Telefonní číslo z Německa

Místo pro služby, které lze dobře kombinovat se službami Odorik.cz .
Odpovědět
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Telefonní číslo z Německa

Příspěvek od xsouku04 »

Nevíte někdo o německém mobilním tarifu vhodném pro přesměrování telefonního čísla do ČR na pevnou nebo mobilní linku? Získat totiž německé VoIP číslo je hrozná byrokracie, chtějí důkaz o adrese v podobě účtu za energie, někteří operátoři ještě mnohem více. Jako registrace firmy, nafocené id a podobně. Pro mnohé je to téměř neřešitelný problém.
Naproti tomu u SIM by mělo stačit ukázat občanku a to i na dálku. Dle informací, co jsem našel zde. https://prepaid-data-sim-card.fandom.com/wiki/Germany Nevíte, jestli němečtí mobilní operátoři zakazují přesměrování do zahraničí jako ti čeští? Nevíte někdo o nějakém tarifu, kde by přesměrování do ČR a celkové podmínky byly za rozumnou cenu?
Pokud nic takového není, nezbývá než být na příjmu na mobilu nebo v GSM bráně.
Kristovec
Příspěvky: 1526
Registrován: ned 07. srp 2011 18:03:28

Re: Telefonní číslo z Německa

Příspěvek od Kristovec »

A co kdyby ti,co mají volat,volali na např. slovenskou SIM?
Myslím,že 4ka nebo O2 by přesměrování do ČR měli mít.Pravda,to pak mohou volat do ČR přímo,možná,že minutová sazba vnitrostátních i EU mzn hovorů bude stejná.
U SK OPů to tak je.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Telefonní číslo z Německa

Příspěvek od xsouku04 »

Kristovec píše:A co kdyby ti,co mají volat,volali na např. slovenskou SIM?
Myslím,že 4ka nebo O2 by přesměrování do ČR měli mít.Pravda,to pak mohou volat do ČR přímo,možná,že minutová sazba vnitrostátních i EU mzn hovorů bude stejná.
U SK OPů to tak je.
Když potřebuje někdo německé číslo, tak slovenské vůbec nepomůže. Že by měli umět přesměrování, vůbec neznamená, že to umí. Dříve si mobilní operátoři na roamingu ohromným způsobem mastili kapsu a tak by byli neradi, kdyby někdo místo roamingu používal mnohonásobně levnější přesměrování do zahraničí. Vliv bude mít i bezpečnost, kdy různé viry a zlé aplikace by mohly v telefonu aktivovat velmi drahé přesměrování.
Nejlepší by bylo, kdyby EU zavedla nějaká celoevropská pevná a mobilní telefonní čísla a nakázala, že volání na tato čísla musí být za stejnou cenu jako místní hovor. Rázem by pak vznikl celoevropský trh a jednotlivé eshopy by si nemusely pořizovat číslo v každé zemi, kde chtějí nabízet své služby. A navíc by to bylo jednoduché bez žádné komplikované regulace, jak má EU ve zvyku.
Jediné, co by mohlo být trochu komplikované, je volání na tísňové linky z "pevné linky" v rámci celé EU. U mobilů to problém není. Ale v porovnání s jinými umělými komplikacemi je to relativní maličkost.
jlo
Příspěvky: 147
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: Telefonní číslo z Německa

Příspěvek od jlo »

