Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Co a jak lze všechno provádět po přihlášení na web Odoriku.
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Příspěvek od Zedna »

Vypis hovoru ve webovem rozhrani i v API byl ted nekdy na prelomu roku 2014/2015 omezen jen na 2 roky zpetne.

Drive to zcela jiste nebylo, pouzivam totiz svoji vlastni aplikaci vyuzivajici stazeni CSV vypisu vsech hovoru za CELE obdobi od pocatku uctu (pres API) a zobrazeni mesicnich utrat i s vypoctem napriklad prumerne mesicni utraty. Nyni to ale zacalo zobrazovat jen posledni 2 roky a tak mi nefunguje spravne vypocet prumerne mesicni utraty, protoze tam chybi mesice starsi nez 2 roky zpetne.

Prosim o napravu a navraceni puvodniho stavu, tedy moznost nechat si vypsat/stahnout vypisy neomezene do minulosti (webove rozhrani i API).
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Příspěvek od xsouku04 »

A nechcete si raději stahovat kopii těch hovorů k sobě a na ní teprve dělat ty statistiky?
Máme v databázi řádově stamilióny hovorů a přístup, kdy opakovaně taháte celou historii jen kvůli jednomu grafu asi není úplně efektivní.

I dříve tam nějaké omezení bylo, jen jste na něj nenarazil. Není ale problém to na přechodnou dobu vrátit.

Je ještě pro někoho důležitá historie hovorů starší než 2 roky?
xtonda
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Příspěvek od xtonda »

Upozornit na to předem aby si to zájemci postahovali ste mohli.
JPT
Příspěvky: 323
Registrován: sob 03. lis 2012 22:21:05

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Příspěvek od JPT »

xsouku04 píše: Je ještě pro někoho důležitá historie hovorů starší než 2 roky ?
Pro mě asi ni ne, ale možná alespoň ta statistika hovorů by mohla být neomezaná, pokud to teda nepočítá v reálném čase z té samé databáze hovorů, která je omezená na 2 roky.
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Příspěvek od Zedna »

xsouku04 píše:A nechcete si raději stahovat kopii těch hovorů k sobě a na ní teprve dělat ty statistiky ?
Máme v databázi řádově stamilióny hovorů a přístup kdy opakovaně taháte celou historii jen kvůli jednomu grafu asi není úplně efektivní.

I dříve tam nějaké omezení bylo, jen jste na něj nenarazil. Není ale problém to na přechodnou dobu vrátit.

Je ještě pro někoho důležitá historie hovorů starší než 2 roky ?
Vyrobil jsem aplikaci Odorik Soucty, kterou jsem chtel zdarma zverejnit a uvolnit pro vsechny. Bohuzel jsem nemel cas na uplne dokonceni (je tam jeste nekolik dalsich zde nezminovanych funkci) vcetne popisu/ukazek apod., takze ji vyuzivam zatim jen soukrome ja a okruh mych nejblizsich znamych jako neverejnou beta verzi, zakladni funkce (soucty+hovory) jiz ale plne funguji. Snad se nekdy dokopu k jejimu dokonceni a uvolneni, ale nemohu slibovat zadny termin.
V teto aplikaci stahuji pres API natvrdo celou historii CSV, protoze vim, ze Odorik to podporuje a je to mnohem jednodussi, nez stahovat inkrementalne jen od posledniho stazeni a pak resit presne navazovani dat (konverze datumu z blbeho formatu + resit UTC cas atd.).
Navic s omezenim na stazeni jen za posledni 2 roky se pak jiz nelze dostat k puvodnim datum, pokud nekdo zacne pouzivat napriklad tuto moji aplikaci az nyni!

Zde prikladam ukazku jak vypada moje aplikace, ktera po spusteni dle API jmena/hesla ulozeneho v INI souboru automaticky stahne cely vypis a zobrazi mesicni soucty utrat (vpravo dole i aktualni kredit):
odorik_soucty_11.png
odorik_soucty_11.png (12.02 KiB) Zobrazeno 10163 x
Pri dvojkliku na danem radku pak zobrazi detail daneho mesice (nebo vsech na radku Celkem) ve forme jednotlivych hovoru, kde lze filtrovat (dvojklikem na telefon nebo vyberem z horni nabidky) dle konkretniho telefonniho cisla. U hovoru se take automaticky dotahuje jmeno z kontaktu:
odorik_soucty_33.png
odorik_soucty_33.png (32.64 KiB) Zobrazeno 10163 x
Zde je uryvek z castecne pripraveneho TXT popisu aplikace:
Odorik Součty - verze 1.0
==========================

Program pro zobrazení/filtraci součtů dle CSV výpisů Odorika stažených přes API.
Program po stažení CSV výpisu umožňuje filtrování dle délky/ceny/směru/destinace hovoru.
Součty jsou možné dle Den/Měsíc/Rok.

