Hunt group

Co a jak lze všechno provádět po přihlášení na web Odoriku.
Odpovědět
pe.havel
Příspěvky: 223
Registrován: pát 02. zář 2016 10:34:20

Hunt group

Příspěvek od pe.havel »

Dobrý den,

prosím o radu, jak by šlo na Odorik nastavit "hunt group" zvonění. Potřebuji, aby ve skupině nejprve zvonila jedna linka, a pokud do X vteřin nezvedne, tak přestane zvonit a začne zvonit na druhé lince (tedy něco jako paralelní zvonění se zpožděním, ale vždy zvoní pouze jedna linka). Dále pak také to, že pokud první linka není dostupná (probíhá hovor, mimo síť / není registrována), tak aby na druhou linku začalo zvonit hned.
Celkově tedy chování podobné tomu ve FreePBX – groups – hunt.

Předem děkuji za info.
Petr H.
Uživatelský avatar
michaels
Příspěvky: 143
Registrován: sob 18. led 2014 13:41:32

Re: Hunt group

Příspěvek od michaels »

http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla

Zpožděné zvonění - není to HUNT jako takový, ale postupně přidává další čísla, na která zvoní a kdo první zvedne, ten je spojen....

Nesplňuje to ale přesně to co chcete - při obsazení první linky to nejde na tu druhou hned ..... a ta první stále zvoní i po přidání druhé ... možná nějak přes https://www.odorik.cz/w/ivr:vzdalene_rizeni_pres_web a zjišťováním přes API, jestli je linka volná ..... ale to je každopádně dost komplikované řešení ..
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hunt group

Příspěvek od xsouku04 »

pe.havel píše:Dobrý den,

prosím o radu, jak by šlo na Odorik nastavit "hunt group" zvonění. Potřebuji, aby ve skupině nejprve zvonila jedna linka, a pokud do X vteřin nezvedne, tak přestane zvonit a začne zvonit na druhé lince (tedy něco jako paralelní zvonění se zpožděním, ale vždy zvoní pouze jedna linka). Dále pak také to, že pokud první linka není dostupná (probíhá hovor, mimo síť / není registrována), tak aby na druhou linku začalo zvonit hned.
Celkově tedy chování podobné tomu ve FreePBX – groups – hunt.

Předem děkuji za info.
Petr H.
Nerozumím tomu, proč je tak důležité, aby to někde přestalo zvonit, než to začne zvonit jinde. Má to nějaké opodstatnění, nebo je to jen nedokonalost vydávaná za cool feature?
Představte si, že jste v kanceláři, zvoní vám telefon na stole, a než k němu přijdete, přestane zvonit a začne zvonit u kolegy, který vás má zastoupit. Tak se vydáte k jeho stolu, ale ani tam to nestihnete, až vás to úplně užene jako lovnou zvěř. Proto asi hunt group. Není lepší, aby to jen začalo zvonit navíc na dalším čísle, ale na tom původním to zvonilo pořád dál? Pak vás to nikdy neužene.
Co se týče chování při tom, když linka není registrována nebo právě přestal fungovat internet, tam lze použít "záložní číslo". Pokud chcete přesměrování v případě obsazena, lze tohle nastavit jako podmíněné přesměrování v telefonu. Tam lze i nastavit, kam se to má směrovat, když to nějakou dobu nezdviháte. Nemusíte směrovat rovnou na linku, ale třeba na SIP jméno (pokud telefon dovolí zadat řetězec) nebo si k tomu zřídit extra nomadická čísla, abyste konkrétní čísla mohli nastavovat ne v telefonu ale centrálně u nás na webu. Většina telefonů má nastavenu funkci čekající hovor, to může být dobré vypnout, jinak nikdo nikdy nepozná, že máte obsazeno.
Pravda, pokud použijete paralelní zvonění, obsazeno stejně nikdy mít nebudete. Pravda, naše řešení má tu nedokonalost, že když máte obsazeno, chová se to stejně jako kdybyste to nezdvihali. Tedy pokud si nenastavíte podmíněné přesměrování přímo ve VoIP telefonu.

Tedy když to shrnu, to co požadujete lze nastavit pomocí podmíněného přesměrování přímo na VoIP telefonech a pro případ úplné nedostupnosti použít záložní číslo. Nevýhoda je, že nastavení nebude centrálně přehledně na webu, ale na různých VoIP telefonech a nepůjde spravovat tak dobře centrálně.

Naše paralelní zvonění má tu výhodu, že vás to neužene, ale nevýhodu že stav obsazeno nelze ošetřit. V praxi to ale nebylo moc potřeba, protože většina zákazníků si stejně nevypne funkci čekající hovor a na lince má a připojeno stejně více VoIP telefonů paralelně. Možnost zkrátit předchozí hovor a vyřídit tak nový hovor se také může někdy hodit. Nehledě že na jedné lince může být více než jeden člověk.
pe.havel
Příspěvky: 223
Registrován: pát 02. zář 2016 10:34:20

Re: Hunt group

Příspěvek od pe.havel »

Děkuji všem za info.

Jedná se mi o to, že u jiného operátora jsem měl dvě linky: jedna jako VoIP na mobilu a druhá jako volání na mobilní číslo mobilu. Pokud jsem byl v dosahu WiFi (internet), přijímám hovory přes VoIP, pokud není, hned to zvonilo na mobilní číslo. Pokud internet byl přítomný, ale věděl jsem, že kvalita bude stát za nic nebo že za chvíli wifi opustím, položil jsem zvonící VoIP hovor a hned mi to začalo zvonit na mobilní číslo. Takto se chová "hunt group" také na Atserisk.

Pokud to takto nejde nastavit na Odorik, nedá se nic dělat. Využiji tedy záložní číslo na lince (byť to nebude dělat přesně to, co by se mi hodilo).
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hunt group

Příspěvek od xsouku04 »

Aha, už tomu rozumím. Když hovor zvonil na VoIP, ale vy jste měl za to, že je lepší jej přijmout na mobilu, tak jste hovor odmítl, což SIP klient poslal na ústřednu jako obsazeno (jsou dvě možnosti jak poslat odmítnutí - máte štěstí), tedy hned to začalo volat na mobil.
Dobré by bylo, kdyby SIP klient rovnou během zvonění nabízel přesměrování (to by klidně mohl) na přednastavené číslo, ale nevím, jestli to nějaký umí. Vývojáři Android SIP klientů většinou bojují s tím, aby jim fungovaly dobře základní věci.
Tedy asi nezbývá než si vyzkoušet, jak se mobil popere s tím, když bude mít dva současné příchozí hovory jeden přes VoIP (jako první) a s mírným zpožděním přes GSM. A vy si vyberete, který chcete přijmout a který odmítnout. Komplikace by mohla být, že během hovoru se obvykle vypne LTE, ale pokud používáte jen wifi, mohlo by to být OK, tedy pokud vývojáři google či toho telefonu něco nepokazili.
Odpovědět