xsouku04 píše: Jediné co by mohlo být trochu komplikované je volání na tísňové linky z "pevné linky" v rámci celé EU.
Záleželo by na tom, jestli by to byly (jen) linky typu klasická HTS, anebo by mohly být i typu VOIP. Pokud by to byly linky typu klasická HTS, které by jen měly specifický prefix, tak by to problém v zásadě nebyl, ústředna ví, kde se linka fyzicky nachází a je to jen problém tarifikace. Pokud by ty linky mohly být zřizované i jako VOIP, tak by to bylo komplikované o mnoho víc než trochu. (Myslím, že víte nejméně stejně tak dobře jako já, jak to technicky funguje.)
Souhlasím ale s tím, že by to bylo užitečné, těm zmiňovaným e-shopům by pak stačilo jedno číslo fyzicky lokalizované v jejich mateřské zemi (samozřejmě, že by stačilo zřizovat je jen jako HTS) a EU by to mohla velmi snadno zavést ryze politickým rozhodnutím, stejně tak jako nulové roamingové poplatky. Jen nějaká ta regulace by tam asi byla nutná, u operátorů klasických HTS nemusí být velká konkurence (třeba u nás ;) ), takže si – bez regulace – klidně umím představit, že nejmenovaný operátor českého trhu by sice takovou linku rád a promptně zřídil, ovšem s měsíčním paušálem 5000 Kč + 3 Kč/1 minuta volání... :)
xsouku04 píše: U mobilů to problém není.
Není, protože / to je vysvětlení pro jiné čtenáře, ne pro Vás :) / každá SIM v roamingu dostává přidělené interní číslo operátora, u kterého je v síti, a on zná její polohu stejně tak, jako u kteréhokoli jiného svého čísla.
xsouku04 píše: Ale v porovnání s jinými umělými komplikacemi je to relativní maličkost.
Řekl bych, že zcela absolutní maličkost :) (Viz výše.)
alfi
Příspěvky: 718
Registrován: čtv 03. led 2013 15:31:10

Re: Telefonní číslo z Německa

Příspěvek od alfi »

jlo píše:Pokud by ty linky mohly být zřizované i jako VOIP, tak by to bylo komplikované o mnoho víc než trochu. (Myslím, že víte nejméně stejně tak dobře jako já, jak to technicky funguje.)
ENUM už je vymyšlený a funguje, jen se teda moc nepoužívá. Proč by to mělo být komplikované?

Jako regulace by pro začátek mohlo stačit, že nesmí být zbytečné papírování pro získání čísla v dané zemi. Klidně s podmínkou, že je třeba někde zveřejnit identifikaci uživatele :-)
jlo
Příspěvky: 147
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: Telefonní číslo z Německa

Příspěvek od jlo »

alfi píše: ENUM už je vymyšlený a funguje, jen se teda moc nepoužívá. Proč by to mělo být komplikované?
Nevím tedy přesně, co máte na mysli – ENUM databáze slouží k převodu telefonních čísel VTS na URI, to pro náš problém není myslím nijak podstatné.
Pokud jde o „celounijní“ čísla přidělovaná VOIP linkám, tak komplikované by bylo právě ono p. Soukupem zmiňované volání na tísňové linky. Tísňové systémy jsou v současné době – všude – nastavené tak, že počítají s tím, že od telefonního operátora obdrží data o geografické lokalizaci volajícího (a je to tak dobře, velmi to pomáhá). VOIP linka může být přihlášena odkudkoli, kde je dostupný internet, a není šance, jak dostatečně univerzálně a spolehlivě lokalizovat, kde to je. Ono to může vypadat jako drobnost, ale pokud to zasahuje do činnosti systému kritického pro záchranu životů, drobnost to jistě není. Je to přesně stejný problém, jako v rámci ČR s nomadickými čísly; tam se to řeší tzv. „obvyklou adresou“ a – u slušných operátorů - naléhavou výzvou účastníkům, aby z této linky raději na tísňová čísla nevolali (zejména záchranku ne), ale to není moc kvalitní řešení... (a ono to lépe asi ani nejde).
alfi
Příspěvky: 718
Registrován: čtv 03. led 2013 15:31:10