Program vždy po spuštění stáhne aktuální CSV výpis za celé období (od roku 2000 do dneška) a
tento výpis uloží do souboru odorik_soucty_data.csv. Následně nad ním provádí součty a filtrace,
jejichž výsledky jednak zobrazuje v okně aplikace a
zároveň zvolené součty automaticky ukládá do TXT souboru odorik_soucty_data.txt.

Chování programu lze ovlivnit nastavením v INI souboru.
Před prvním spuštěním programu je nutné do INI souboru zadat API jméno a heslo.

Jako vstupní parametr (příkazové řádky) lze zadat INI soubor,
jiný INI soubor je vhodný např. pro zobrazení součtů jiné linky nebo jiného účtu s jiným API jménem/heslem.
Pokud není INI zadán použije se stejné jméno jako je jméno EXE souboru, ale s příponou INI.

Program načte a zobrazí CSV výpis s tím, že umožňuje:
-----------------------------------------------------
- zobrazení součtů za zadané období (den/měsíc/rok)
- zobrazení ceny/délky/počtu hovorů
- zobrazení min/prům/max/celkem
- zobrazení počtu období a aktuálního kreditu ve stavovém řádku
- možnost filtrace dle délky/ceny/směru/destinace
- zapamatování posledních zadaných voleb období/filtrace
- na dvojklik na daném řádku zobrazení seznamu hovorů pro dané období
- v seznamu hovorů zobrazení jména dle rychlých kontaktů u telefonu odkud/kam (tel. číslo jako ToolTip)
- v seznamu hovorů možnost filtrace dle konkrétního tel. čísla (dvojklikem nebo výběrem z rozbalovací nabídky)
- v seznamu hovorů zobrazení počtu odchozích/příchozích/všech hovorů
- v seznamu hovorů zobrazení celkového součtu délky a ceny
- možnost zvolit zda zobrazovat/počítat i přesměrované hovory
- možnost zvolit formát zobrazení délky hovorů: hh:mm:ss nebo jen mm:ss
- volitelné barevné zvýraznění řádků pokud cena za měsíc je větší než hodnota zadaná v INI souboru
- automatický export vyfiltrovaných součtů do TXT souboru
- rychlá filtrace dle stejné hodnoty sloupce dvojklikem

Poznámky:
---------
- při spuštění se vždy nejprve načítají rychlé kontakty aby se místo tel. čísel mohla zobrazovat jména
a aby bylo možné zobrazit seznam rychlých kontaktů klávesovou zkratkou F9
pokud je zapnutý parametr NestahovatCSV, pak se nestahují ani kontakty
a načítají se ze souboru odorik_soucty_kontakty.json tedy z posledního stažení,
- při spuštění se vždy nejprve zjistí dostupný kredit který se zobrazuje ve spodním stavovém řádku
pokud je zapnutý parametr NestahovatCSV, pak se dostupný kredit nezjišťuje
- CSV výpis hovorů se stahuje vždy od 1.1.2000 do dnešního dne 23:59:59
pokud je zapnutý parametr NestahovatCSV, pak se načte naposledy stažený CSV výpis ze souboru odorik_soucty_data.csv
- při výpočtu min/prům/max ceny/délky/počtu hovorů se nepočítá poslední období (den/měsíc/rok),
protože toto poslední období ještě není celé
- implicitně se zobrazují jen odchozí hovory s nenulovou délkou a nenulovou cenou, tedy ty placené
- na dvojklik na daném řádku se zobrazí seznamu hovorů pro dané období na kterém se provedl dvojklik
při dvojkliku na řádku s celkovým součtem "Celkem:" se zobrazí všechny hovory
- v okně hovorů se zobrazují příchozí hovory zeleně a odchozí hovory modře
přesměrované hovory, pokud není zakázáno jejich zobrazování, se zobrazují černě
- nastavením INI parametru "DelkaVMinutach=1/0" lze zvolit formát zobrazení délky hovorů: hh:mm:ss nebo jen mm:ss,
jen mm:ss je vhodné pro porovnání s ceníkovými tarify operátorů, kteří uvádějí konzumaci v minutách,
v tomto programu je ale implicitně nastaven formát hh:mm:ss
- nastavením INI parametru "CerveneCenaMesicVetsiNez=100" lze volitelně barevně (červeně) zvýraznit řádky
pokud cena za měsíc je větší než hodnota zadaná v INI souboru (zde 100 Kč)
toto barevné zvýraznění se provádí jen při měsíčním členění, ne při denním nebo ročním členění
Z vyse uvedeneho vyplyva, ze radeji nez omezovat moznost vypisu hovoru do minulosti bych spis zavedl nejaky limit pro max. pocet stazeni (jen rozsahlych?) vypisu za urcity casovy limit (hodina/den/mesic?), pokud je to pro vas tak vytezujici. Toto opatreni by ve vysledku neomezovalo klienty v pristupu k cennym kompetnim datum sveho uctu, kdyz se kdykoliv v budoucnu rozhodnou je stahnout a nejak analyzovat.

