Vysvětlení výpisu hovorů

Co a jak lze všechno provádět po přihlášení na web Odoriku.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysvětlení výpisu hovorů

Příspěvek od xsouku04 »

xtonda píše:Ano, pokud je to už tak nešikovně navrženo, že u každého hovoru je pouze jeden příznak in/out/redirect, tak zdvojení řádků je hack, kterým lze hovor, který začíná i končí u Odoriku, vyřešit bez změny struktury databáze, ale logicky správně mi to rozhodně nepřipadá, jeden hovor je prostě stále jeden hovor.
Na tohle je možné mít právě takový pohled, že se jedná o dva hovory, které spolu souvisí. První hovor k nám na ústřednu a druhý z ústředny na telefon. Každý hovor má svůj SIP CALLID a svůj RTP stream i svoji SIP signalizaci, která je naprosto oddělena od toho druhého hovoru. Používá se jistý hlasový kodek. Pozor jak volající tak volaný mohou nezávisle na sobě hovory přepojovat, kdy možnost to celé zaznamenat jako jediný hovor by selhala!
A co třeba když někdo volá na něčí číslo 800, může být žádoucí účtovat dvě různé ceny. Jinou volajícímu i volanému i když obě čísla jsou v síti.
xtonda píše: A i kdybych přistoupil na to, že se pracuje s půlhovory, tedy že se samostatně zaznamenávají originace a samostatně terminace, tak je problém, že z není jednoduše a jednoznačně (a to ani z API) poznat, které dva řádky jsou opačné konce jednoho hovoru, chybí tam něco jako to redirection_parent_id, zdroj a cíl je sice stejný, ale to nestačí a časy se liší, musel bych složitě odhadovat kdy to ještě může patřit k sobě a kdy to už mohou být těsně následující hovory.
API položku redirection_parent_id vrací již dlouho. (dva roky?) http://www.odorik.cz/w/api:calls#historie_hovoru Dokonce se jmenuje stejně, jak jste navrhoval. Pravda z dokumentace to nešlo vyčíst, bylo třeba si to vyzkoušet. Dnes jsme přidali příklad, co to může vrátit, z kterého by to mělo být jasné. Myslím ale, že tohle zatím nefunguje u hovorů spojených přes callback nebo přes čísla 822.
xtonda píše: To jestli ty poučky platí je relativní, já bych spíš řekl, že platí, ale že někdy existuje rozumný důvod je porušit, ovšem abych to mohl kvalifikovaně posoudit a rozhodnout, tak je musím znát a být si vědom i důsledků jejich porušení.
Poučky je v každém případě dobré znát a umět databázi navrhnout i s nimi, když to má význam - většinou ano.
Běžná data, jako zásoby skladu, účetní položky a pod, nebobtnají do takových rozměrů jako u nás, aby hrozilo ucpání databáze a přehlednost a integrita dat je na prvním místě.
Ne vždy je to ale nejlepší.
Co se týče historie hovorů, je tam jedno specifikum. To specifikum spočívá v tom, že historie hovorů je svým způsobem logování. Nikdy se nebude měnit, vždy z dané tabulky budeme jen číst nebo přidávat nové záznamy. Prostě se jen jednou zapíše a hotovo. A občas zopakovat nějakou tu informaci v logu, už není žádný zásadní prohřešek.
A co více, ještě tabulku replikujeme do jiných databází, abychom nezamykali a nezatěžovali hlavní databázi v případě déle trvajícího dotazu. Tedy opět stejná informace na více místech, dokonce vyloženě záměrně... Koncový uživatel nic nepozná.
xtonda
Příspěvky: 769
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Vysvětlení výpisu hovorů

Příspěvek od xtonda »

xsouku04 píše: API položku redirection_parent_id vrací již dlouho. (dva roky ?) http://www.odorik.cz/w/api:calls#historie_hovoru Dokonce se jmenuje stejně jak jste navrhoval. Pravda z dokumentace to nešlo vyčíst, bylo třeba si to vyzkoušet. Dnes jsme přidali příklad co to může vrátit, z kterého by to mělo být jasné. Myslím ale že tohle zatím nefunguje u hovorů spojených přes callback nebo přes čísla 822.
Do API a toho co mi vrací sem právě koukal a proto to napsal, redirection_parent_id je vyplněno jen u toho pseudo přesměrování (106243978 je parentem 106243979), čili tam to zřetězení lze vysledovat a v případě potřeby skrýt v UI na základě toho, že se jedná o přesměrování na stejnou linku, tedy vlastně nejde o přesměrování. Ale originační část hovoru 106243980 vedoucí k terminační části 106243978 nemá žádné propojení podle kterého by se s tím snadno dalo pracovat, prostě poznat že se jedná o dvě půlky jednoho hovoru A taky je zajímavé, že počátek se starším časem má vyšší ID než konec s novějším časem.

