API - seznam zmeškaných hovorů
API - seznam zmeškaných hovorů
Dobry vecer, lze pomoci API zjistit seznam zmeskanych hovoru na SIP lince? Pouzivam SW klienta jako zaznamnik hovoru pro nahlasovani poruch a potrebuji vedet kdy se nekdo nedovolal (klient zamrznul nebo zhavaroval), aby script zatuhleho klienta sestrelil a znovu nastartoval. V nejhorsim pripade jsem ochoten i parsovat web stranku, ale JSON pres API by byl lepsi.
Napada nekoho pripadne jiny zpusob jak zjistit ze SW klient neprijma hovory?
L.
Napada nekoho pripadne jiny zpusob jak zjistit ze SW klient neprijma hovory?
L.
-
- Příspěvky: 486
- Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15
Re: API - seznam zmeškaných hovorů
Lze nastavit email pro zmeškané hovory... Pokud email přijde, znamená to, že na lince to nikdo nezvedá -> restart... Pak stačí POP3/IMAP kontrolovat k tomu určenou schránku...
Re: API - seznam zmeškaných hovorů
Lze pouzit API pro stazeni vypisu hovoru (CSV/JSON/XML) a pak vyfiltrovat: direction=in AND status=missed
http://www.odorik.cz/w/api:calls
http://www.odorik.cz/w/api:calls
Re: API - seznam zmeškaných hovorů
Diky, tohle vypada dobre. Bohuzel jsem v API navodech nenasel jak se k URL stringu zadavaji parametry, minimalne 'From' a 'To' jsou povinne.
Pri pouziti programu Xidel mi to hlasi 'authentication_required' ackoliv jsem pouzil zapis "https://%user%:%passwd%@%host%/%url%", zajimave je ze to nepise "authentication_failed". Vypada to ze autentikacni data na server vubec nedorazi, chtel jsem si sniffnout packet, ale "https" :-/ Pri pouziti curl jsem autentikovan OK, takze ve jmenu a heslu jako takovem problem nebude.
Napada nekoho neco?
Pri pouziti programu Xidel mi to hlasi 'authentication_required' ackoliv jsem pouzil zapis "https://%user%:%passwd%@%host%/%url%", zajimave je ze to nepise "authentication_failed". Vypada to ze autentikacni data na server vubec nedorazi, chtel jsem si sniffnout packet, ale "https" :-/ Pri pouziti curl jsem autentikovan OK, takze ve jmenu a heslu jako takovem problem nebude.
Napada nekoho neco?
Re: API - seznam zmeškaných hovorů
Jméno a heslo se zadávají do URL:
Nebo použít nějaký program pracující s API, třeba python-odorik:
Kód: Vybrat vše
https://www.odorik.cz/api/v1/calls.json?status=missed&direction=in&user=123456&password=54323
Kód: Vybrat vše
odorik calls --list --direction=in --status=missed
Re: API - seznam zmeškaných hovorů
ad parametry - Diky, tohle presne jsem hledal..
ad Python program - Z vykonostnich duvodu se vyhybam interpretovanym jazykum. Jinak nic proti vasemu SW.
L.
ad Python program - Z vykonostnich duvodu se vyhybam interpretovanym jazykum. Jinak nic proti vasemu SW.
L.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8157
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: API - seznam zmeškaných hovorů
Promiňte trochu za zprávu mimo téma.lazna píše:ad parametry - Diky, tohle presne jsem hledal..
ad Python program - Z vykonostnich duvodu se vyhybam interpretovanym jazykum. Jinak nic proti vasemu SW.
L.
Vyhýbat se interpretovaným jazykům, co se logického těla programu týče (a ne nějakých částí, které se mockrát opakují, a proto na jejich rychlosti hodně záleží), bylo aktuální tak před dvaceti lety.
Myslím, že je dost škoda, že to řada lidí pořád dělá, protože jednodušší GUI aplikaci je možné napsat v něčem interpretovaném jako třeba Ruby velmi snadno bez toho, aby to někdo na rychlosti poznal.
Poku ušetřený čas vývojář investuje do lépe rozmyšleného návrhu aplikace a pořádně se zamyslí nad tím jestli nedělá něco zbytečně složitě, možná výsledná aplikace bude dokonce rychlejší.
Co se týče velikosti a přehlednosti programu, tam to je ale výsledek při dobrém návrhu mnohanásobný. Výsledný program je přehledný a malý.
Proč se to moc nenosí?
Podle mého názoru je to také hodně tím, že vývojáři opensource bývají hodně konzervativní.
A vývojáři proprietálního kódu zase nechtějí nikomu dát zdroják. Tedy všichni nakonec raději zvolí překládané nebo aspoň předkompilované jazyky, i když to často není ta nejlepší volba. Je to ale škoda.
Re: API - seznam zmeškaných hovorů
Já sem hlavně Javista a tam ta výkonnost díky JIT kompilaci není vůbec špatná, na co se to nehodí jsou jednoduché často spouštěné utility, tam je problematický start virtuálního stroje. V případě Ruby a Python nemohu soudit.
Každopádně v tomto případě je řešená úloha poměrně jednoduchá a dochází tam k přenosu dat po internetu, což bude tak jako tak časově nejnáročnější část, takže zde mi jednoznačně vychází jako nejdůležitější kritérium pro volby jazyka náročnost implementace.
Jinak se mi ale ani Python ani Ruby vůbec nelíbí, nemám rád dynamicky typované jazyky a nelíbí se mi ani jejich syntaxe - tvorba bloků pomocí odsazení. To je pak podobnej maglajz jako Javascript.
Každopádně v tomto případě je řešená úloha poměrně jednoduchá a dochází tam k přenosu dat po internetu, což bude tak jako tak časově nejnáročnější část, takže zde mi jednoznačně vychází jako nejdůležitější kritérium pro volby jazyka náročnost implementace.
Jinak se mi ale ani Python ani Ruby vůbec nelíbí, nemám rád dynamicky typované jazyky a nelíbí se mi ani jejich syntaxe - tvorba bloků pomocí odsazení. To je pak podobnej maglajz jako Javascript.
Re: API - seznam zmeškaných hovorů
Výstup lze zvolit i CSV, takže se nabízí použít wget/curl a pak třeba awk a asi by stačil i grep.lazna píše:Mnou uvadeny Xidel je kompilovany, multiplatformni open source
http://www.videlibri.de/xidel.html
Osobně mi ale přijde lepší udělat si nějaký tester a testovat zda se lze na číslo dovolat, tedy detekovat problém dřív, než dojde k tomu, že se nedovolá zákazník a ty to uvidíš v logu.