Stránka 1 z 1

Prozvonění přes API

PříspěvekNapsal: stř 27. zář 2017 13:21:14
od smitka
Chtěl bych se optat, jak nejlépe řešit prozvonění přes API - z aplikace pro automatizaci umím poslat libovolný HTTP POST požadavek a potřeboval bych prozvonit mobilní telefonní číslo pro otevření brány.

- chystá se (je tam někde schovaná) taková funkce do API?
- nešel by na to využít callback? Protistrana by byla číslo, které buď není aktivní, nebo hovor jednoduše nezvedne (nechce se mi ale na toto funkci callbacku zneužívat).

Další cesta je udělat si vlastní službu s implementovaným SIP protokolem, což není zas tak složité, ale přidává to do procesu další komponentu. Než se do toho pustím, tak jsem si chtěl ověřit, zda to nejde bez toho.

Díky.

Re: Prozvonění přes API

PříspěvekNapsal: stř 27. zář 2017 22:40:38
od xsouku04
Použít API mi přijde jako dobrý nápad. Nechte si spojit "hlasovou schránku" s onou aplikací. Kdyby to pak záhadně nezafungovalo, poslechnete si v mailu, co za nesmysl tam mobilní operátor napovídal. (např. volaný účastník je nesmyslně momentálně nedostupný).
Trochu škoda je, že nebudete mít zpětnou vazbu, jestli prozvonění proběhlo úspěšně nebo nikoli. Ale možná to nevadí.

Re: Prozvonění přes API

PříspěvekNapsal: čtv 28. zář 2017 12:30:06
od o-k
Prozvonit muzete takto:

Kód: Vybrat vše
curl -X POST -i https://www.odorik.cz/api/v1/callback -d user=apijmeno -d password=apiheslo -d line=cislolinky -d caller=00420602123456 -d recipient=*082


Odorik Vam zavola na 00420602123456 a kdyz hovor prijmete tak uslysite jen falesne zvoneni na *082. Jako cislo linky uvedete cislo v ramci cislovani Odorika takze ono 6mistne cislo.
Pokud Vase zarizeni nezvladne pracovat s curl tak pouzijte treba cgi v busybox httpd pro spusteni tohoto prikazu. Skript pak zavolate pomoci GET i treba z weboveho prohlizece.

Re: Prozvonění přes API

PříspěvekNapsal: čtv 28. zář 2017 14:25:07
od smitka
Díky moc za nápady, nebyl jsem si jistý, zda je vhodné "ohýbat" callback pro takové použití. Zpětná vazba bude majáček na bráně :-)

Curl takto napřímo sice použít nemohu, ale vyrobit stejný dotaz, co by udělal není problém.

Těší mě, že to půjde takto snadno :-)

Re: Prozvonění přes API

PříspěvekNapsal: pát 29. zář 2017 0:18:05
od xsouku04
Já bych to navrhl takhle. Nechal bych si spojit hovor, kde jako číslo, odkud bude hlasové menu, které počká 10 vteřina, poté zavěsí. Tuhle větev může být dobré nahrávat z důvodu ladění.
Tím budete mít jistotu, že prozvánění včetně spojování bude vždy trvat max. 10 (nebo 15) vteřin a nebude tak zbytečně blokovat zařízení dlouhým vyzváněním. Jinak by se totiž mohlo stát, že místo jednoho prozvonění dojde ke dvěma, protože se Odorik může snažit hovor spojit náhradní cestou, když mobilní operátor bude odmítat zvonit 2 minuty.

Ale tohle může být vylepšení až v druhé fázi, kdy si vyzkoušíte že to funguje.