Pekny prehled virtualu

Místo pro služby, které lze dobře kombinovat se službami Odorik.cz .
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Pekny prehled virtualu

Příspěvek od Zedna »

Zedna píše:Virtuální operátoři táhnou. Už je využívá přes milion lidí
http://mobil.idnes.cz/virtualni-operato ... ratori_LHR
Tak uz to pisi i na Mobilmanii:

Levné volání stále láká. S virtuály už telefonuje 1,2 milionu Čechů
http://www.mobilmania.cz/bleskovky/levn ... fault.aspx
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Pekny prehled virtualu

Příspěvek od Zedna »

Zedna píše:Virtuální operátoři táhnou. Už je využívá přes milion lidí
http://mobil.idnes.cz/virtualni-operato ... ratori_LHR
Například MOBIL.CZ, kterého provozuje společnost MAFRA, měl k polovině letošního dubna více než 155 tisíc aktivních SIM karet.
Dnes vidim na IDNESu reklamni odkaz na stranky MOBIL.CZ s titulkem "MOBIL.CZ roste, má již 200 tisíc aktivovaných SIM karet",
to znamena ze zhruba za necelych 14 dnu jim pribylo 45 000 aktivnich SIM karet !?!
Asi udelali soudruzi z marketingoveho oddeleni nekde chybu ...
ale i tak je to velmi slusny vysledek.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pekny prehled virtualu

Příspěvek od xsouku04 »

Zedna píše:
Dnes vidim na IDNESu reklamni odkaz na stranky MOBIL.CZ s titulkem "MOBIL.CZ roste, má již 200 tisíc aktivovaných SIM karet",
to znamena ze zhruba za necelych 14 dnu jim pribylo 45 000 aktivnich SIM karet !?!
Asi udelali soudruzi z marketingoveho oddeleni nekde chybu ...
ale i tak je to velmi slusny vysledek.
Je to slovíčkaření. Aktivovaných mají 200 tisíc, ale 45 tisíc simkaret jim už propadlo, takže aktivních simkaret mají jen 155 tisíc.
Expirace kreditu od posledního dobití nebo prvního hovoru totiž trvá 6 měsíců, než dojde k úplnému zrušení trvá 12 měsíců.
A kdyby se bralo aktivně používaných simkaret (třeba alespoň jeden hovor týdně), tak by to bylo třeba i hodně pod 100 tisíc, a to už tak pěkné číslo není. Je pravděpodobné, že část lidí používá sim jen na přístup na internet. I po aplikaci FUP je to pro některé účely stále použitelné. A dobíjí tedy jen cca jednou za půl roku. Předpokládám, že tento typ zákazníků jsou další desetitisíce "aktivních" simkaret.
Dobré také může být sice dobíjet každý měsíc - abyste dostali internet "zdarma", ale peníze místo provolaní např. projezdit v tramvaji.

Naproti tomu aktivní simkarty u Odorik.cz (cca 4000) jsou většinou aktivně používané. Kdo simkartu nepoužívá, ji uspí, nebo zruší, aby nemusel platit poplatek za aktivní simkartu.

Tedy rozdíl není tak propastný, jak se může na první pohled zdát.
Petr-II
Příspěvky: 65
Registrován: ned 30. pro 2012 12:23:24

Re: Pekny prehled virtualu

Příspěvek od Petr-II »

Tak zrovna já patřím k těm, co využívá jejich SIMku ke callbacku celý rok. Potvrzuji, že po zakoupení karty za 150,- jedou data po celý rok bez nutnosti dobití. Už takhle jedu druhou kartu - i s druhou jsem již za 6-ti měsici. Takže pro mě jasná volba nejlevnějších dat.
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Pekny prehled virtualu

Příspěvek od Zedna »

Jan Schmiedhammer: Uchytili se čtyři virtuální operátoři
http://connect.zive.cz/clanky/jan-schmi ... fault.aspx
Na českém trhu se komerčně dokázali prosadit čtyři virtuální mobilní operátoři, říká v rozhovoru šéf SAZKAmobil Jan Schmiedhammer. Chystá se konsolidace.
...

SazkaMobil: Aktuálně máme 150 tisíc aktivních zákazníků. Prodaných SIM karet máme ale přes 200 tisíc.
...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pekny prehled virtualu

Příspěvek od xsouku04 »

Zedna píše:Jan Schmiedhammer: Uchytili se čtyři virtuální operátoři
http://connect.zive.cz/clanky/jan-schmi ... fault.aspx
Na českém trhu se komerčně dokázali prosadit čtyři virtuální mobilní operátoři, říká v rozhovoru šéf SAZKAmobil Jan Schmiedhammer. Chystá se konsolidace.
...

