna v síti nastavené potlačení identity volajícího.
Souhlasím, informaci o lince, na kterou se účtuje, přidáme, ta se může hodit i v jiných případech. Např. u těch přesměrovaných hovorů.
Fex
Příspěvky: 32
Registrován: úte 07. kvě 2013 20:34:58

Re: Vysvětlení výpisu hovorů

Příspěvek od Fex »

Děkuji.
helmut.niederman
Příspěvky: 1012
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Vysvětlení výpisu hovorů

Příspěvek od helmut.niederman »

Prosím vás mohli byste opravit ( respektive přebarvit ) tu tabulku ( okénko ) s právě probíhajícími hovory u nichž je přesměrování ( viz paralelní zvonění z VOIP na jiné číslo v JTS ) respektive ve sloupci Destinace je uvedeno : Česko v síti- přesměrováno tak to okénko by mělo svítit žlutě jenže ono svítí zeleně. Například u geografické čísla 533533000 si přesměrují hovory ( nastavím paralelní zvonění ) 602123456>606000600.
Když pak účastník s číslem 602123456 volá číslo 533533000 hovor se přesměruje k číslu 606000600 a pak v právě probíhajících hovorech jsou dvě tabulková okna. První tabulkové okno ukazuje " Česko v síti- přesměrováno " odkud 602123456 ... volané číslo 533533000 cena 0,- Kč/min
Druhé tabulkové okno ukazuje " Česká rep. - mobil " odkud 602123456....volané číslo 606000600 cena 0,59 Kč/min.

Ptám se je to chyba, že to první okno nesvítí žlutě ale zeleně, nebo to tak má být ? Viz dole význam barev. Už dlouho co to tak zkouším, se mi nestalo abych měl okno podbarveně žlutě. ;) Tak jestli je to chyba, mohli byste to opravit ? Děkuji :)

P.S. Tak to je teda bomba nevím jestli je to zbytečnost ale připadá mi to jako audit linky *8223004 , ono totiž dříve se nestávalo, že když volám na to číslo a ptám se na kredit zadáním nuly aby se to zobrazilo ve výpisu. Teď jsem si v paralelním zvonění nastavil přesměrování na *8223004 a když jsem místo volání zadal jen nula # tedy abych si hlasově nechal přečíst kredit, tak ta nula se zobrazila ve výpisu hovorů a jako název destinace bylo " nenastaveno ". ;)
jadu
Příspěvky: 153
Registrován: pon 09. úno 2015 13:35:30

Re: Vysvětlení výpisu hovorů

Příspěvek od jadu »

Dobrý den,

jsem rád, že se přidá linka v přehledu volání. Psal jsem o tom na jiném, méně vhodném místě. Kromě toho bych docela uvítal, kdyby:

* Typ spojení by mohl mít i volbu Spojené + SMS (vhodné v kombinaci Odchozí)
* optimální by byl i součet u ceny (vím, že to mohu zjistit jinde)
* u částek odsazovat tisíce, 2 010,45 je přehlednější než 2010,45 (jak v tabulkách tak i v poli Stav kreditu pod Loginem)
* na rozsestník dát kompletní strukturu menu (než jsem našel, kde se definuje lokace VOIP stanice, docela to trvalo)
* umožnit vypnout bublinovou nápovědu (někdy trvá déle než zmizí a nelze tedy kliknout na odkaz, který zakrývá)
* odstranit tykací příkazy (Vypiš); když už nic jiného tak proto, že to je nekonzistentní (Změnit, Přidat novou linku, Zobrazit všechny PINy). Ale infinitiv je vždy lepší.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysvětlení výpisu hovorů

Příspěvek od xsouku04 »

Přesměrované hovory na Odorik sim nyní už mají správně uveden příznak přesměrování.
Tohle bude správně jen u nově uskutečněných hovorů.

V plánu máme do výpisu hovorů přidat více informací o hovorech. Do bubliny, která se zobrazí po najetí na délku hovoru se toho vejde hodně.
Obrázek

Barevně lze odlišit i hovory objednané přes zpětné volání a jinou barvou pak hovory přes přístupové číslo nebo skype jméno.

U výpisu probíhajících hovorů také budeme různě rozlišovat různé typy hovorů. Příchozí, odchozí, přesměrovaný, přesměrovaný na simkartě Odorik, hovor přes dvoustupňové vytáčení (např. přes *8223004 nebo 822333444 nebo skype jméno Odorik.cz), hovor objednaný pomocí funkce zpětného volání. To by mělo orientaci značně usnadnit už na první pohled. Spojit si pak hovory které k sobě patří bude i bez dalších změn podstatně snadnější.
helmut.niederman
Příspěvky: 1012
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Vysvětlení výpisu hovorů

Příspěvek od helmut.niederman »

A kdy to bude :?:
Jinak díky moc, už funguje ta korektně žlutě zabarvená tabulka při přesměrovaných hovorech z mobilu Odorik na jiné číslo. A kdy budete zabarvovat do žluta i přesměrované hovory v rámci destinace " Česko v síti- přesměrováno " :?:
Odpovědět