Rovněž by by nebylo marné mít propojeny obě části callbacku.
jan.hradil
Příspěvky: 51
Registrován: stř 03. dub 2013 22:13:31

Re: Vysvětlení výpisu hovorů

Příspěvek od jan.hradil »

Nerad bych zasahoval do teoretické debaty o nejlepší strukturu databáze :). Samozřejmě kompletní výpis je úžasný pro debugování atd, často jej používám. Ale přimlouval bych se za další opravdu jednoduchý výpis, který bych mohl ukázat zbytku rodiny, kde by byl jeden hovor v rámci jedné linky reprezentován právě jedním řádkem. Pěkný nový rok.
mobilemanic
Příspěvky: 486
Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15

Re: Vysvětlení výpisu hovorů

Příspěvek od mobilemanic »

jan.hradil: Struktura databáze bude v pořádku, ale oni tu někteří diskutující nepochopili jaký je rozdíl mezi problémy v návrhu databáze a problémy s UI/UX :-)
Georgius
Příspěvky: 223
Registrován: pon 22. črc 2013 16:07:46

Re: Vysvětlení výpisu hovorů

Příspěvek od Georgius »

Za sebe prosím ponechat stávající stav a vedle něj (=paralelně) udělat variantu pro BFU. Toho opravdu nezajímá přesměrování atd, ale cena daného hovoru. Uvedu příklad:

z mobilu 777666555 volám na geo číslo 234567890, které má paralelní zvonění na 456789789 a vše účtuju na linku s clipem 766666666 (všechna čísla jsou smyšlená). Volaný vezme hovor na 456789789

Expert-mode výpis (stávající):

hovor 766666666->777666555 (0,59 Kč/min, délka včetně vyzvánění)
hovor 766666666->234567890 (zadarmo, v síti, čistá délka hovoru)
hovor 766666666->456789789 (například za cenu volání na pevnou O2, čistá délka hovoru)

BFU-mode výpis (návrh na přidání)

hovor 777666555 (číslo odkud se reálně volá) ->234567890 (vytáčené číslo) délky hovoru a cena součtem obou výše uvedených částek

Dole poznámka, že tento výpis je jen orientační, detaily jsou v expert-módu
JPT
Příspěvky: 330
Registrován: sob 03. lis 2012 22:21:05

Re: Vysvětlení výpisu hovorů

Příspěvek od JPT »

Georgius píše: Expert-mode výpis (stávající):
.
.
.

BFU-mode výpis (návrh na přidání)
.
.
Tak je to podle mě nejlepší. Expert a BFU mód (v celém účtu=všude, kde se bude chtít něco odstranit nebo přidat oproti stávajícímu stavu).
Fex
Příspěvky: 32
Registrován: úte 07. kvě 2013 20:34:58

Re: Vysvětlení výpisu hovorů

Příspěvek od Fex »

Dobrý den,

narazil jsem ve výpisu hovorů na další podivnost (nebo bonus pro insidery?)

Od 9.2. se mi ve výpisu objevují hovory, které mají jako číslo volajícího ODKUD uvedené "Anonymous" (např. CID 110601282, 110604741, 110959812). Co nebo kdo je ten anonym, když takto nemám pojmenovanou žádnou linku ani rychlý kontakt?

Dále mě zaráží, že mám ve výpisu hovory (např. 110601780) mezi dvěma mobilními čísly, z nichž ani jedno mi nepatří. A vůbec nejlepší je hovor 110603396 z jistého mobilního čísla na sebe sama, přičemž toto mobilní číslo mi nepatří.

Přiznávám, že tady je moje BFU schopnost číst mezi řádky už dávno překonaná a uvítal bych odbornou pomoc.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysvětlení výpisu hovorů

Příspěvek od xsouku04 »

Fex píše:Dobrý den,

narazil jsem ve výpisu hovorů na další podivnost (nebo bonus pro insidery?)

Od 9.2. se mi ve výpisu objevují hovory, které mají jako číslo volajícího ODKUD uvedené "Anonymous" (např. CID 110601282, 110604741, 110959812). Co nebo kdo je ten anonym, když takto nemám pojmenovanou žádnou linku ani rychlý kontakt?
Jestli se chcete pro volaného tvářit jako anonym, je též možné nastavit i na běžném mobilním telefonu, nebo SIP telefonu. Ve vašem případě máte na mobilu nastaveno, že chcete, aby volaný neviděl Vaše číslo.

