Zde je odkaz na samostatné téma mojí aplikace "Odorik Součty"
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=19&t=3133
Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne
Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne
https://www.odorik.cz/ucet/hovory.html
Přehled volání - obdobi
Slo by zvolene obdobi (drop down menu) si zapamatovat v uctu prihlaseneho uzivatele (ulozit preferenci) a ne aby po novem prihlaseni bylo nutno znovu nastavovat z vychozi hodnoty DNES
Přehled volání - obdobi
Slo by zvolene obdobi (drop down menu) si zapamatovat v uctu prihlaseneho uzivatele (ulozit preferenci) a ne aby po novem prihlaseni bylo nutno znovu nastavovat z vychozi hodnoty DNES
Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne
Teď jsem si přčetl tohle vlákno https://www.youtube.com/watch?v=v30B8oHlMFg a podíval jsem se do tohoto. Sice jen na pár příspěvků, ale jak tam Zedna tahal přes API do svojí aplikaci celou databázi a Vám (Odoriku) se to nelíbilo, tak mě napadlo: co tak udělat pro takový případ rozdělení databáze na roky a aktuální rok na měsíce a podobné aplikace by si stáhly na začátku všehcno a pak by dotahovali jen nová data. Samozřejmě by se to tak muselo do té aplikace naprogramovat, aby to tak dělala. Sice to asi nebude už aktuální, ale tak mě to napadlo tak to píšu.
Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne
Tohle delat na strane Odorika je zbytecne.JPT píše:... Sice jen na pár příspěvků, ale jak tam Zedna tahal přes API do svojí aplikaci celou databázi a Vám (Odoriku) se to nelíbilo, tak mě napadlo: co tak udělat pro takový případ rozdělení databáze na roky a aktuální rok na měsíce a podobné aplikace by si stáhly na začátku všehcno a pak by dotahovali jen nová data. Samozřejmě by se to tak muselo do té aplikace naprogramovat, aby to tak dělala. Sice to asi nebude už aktuální, ale tak mě to napadlo tak to píšu.
Programator na strane klienta vyuzivajiciho API si to (inkrementalni stahovani) muze relativne snadno osetrit sam, zvlast kdyz kazdy radek vypisu ma unikatni ID a datum.
Ja uz mam svoji aplikaci Odorik Soucty delsi dobu upravenou tak, ze stahuje jen inkrementalne rozdil od posledniho stazeni.
Tuto verzi jsem zatim nezverejnil, protoze jsem tam delal vice dalsich zmen jako napriklad grafy, dalsi statistiky dle obdobi (minutove ceny) apod. a ne vsechno tam mam jeste dodelane. Ale to inkrementalni stahovani a grafy uz funguji a soukrome to pouzivam jiz delsi dobu bez problemu.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne
V souvislosti se strašákem jménem GDPR plánujeme omezit historii hovorů na 5 let.
Pokud nedáte souhlas s pětiletým uchováváním, budeme u hovorů starších šesti měsíců data anonymizovat, což bude spočívat v odmazání posledních několika číslic u volajícího i volaného čísla.
Pokud si chcete uchovat delší historii hovorů, doporučujeme si ji stáhnout. Možné je provést to přes CSV nebo s využitím API.
Pokud nedáte souhlas s pětiletým uchováváním, budeme u hovorů starších šesti měsíců data anonymizovat, což bude spočívat v odmazání posledních několika číslic u volajícího i volaného čísla.
Pokud si chcete uchovat delší historii hovorů, doporučujeme si ji stáhnout. Možné je provést to přes CSV nebo s využitím API.
- EuroTEL *11
- Příspěvky: 65
- Registrován: pon 05. úno 2018 20:15:11
Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne
Ajak ten souhlas mám dát ?xsouku04 píše:V souvislosti se strašákem jménem GDPR plánujeme omezit historii hovorů na 5 let.
Pokud nedáte souhlas s pětiletým uchováváním, budeme u hovorů starších šesti měsíců data anonymizovat, což bude spočívat v odmazání posledních několika číslic u volajícího i volaného čísla.
Pokud si chcete uchovat delší historii hovorů, doporučujeme si ji stáhnout. Možné je provést to přes CSV nebo s využitím API.
-
- Příspěvky: 51
- Registrován: stř 03. dub 2013 22:13:31
Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne
Prosím nezkracujte historii, pokud k tomu není technický důvod. Přece si nenecháme právníkama ničit život. Nekonečná historie je občas velmi užitečná. Děkuji.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne
Evropská unie nejdříve přišla se směrnicí, která nutí operátory ukládat všemožné údaje, aby se státu lépe špehovalo. Pak tuto směrnici zneplatnil soud, ale v českém zákoně to platí nadále. Povinně se ukládá ale jen půl roku. http://www.earchiv.cz/a92/a250c110.php3 A od té doby EU vymýšlí pravidla, která pro změnu nutí všechno možné mazat. Navíc je to psáno tak nejasně (i v českém zákoně), že si nemůžeme být moc jisti, jak dlouho údaje o hovorech smíme uchovávat. Poslední názor je takový, že hovory bez souhlasu smíme nebo dokonce musíme uchovávat 2 roky a 2 měsíce, abychom mohli prokázat správné účtování případného poplatku za neaktivní účet, který bere v potaz útratu za poslední dva roky. 2 měsíce je doba na reklamaci. Ale je možné, že se ukáže je to chybná interpretace zákona a ukládat se má jinakjan.hradil píše:Prosím nezkracujte historii, pokud k tomu není technický důvod. Přece si nenecháme právníkama ničit život. Nekonečná historie je občas velmi užitečná. Děkuji.
Abychom měli jistotu, že nás žádný úřad nemůže donutit historii hovorů smazat (anonymizovat), připravujeme k tomu souhlas s uchováním historie hovorů a jiných provozních údajů po dobu 5 let. Ten bude samozřejmě dobrovolný a do velké míry pro jistotu.
GDPR zavádí to, že souhlas nesmí být součástí smlouvy, každý se musí aktivně vyjádřit, to je asi hlavní pozitivní přínos. Kromě GDPR začne brzy platit i podobné nařízení týkající se telekomunikací a internetu se zkratkou PECR, které i metadatům přisuzuje posvátnou hodnotu a nařizuje mazání. Jasný trend současnosti je uchovávat toho co nejméně, nebo si vyžádat odvolatelný souhlas. Tomu trendu se hodláme přizpůsobit, možná přibudou časem ještě další souhlasy.