Stránka 4 z 4

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Napsal: sob 14. bře 2015 0:14:27
od Zedna
Zde je odkaz na samostatné téma mojí aplikace "Odorik Součty"
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=19&t=3133

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Napsal: čtv 28. kvě 2015 9:55:30
od vpe
https://www.odorik.cz/ucet/hovory.html

Přehled volání - obdobi

Slo by zvolene obdobi (drop down menu) si zapamatovat v uctu prihlaseneho uzivatele (ulozit preferenci) a ne aby po novem prihlaseni bylo nutno znovu nastavovat z vychozi hodnoty DNES

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Napsal: sob 29. říj 2016 22:18:57
od JPT
Teď jsem si přčetl tohle vlákno https://www.youtube.com/watch?v=v30B8oHlMFg a podíval jsem se do tohoto. Sice jen na pár příspěvků, ale jak tam Zedna tahal přes API do svojí aplikaci celou databázi a Vám (Odoriku) se to nelíbilo, tak mě napadlo: co tak udělat pro takový případ rozdělení databáze na roky a aktuální rok na měsíce a podobné aplikace by si stáhly na začátku všehcno a pak by dotahovali jen nová data. Samozřejmě by se to tak muselo do té aplikace naprogramovat, aby to tak dělala. Sice to asi nebude už aktuální, ale tak mě to napadlo tak to píšu.

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Napsal: ned 30. říj 2016 0:46:00
od Zedna
JPT píše:... Sice jen na pár příspěvků, ale jak tam Zedna tahal přes API do svojí aplikaci celou databázi a Vám (Odoriku) se to nelíbilo, tak mě napadlo: co tak udělat pro takový případ rozdělení databáze na roky a aktuální rok na měsíce a podobné aplikace by si stáhly na začátku všehcno a pak by dotahovali jen nová data. Samozřejmě by se to tak muselo do té aplikace naprogramovat, aby to tak dělala. Sice to asi nebude už aktuální, ale tak mě to napadlo tak to píšu.
Tohle delat na strane Odorika je zbytecne.

Programator na strane klienta vyuzivajiciho API si to (inkrementalni stahovani) muze relativne snadno osetrit sam, zvlast kdyz kazdy radek vypisu ma unikatni ID a datum.
Ja uz mam svoji aplikaci Odorik Soucty delsi dobu upravenou tak, ze stahuje jen inkrementalne rozdil od posledniho stazeni.
Tuto verzi jsem zatim nezverejnil, protoze jsem tam delal vice dalsich zmen jako napriklad grafy, dalsi statistiky dle obdobi (minutove ceny) apod. a ne vsechno tam mam jeste dodelane. Ale to inkrementalni stahovani a grafy uz funguji a soukrome to pouzivam jiz delsi dobu bez problemu.

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Napsal: pát 11. kvě 2018 14:24:27
od xsouku04
V souvislosti se strašákem jménem GDPR plánujeme omezit historii hovorů na 5 let.

Pokud nedáte souhlas s pětiletým uchováváním, budeme u hovorů starších šesti měsíců data anonymizovat, což bude spočívat v odmazání posledních několika číslic u volajícího i volaného čísla.

Pokud si chcete uchovat delší historii hovorů, doporučujeme si ji stáhnout. Možné je provést to přes CSV nebo s využitím API.

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Napsal: sob 12. kvě 2018 22:36:16
od EuroTEL *11
xsouku04 píše:V souvislosti se strašákem jménem GDPR plánujeme omezit historii hovorů na 5 let.

Pokud nedáte souhlas s pětiletým uchováváním, budeme u hovorů starších šesti měsíců data anonymizovat, což bude spočívat v odmazání posledních několika číslic u volajícího i volaného čísla.

Pokud si chcete uchovat delší historii hovorů, doporučujeme si ji stáhnout. Možné je provést to přes CSV nebo s využitím API.
Ajak ten souhlas mám dát ?

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Napsal: pon 14. kvě 2018 11:20:16
od jan.hradil
Prosím nezkracujte historii, pokud k tomu není technický důvod. Přece si nenecháme právníkama ničit život. Nekonečná historie je občas velmi užitečná. Děkuji.

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Napsal: pon 14. kvě 2018 16:04:01
od xsouku04
jan.hradil píše:Prosím nezkracujte historii, pokud k tomu není technický důvod. Přece si nenecháme právníkama ničit život. Nekonečná historie je občas velmi užitečná. Děkuji.
Evropská unie nejdříve přišla se směrnicí, která nutí operátory ukládat všemožné údaje, aby se státu lépe špehovalo. Pak tuto směrnici zneplatnil soud, ale v českém zákoně to platí nadále. Povinně se ukládá ale jen půl roku. http://www.earchiv.cz/a92/a250c110.php3 A od té doby EU vymýšlí pravidla, která pro změnu nutí všechno možné mazat. Navíc je to psáno tak nejasně (i v českém zákoně), že si nemůžeme být moc jisti, jak dlouho údaje o hovorech smíme uchovávat. Poslední názor je takový, že hovory bez souhlasu smíme nebo dokonce musíme uchovávat 2 roky a 2 měsíce, abychom mohli prokázat správné účtování případného poplatku za neaktivní účet, který bere v potaz útratu za poslední dva roky. 2 měsíce je doba na reklamaci. Ale je možné, že se ukáže je to chybná interpretace zákona a ukládat se má jinak :)

Abychom měli jistotu, že nás žádný úřad nemůže donutit historii hovorů smazat (anonymizovat), připravujeme k tomu souhlas s uchováním historie hovorů a jiných provozních údajů po dobu 5 let. Ten bude samozřejmě dobrovolný a do velké míry pro jistotu.

GDPR zavádí to, že souhlas nesmí být součástí smlouvy, každý se musí aktivně vyjádřit, to je asi hlavní pozitivní přínos. Kromě GDPR začne brzy platit i podobné nařízení týkající se telekomunikací a internetu se zkratkou PECR, které i metadatům přisuzuje posvátnou hodnotu a nařizuje mazání. Jasný trend současnosti je uchovávat toho co nejméně, nebo si vyžádat odvolatelný souhlas. Tomu trendu se hodláme přizpůsobit, možná přibudou časem ještě další souhlasy.