Nebo by se mohl v API pripravit na stazeni kompletni historie samostatny prikaz/parametr a jeho pouziti by bylo omezeno na maximalne nekolikrat za hodinu/den/mesic) a standardni historie by pak byla omezena jen na posledni 2 roky bez omezeni poctu spusteni.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Příspěvek od xsouku04 »

Časové omezení vůbec není nevratné. Není to tak, že jsme ta data vymazali, ale prostě nejsou jen k dispozici pro tento typ dotazů.
Navíc API neběží z hlavní databáze, ale z klonu. Tedy nemůže způsobit problémy s telefonováním.

V každém případě je ale nutné vyzkoušet, co podobné velké požadavky s naší databází provedou.

Otázka také je, jestli není lepší podobnou funkcionalitu zprovoznit u nás přes web, než na to dělat přes externí program pro Windows, který stahuje vždy vše.
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Příspěvek od Zedna »

xsouku04 píše:Otázka také je jestli není lepší podobnou funkcionalitu zprovoznit u nás přes web než na to dělat přes externí program pro Windows, který stahuje vždy vše.
To je samozrejme pravda, ze je to lepsi resiit primo u vas,
vsak jsem vam to psal v mem vlakne "namety a pripominky"
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=34&t=605
jiz davno, ze by to chtelo:
- ve vypisu hovoru pridat volbu "jen s nenulovou cenou"
- pridat statistiku zobrazujici utraty po mesicich viz. 9.12.2013:
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f= ... &start=250

Vzhledem k vasi nulove reakci po dobu nekolika let :( jsem se rozhodl si to vyresit sam
a vysledkem je tato moje univerzalni aplikace "Odorik Soucty" slucujici obe tyto uzitecne, lec chybejici funkce.

EDIT:
Bohuzel ted s tim limtem od vas nelze delat nic, protoze reseni z vasi strany formou statistiky po mesicich
ani po urgencich nelze na zaklade zkusenosti z minulosti ocekavat a
ted jste jeste omezili stahovani vypisu pres API jen na 2 roky zpetne, takze vlastni reseni jiz take neni mozne.
Za tohle tedy ode mne pochvalu nedostanete. :(

Doted jsem pro Vas mel jen slova chvaly a maximalne navrhy a namety,
ale toto co jste takto omezili API a nenabizite zadnou alternativu reseni
je jednoznacne zhorseni podminek pro klienta.

Pripominam, ze nekdo by si mohl chtit treba udelat obdobnou tabulku souctu nad (vsemi) svymi hovory treba i v Excelu
a ne v (napriklad moji) aplikaci. Ted jste to bohuzel zarazili.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Příspěvek od xsouku04 »

Tu historii můžeme vrátit, jak byla, tedy žádný problém.
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Příspěvek od Zedna »

Asi do budoucna tu moji aplikaci dodelam a zaroven ji i predelam na inkrementalni stahovani jen od posledniho stazeni (komplikovanejsi),
ale i presto bude treba z vasi strany povolit alespon poprve stahnout celou historii vypisu a az pak stahovat jen ty inkrementy.
Takze v tomto omezenem stavu (jen 2 roky zpet) je to totalne nepouzitelne.
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Příspěvek od Zedna »

xsouku04 píše:Tu historii můžeme vrátit jak byla, tedy žádný problém.
Ano, prosim o navrat k puvodnimu neomezenmu stavu.
Dekuji.
Odpovědět