pe.havel píše:Dobrý den,
prosím o radu, jak by šlo na Odorik nastavit "hunt group" zvonění. Potřebuji, aby ve skupině nejprve zvonila jedna linka, a pokud do X vteřin nezvedne, tak přestane zvonit a začne zvonit na druhé lince (tedy něco jako paralelní zvonění se zpožděním, ale vždy zvoní pouze jedna linka). Dále pak také to, že pokud první linka není dostupná (probíhá hovor, mimo síť / není registrována), tak aby na druhou linku začalo zvonit hned.
Celkově tedy chování podobné tomu ve FreePBX – groups – hunt.
Předem děkuji za info.
Petr H.
Nerozumím tomu, proč je tak důležité, aby to někde přestalo zvonit, než to začne zvonit jinde. Má to nějaké opodstatnění, nebo je to jen nedokonalost vydávaná za cool feature?
Představte si, že jste v kanceláři, zvoní vám telefon na stole, a než k němu přijdete, přestane zvonit a začne zvonit u kolegy, který vás má zastoupit. Tak se vydáte k jeho stolu, ale ani tam to nestihnete, až vás to úplně užene jako lovnou zvěř. Proto asi hunt group. Není lepší, aby to jen začalo zvonit navíc na dalším čísle, ale na tom původním to zvonilo pořád dál? Pak vás to nikdy neužene.
Co se týče chování při tom, když linka není registrována nebo právě přestal fungovat internet, tam lze použít "záložní číslo". Pokud chcete přesměrování v případě obsazena, lze tohle nastavit jako podmíněné přesměrování v telefonu. Tam lze i nastavit, kam se to má směrovat, když to nějakou dobu nezdviháte. Nemusíte směrovat rovnou na linku, ale třeba na SIP jméno (pokud telefon dovolí zadat řetězec) nebo si k tomu zřídit extra nomadická čísla, abyste konkrétní čísla mohli nastavovat ne v telefonu ale centrálně u nás na webu. Většina telefonů má nastavenu funkci čekající hovor, to může být dobré vypnout, jinak nikdo nikdy nepozná, že máte obsazeno.
Pravda, pokud použijete paralelní zvonění, obsazeno stejně nikdy mít nebudete. Pravda, naše řešení má tu nedokonalost, že když máte obsazeno, chová se to stejně jako kdybyste to nezdvihali. Tedy pokud si nenastavíte podmíněné přesměrování přímo ve VoIP telefonu.
Tedy když to shrnu, to co požadujete lze nastavit pomocí podmíněného přesměrování přímo na VoIP telefonech a pro případ úplné nedostupnosti použít záložní číslo. Nevýhoda je, že nastavení nebude centrálně přehledně na webu, ale na různých VoIP telefonech a nepůjde spravovat tak dobře centrálně.
Naše paralelní zvonění má tu výhodu, že vás to neužene, ale nevýhodu že stav obsazeno nelze ošetřit. V praxi to ale nebylo moc potřeba, protože většina zákazníků si stejně nevypne funkci čekající hovor a na lince má a připojeno stejně více VoIP telefonů paralelně. Možnost zkrátit předchozí hovor a vyřídit tak nový hovor se také může někdy hodit. Nehledě že na jedné lince může být více než jeden člověk.