jan.hradil píše:Prosím nezkracujte historii, pokud k tomu není technický důvod. Přece si nenecháme právníkama ničit život. Nekonečná historie je občas velmi užitečná. Děkuji.
Evropská unie nejdříve přišla se směrnicí, která nutí operátory ukládat všemožné údaje, aby se státu lépe špehovalo. Pak tuto směrnici zneplatnil soud, ale v českém zákoně to platí nadále. Povinně se ukládá ale jen půl roku.
http://www.earchiv.cz/a92/a250c110.php3 A od té doby EU vymýšlí pravidla, která pro změnu nutí všechno možné mazat. Navíc je to psáno tak nejasně (i v českém zákoně), že si nemůžeme být moc jisti, jak dlouho údaje o hovorech smíme uchovávat. Poslední názor je takový, že hovory bez souhlasu smíme nebo dokonce musíme uchovávat 2 roky a 2 měsíce, abychom mohli prokázat správné účtování případného poplatku za neaktivní účet, který bere v potaz útratu za poslední dva roky. 2 měsíce je doba na reklamaci. Ale je možné, že se ukáže je to chybná interpretace zákona a ukládat se má jinak
Abychom měli jistotu, že nás žádný úřad nemůže donutit historii hovorů smazat (anonymizovat), připravujeme k tomu souhlas s uchováním historie hovorů a jiných provozních údajů po dobu 5 let. Ten bude samozřejmě dobrovolný a do velké míry pro jistotu.
GDPR zavádí to, že souhlas nesmí být součástí smlouvy, každý se musí aktivně vyjádřit, to je asi hlavní pozitivní přínos. Kromě GDPR začne brzy platit i podobné nařízení týkající se telekomunikací a internetu se zkratkou
PECR, které i metadatům přisuzuje posvátnou hodnotu a nařizuje mazání. Jasný trend současnosti je uchovávat toho co nejméně, nebo si vyžádat odvolatelný souhlas. Tomu trendu se hodláme přizpůsobit, možná přibudou časem ještě další souhlasy.