Přechod z klasické ústředny na pevné lince na odorik voip

Co a jak lze všechno provádět po přihlášení na web Odoriku.
Odpovědět
mpalka
Příspěvky: 1
Registrován: pon 09. úno 2015 18:38:40

Přechod z klasické ústředny na pevné lince na odorik voip

Příspěvek od mpalka »

Plánuji přechod z malé firemní ústředny pro 10 lidí na voip u Odorik.
Současnou ústřednu mám nastavenou tak, že v pracovní době čísla směřovaná na zaměstnance po nějaké době spanou na sekretářku a po pracovní době automaticky zvoní na 6 číslech současně. Do toho si zaměstnanci mohou navolit trvalé přesměrování, když jsou mimo pracoviště. Takže pokud onemocní sekretářka (backup zaměstnanců) zmáčkne *6xx tak v pracovní době padjí včechny nezvednuté hovory na linku xx
dotaz 1) Můžu mít nastaveno současně paralelní zpožděné vyzvánění pro pracovní dobu a časově podmíněné přesměrování na více čísel abych dosáhl výše uvedeného ?
dotaz 2) Pokud onemocní sekretářka, budu muset přeprogramovat směrování všech čísel zaměstnanců na někoho jiného? Nechci, aby klienti čekali o několik zazvonění déle než hovor propadne dál na základě zpožděného vyzvánění. Rád bych v takové situaci provedl přesměrování kaskády padající na sekretářku jen jednoduchým *6xx. Jde to na sip telefonu siemens A510? Jde to na analogovém telefonu v bráně HT704?
dotaz 3) Mám strach že pokud nastavím 1) a budu chtít po sekretářce a všech zaměstnancích aby si o dovolené, nebo nedej bože přes oběd, napevno nasměrovali hovor na zástupce, potom je nemůžu pustit do nastavení linky, kde budu mít složitě nastavené kaskády a časově podmíněné vyzvánění. Potřebuji, aby zmáčkl něco jako *6xx kde xx je číslo "vnitřní linky" a kaskáda která padá na něj začala v pracovní době padat na něj.
dotaz 4) Jdou nastavit dvoučíselné aliasy pro "vnitřní linky" a tyto aliasy pak využívat pro přesměrování hovorů "přes oběd"?
dotaz 5) Pokud nyní volám na obsazenou linku zmáčknu *4 a ústředna mě spojí na volané číslo až volaný dokončí hovor. Dá se to u Vás nastavit taky?

dotaz 6) Přechod musí proběhnout kvůli portaci čícel v jednom okamžiku bez chyb. s VoIP mám zkušenost jen na jednoduché lince. V práci budu mít kombinaci brány HT704 pro několik analogových telefonů, několik SIP telefonů siemens a GXP2160 a jistě budu mít s některým nastavením problém. Dá se u Vás domluvit/objednat podpora která se mě v okamžiku přechodu může 100% věnovat a pokud bude třeba pak i dojet na pomoc s nastavením v Brně?

dotaz 7) Jde výše uvedené nastavení odzkoušet na nanečisto před tím, než k Vám přenesu linky? Chápu, že s tím budou časové náklady i poplatky za využití obou sítí současně.
alfi
Příspěvky: 718
Registrován: čtv 03. led 2013 15:31:10

Re: Přechod z klasické ústředny na pevné lince na odorik voi

Příspěvek od alfi »

S konkrétním nastavením přesměrování poradí spíš někdo zkušenější, všechny telefony i brány ale mají obvykle další možnost nastavit přesměrování přímo na sobě - velmi rychle např. stiskem jednoho tlačítka, vč. signalizace aktivní-neaktivní přímo na displeji, tj. min. tohle by uživatelé mohli jednoduše zvládnout :-) Nevýhodou trochu je, že telefon musí být dostupný = přesměrování dělá sám (příp. teda na webu nastavit záložní číslo pro výpadky konektivity či HW, což se stejně hodí).

Vyzkoušet a nastavit (č. 6,7) jde všechno předem - každá VoIP linka má neveřejné číslo, na které se může přihlašovat telefon, volat si mezi sebou, volat do veřejné sítě a s trochou snahy i přijímat externí hovory, tj. doporučuju napřed vše na telefonech a branách nastavit, pořádně vyzkoušet a pak teprve žádat o portaci = už fungující lince se pak jen přidělí veřejné číslo :-) U více telefonů a současných hovorů taky pozor na správné nastavení QoS na routeru do internetu i všech VoIP zařízeních, aby to kvůli nějakému velkému stahování nekoktalo (úplně nejspolehlivější je dedikovaný uplink pro VoIP) a nezapomenout změnit všechny výchozí hesla do administrací (některý telefon jich má více než jedno) :-(
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z klasické ústředny na pevné lince na odorik voi

Příspěvek od xsouku04 »

Vše co potřebujete, je možné docílit pomocí nastavení paralelního zvonění.

Průvodce nastavením > Vlastní telefonní číslo/… > Vlastní telefonní číslo > Paralelní vyzvánění

Aby ale nastavení zůstalo přehledné i pro běžné smrtelníky, doporučuji přikoupit několik čísel z rozsahu 91011XXXX a logiku paralelního zvonění rozložit pomocí těchto čísel do více paralelních zvonění.