Fex píše: Dále mě zaráží, že mám ve výpisu hovory (např. 110601780) mezi dvěma mobilními čísly, z nichž ani jedno mi nepatří.
Na svém mobilu jste si přesměroval příchozí hovory na číslo, které "vám nepatří". A volalo jiné číslo, které vám také nepatří.
Fex píše: A vůbec nejlepší je hovor 110603396 z jistého mobilního čísla na sebe sama, přičemž toto mobilní číslo mi nepatří.
Vaše číslo bylo přesměrováno na číslo, které se Vám pokoušelo volat. Není tedy divu, že mělo zrovna obsazeno.

Chyba je u nás v tom, že tyto hovory by měly být označeny jako přesměrované, ne jako obyčejné odchozí. To je potřeba u nás opravit.
Možnosti přesměrování hovorů jsou nejjasněji popsány na stránkách Vodafone. Pod T-mobile fungují stejně. http://care.vodafone.cz/app/answers/det ... c/s/osobni . Alternativně je možné to dělat v menu telefonu.
Fex
Příspěvky: 32
Registrován: úte 07. kvě 2013 20:34:58

Re: Vysvětlení výpisu hovorů

Příspěvek od Fex »

xsouku04 píše: Jestli se chcete pro volaného tvářit jako anynom je též možné nastavit i na běžném mobilním telefonu, nebo SIP telefonu. Ve vašem případě máte na mobilu nastaveno, že chcete aby volaný neviděl Vaše číslo.
Děkuji za odpovědi. Nejdříve bych si chtěl ujasnit následující - má mi uživatelské rozhraní poskytnout možnost mj. kompletně prohlížet hovory z více mobilních telefonů, které jsou sice přiřazené různým linkám, ale tyto linky jsou všechny registrované pod mým účtem? Pokud ano, tak snad není úplně nepřirozené, že jako správce účtu nevím, co si který uživatel toho nebo onoho mnou spravovaného mobilního čísla zrovna nastavil v síti (např. potlačení identifikace volajícího), protože ten telefon je u toho uživatele v kapse a ne u mne na stole. Naopak ale považuji za naprosto přirozené, že v přehledu odchozích hovorů v rámci mého účtu se v Odoričím uživatelském rozhraní automaticky dozvím mimo jiné správnou identitu volajícího. To, že se ji ten uživatel rozhodl skrýt před volaným přece pro správu účtu nemůže hrát roli a nechce se mi věřit, že by Odorik konkrétní číslo volajícího od T-M nedostával, už jen vzhledem k záplavě všemožných dostupných detailů o jednotlivých hovorech, které se v tomto tématu probíraly dříve. A účtovat se také podle něčeho musí.

xsouku04 píše: Chyba je u nás v tom, že tyto hovory by měly být označeny jako přesměrované, ne jako obyčejné odchozí. To je potřeba u nás opravit.
Upřímně, myslím si, že problém je hlubší:
1. Pokud se během několika minut uskuteční několik hovorů mezi čísly A, B, C, přičemž A je mnou spravované číslo u Odorika a může (ale nemusí) být přesměrované např. na C nebo na B, naprosto nelze z výpisu hovorů poznat, který z hovorů byl samostatný ("jednorázový") a který byl naopak součástí přesměrovávácí posloupnosti.

2. Má-li uživatel mnou spravovaného čísla A přesměrováno A->C a zavolá mu číslo B, ve výpisu se objeví placený hovor B->C. To přece vůbec nedává smysl, jako placený hovor by se mělo u Odorika zobrazit spojení A->C. Vše ostatní je matoucí. Edit: B, C jsou čísla mimo rozsah Odorika.
mobilemanic
Příspěvky: 486
Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15

Re: Vysvětlení výpisu hovorů

Příspěvek od mobilemanic »

Fex: Minimálně u VoIPu Odorik ta anonymní čísla má, nicméně Vám je nedá - v to je princip anonymních čísel :-) U GSM je možná nedostávají vůbec...

Co se týká toho výpisu s přesměrováním, a teď si do toho ještě zapojte přesměrování v GSM, kteréžto informace Odorik dostává od T-M až s náhodným zpožděním a zařazuje se to do výpisu později.. To je pak teprve kvalitní guláš :)
Odpovědět