Re: Telefonní číslo z Německa

Příspěvek od alfi »

jlo píše: Pokud jde o „celounijní“ čísla přidělovaná VOIP linkám, tak komplikované by bylo právě ono p. Soukupem zmiňované volání na tísňové linky.
To hodně komplikované mají být jen ty tísňové linky? :-) Stejný "problém" přece mají všechna VoIP čísla (nejen nomadická) - reálně můžou být kdekoliv a pokud mají uvedenou adresu, je to vždycky ručně napsané místo, kde číslo asi je. Nebo kde byla před 10 lety, kdy to číslo někdo zřizoval. Částečně jde tu adresu validovat pomocí použité IP adresy, ale zbytek už se operátor stejně musí doptat. Pro volání na tísňové linky je nakonec nejlepší mobilní aplikace záchranka, která dodá přesnou lokalizaci i další info o volajícím (i tam to ale může být matoucí, pokud nevolám kvůli sobě). SIP bohužel nic takového neumí a ani si to moc nedokážu představit - leda preferenci směrování 11x na konkrétní čísla podle předpokládané lokality. Ale to může dělat i ústředna podle zadané adresy - stejně, jako to dělá teď :)
jlo
Příspěvky: 147
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: Telefonní číslo z Německa

Příspěvek od jlo »

alfi píše: Stejný "problém" přece mají všechna VoIP čísla (nejen nomadická) - reálně můžou být kdekoliv a pokud mají uvedenou adresu, je to vždycky ručně napsané místo, kde číslo asi je. Nebo kde byla před 10 lety, kdy to číslo někdo zřizoval. Částečně jde tu adresu validovat pomocí použité IP adresy, ale zbytek už se operátor stejně musí doptat.
To je pravda, ale pokud nejde o hovor na tísňovou linku, tak to není nic, co by znamenalo nebo mohlo znamenat nějakou fatální komplikaci. A možná vás to překvapí, ale – pokud mohu soudit ze své zkušenosti – tak třeba v Německu nebo ve Švýcarsku nikoho, kdo má doma VOIP linku (není to tak výjimečné) nenapadne, aby ji beze změny používal, když se třeba přestěhuje do jiného kantonu; zcela samozřejmě požádá svého operátora o přidělení nového čísla (a přesměrování toho starého, resp. to se dělá v zásadě automaticky). Ti lidé prostě respektují, že geografická čísla jsou svázána s adresou.
alfi píše: Pro volání na tísňové linky je nakonec nejlepší mobilní aplikace záchranka, která dodá přesnou lokalizaci i další info o volajícím
:) Ano, pokud máte chytrý telefon a voláte na tísňový systém, který něco takového podporuje (to není všude).
alfi píše: SIP bohužel nic takového neumí a ani si to moc nedokážu představit - leda preferenci směrování 11x na konkrétní čísla podle předpokládané lokality.
Máte pravdu, bohužel neumí; a z podstaty Internetu ani nemůže umět... Inu, žádné technické řešení není všespasitelné.
alfi píše: Ale to může dělat i ústředna podle zadané adresy - stejně, jako to dělá teď :)
:) Trochu poopravím – ústředna to nedělá (krom geografických VOIP čísel) podle „zadané adresy“ ve smyslu nějakého arbitrárního záznamu v databázi. U HTS se vychází z reálné adresy koncové stanice (ví se, kam dráty fyzicky vedou) a u mobilní sítě z reálné adresy buňky nebo údaje z GPS v telefonu...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Telefonní číslo z Německa

Příspěvek od xsouku04 »

Nakonec jsme německé číslo vyřešili objednávkou přímo u německého VoIP operátora https://app.sipgatebasic.de/feature-store/ortsrufnummer ,
který adresu ověřuje tím, že na ni pošle dopis s kódem. Stačí mít tedy virtuální office, kde přeposílají poštu, nebo nějakého známého s domem, co dopis otevře a kód přepošle. Zjevně lepší způsob ověření než účet za energie, protože pokud se někdo někam nově stěhuje, účet za energie mít ještě nemůže, ale přitom už může chtít telefonovat. Pravděpodobně potřebuje navíc naskenovanou občanku nebo pas či dokument o zřízení firmy, protože v Německu neexistují anonymní předplacenky. To si ale zákazník zařizoval již sám.
Odpovědět