Např. číslo 91011AAAA bude sloužit k nastavení paralelního zvonění v pracovní době, číslo 91011BBBB bude to stejné mimo pracovní dobu.
Číslo 91011CCCC pak může sloužit jako přepad na sekretářku. Když sekretářka onemocní, přepad změníte na jediném místě.

Když nebude zaměstnanec nebo sekretářka přítomna, může VoIP telefon vypnout a tím se uplatní možnost "Záložní číslo".
Jiná možnost je měnit nastavení přes API. http://www.odorik.cz/w/api - lze na to udělat jednoduchou klikací aplikaci, šitou na míru.

Možnost nastavit přesměrování je i přímo na VoIP telefonech. Odorik ale podporuje jen přesměrování na šestimístná čísla uvnitř sítě.
Tedy použití je omezené. Zde je ale také trochu problém v tom, že každý typ VoIP telefonu se nastavuje odlišně a to často dost neintuitivně. Je tedy lepší mít nějaké centrální nastavení nezávislé na použitých VoIP telefonech.

Doporučuji si vše řádně vyzkoušet ještě před přenosem čísel - můžeme za tím účelem zapůjčit testovací čísla.

Dvoumístné rychlé volby je možné si nastavit a poté pomocí nich i přepojovat.

Doporučuji nás kontaktovat emailem, pokusíme se najít nějaké vhodné řešení podle konkrétních potřeb.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z klasické ústředny na pevné lince na odorik voi

Příspěvek od xsouku04 »

mpalka píše:Plánuji přechod z malé firemní ústředny pro 10 lidí na voip u Odorik.
Současnou ústřednu mám nastavenou tak, že v pracovní době čísla směřovaná na zaměstnance po nějaké době spanou na sekretářku a po pracovní době automaticky zvoní na 6 číslech současně. Do toho si zaměstnanci mohou navolit trvalé přesměrování, když jsou mimo pracoviště. Takže pokud onemocní sekretářka (backup zaměstnanců) zmáčkne *6xx tak v pracovní době padjí včechny nezvednuté hovory na linku xx
Sekretářka bude mít svoje vlastní gografické/nomadické číslo, na kterém si bude nastavovat, kde přesně to má vyzvánět.
Pokud nebude k dispozici nastaví si náhradníka.
mpalka píše: dotaz 2) Pokud onemocní sekretářka, budu muset přeprogramovat směrování všech čísel zaměstnanců na někoho jiného? Nechci, aby klienti čekali o několik zazvonění déle než hovor propadne dál na základě zpožděného vyzvánění. Rád bych v takové situaci provedl přesměrování kaskády padající na sekretářku jen jednoduchým *6xx. Jde to na sip telefonu siemens A510? Jde to na analogovém telefonu v bráně HT704?
Pokud sekretářka onemocní, nastaví se paralelní zvonění jejího geografického/nomadického čísla na jejího zástupce.
mpalka píše: dotaz 3) Mám strach že pokud nastavím 1) a budu chtít po sekretářce a všech zaměstnancích aby si o dovolené, nebo nedej bože přes oběd, napevno nasměrovali hovor na zástupce, potom je nemůžu pustit do nastavení linky, kde budu mít složitě nastavené kaskády a časově podmíněné vyzvánění. Potřebuji, aby zmáčkl něco jako *6xx kde xx je číslo "vnitřní linky" a kaskáda která padá na něj začala v pracovní době padat na něj.
Každý si bude měnit jen paralelní zvonění na své vlastní číslo. Můžeme na to udělat nějaké klikátko využívající API.
mpalka píše: dotaz 4) Jdou nastavit dvoučíselné aliasy pro "vnitřní linky" a tyto aliasy pak využívat pro přesměrování hovorů "přes oběd"?
Ano v menu rychlé kontakty.
mpalka píše: dotaz 5) Pokud nyní volám na obsazenou linku zmáčknu *4 a ústředna mě spojí na volané číslo až volaný dokončí hovor. Dá se to u Vás nastavit taky?
Nic takového nemáme. Nicméně pokud máte funkci BLF - že je linka obsazená, vidíte předem a tak na ni prostě zavoláte až obsazena nebude. http://www.odorik.cz/w/blf:blf
mpalka píše: dotaz 6) Přechod musí proběhnout kvůli portaci čícel v jednom okamžiku bez chyb. s VoIP mám zkušenost jen na jednoduché lince. V práci budu mít kombinaci brány HT704 pro několik analogových telefonů, několik SIP telefonů siemens a GXP2160 a jistě budu mít s některým nastavením problém. Dá se u Vás domluvit/objednat podpora která se mě v okamžiku přechodu může 100% věnovat a pokud bude třeba pak i dojet na pomoc s nastavením v Brně?
Doporučuji vše odzkoušet předem na náhradních číslech. Pak je vznik problému v okamžiku portace téměř vyloučen.

Je možné že nám na Odorik.cz stále něco užitečného chybí. Je ale dobré se zamyslet, jestli potřebnou věc není možné elegantně vyřešit již stávajícími prostředky než přidávat další funkcionalitu.
Odpovědět