SazkaMobil: Aktuálně máme 150 tisíc aktivních zákazníků. Prodaných SIM karet máme ale přes 200 tisíc.
...
Zajímavý rozhovor, ale připadá dost podstatně přimáznutý reklamštinou.

Mluví o čtyřech virtuálech, co se dokázali prosadit, ale nevyjmenuje je. Jsou to tedy podle něj mobil.cz, bleskmobil, sazka a tesco? Pozor mobil.cz a bleskmobil jsou jen značky, co se za virtuála vydávají, a tesco je virtuál napůl, protože jeho vlastníkem je napůl O2.
Vypadá, že se tak trochu vytahuje před těmi virtuály, co nemají sto tisíc oveček, zjevně aby více zviditelnil svoji značku. Šanci mají jen tři, ale neříká proč. Mluví o tom, že virtuálů je příliš a je třeba konsolidovat trh. To je pravda, nicméně je to známo hned od úplného začátku. Nic nového. Bublina stále ještě nesplaskla.
Podle mého názoru nemá smysl, aby bylo 50 různých virtuálů, přičemž všichni nabízí různě obarvené a nakombinované totéž. Nedovedou to totiž dělat efektivně. Tedy slučování zde bude, nicméně nějaké validní argumenty v rozhovoru moc nevidím.


nesrovnalost:
LTE přináší zákazníkům nejen rychlejší přístup k internetu, ale rovněž zkvalitňuje pokrytí mobilním signálem a proto se snažíme jej co nejrychleji zařadit do naší nabídky.
Ne, LTE slouží jen k internetu, tedy nic jiného než kvalitu internetu zatím zlepšit nemůže. Aby šlo přes LTE volat i jinak než s VoIP operátorem nebo skypem, je potřeba podpora mobilního operátora (chystá se T-mobile) a výměna všech mobilních telefonů. Telefony, co to podporují, nejsou běžně na trhu.

nesrovnalost:
Přestože velcí operátoři tvrdí, že „všichni už jsou na flatu“, sami ve svých výsledcích uvádí, že ARPU (průměrná útrata) zákazníka na paušálu je cca 360 Kč. Což příliš nepodporuje jejich tvrzení, když flat je standardně za 750 korun s dvouletým úvazkem
Že je velká část lidí na flatu, je asi pravdivé, protože flat se běžně prodává za několikanásobně nižší cenu, než která je veřejně nabízena.

Není náhodou tohle ten pravý důvod, proč zde pro virtuály moc místa není, když ti nakupují ze záhadných důvodů za horší ceny než více jak polovina koncových zákazníků? Panu Schmiedhammer tohle nedošlo, nebo prostě jen nechce zveřejnění takového "tajemství" a naštvat svoje obchodní partnery ve Vodafonu?
A nebo sází na to, že dostane možná trošku výhodnější velkoobchodní neveřejnou nabídku než ti ostatní a je tedy lepší nekazit hru kvalitní regulací?

Jasné ale je, že i pokud se trh uvolní, jak by se slušelo, bude zde několik hlavních virtuálů, kteří poberou naprostou většinu trhu pro virtuály. Jestli dovedou něco dostatečně zajímavého nabídnout a udržet se na trhu i ti menší (nejen cenově), je na nich. A možné také trochu na regulaci, aby nevznikla situace, že šanci dostanou jen ti opravdu velcí. Ano, velký má vždy výhody, ale jde o to, aby se tohle ještě více uměle nezvětšovalo.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2581
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Pekny prehled virtualu

Příspěvek od Pitomec »

V tom rozhovoru už musí člověka rozesmát tvrzení:

"Z naší zkušenosti víme, že je důležité nabídnout něco navíc, co odlišuje nabídku od konkurence. U nás je to SAZKAmobil šance, ve které zákazník může vyhrát každý měsíc minimálně čtvrt milionu.",

protože aby si někdo kvůli pravděpodobnosti 1: X miliónům, že vyhraje, pořizoval zrovna SAZKAmobil? To snad jedině někdo zcela nesvéprávný :D
Obrázek
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Pekny prehled virtualu

Příspěvek od Zedna »

Tuzemští virtuálové živoří. Dominuje trio pod O2
http://www.mobilmania.cz/clanky/tuzemst ... fault.aspx
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2581
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Pekny prehled virtualu

Příspěvek od Pitomec »

Ti si O2 zase přibarvila k obraze svému, této firmě se nedá věřit ani pozdrav...
Obrázek
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pekny prehled virtualu

Příspěvek od xsouku04 »

Zedna píše:Tuzemští virtuálové živoří. Dominuje trio pod O2
http://www.mobilmania.cz/clanky/tuzemst ... fault.aspx
Zásadní a podstatná nepřesnost článku je, že míchají dohromady virtuály a alternativní značky hlavních operátorů, což ale nejsou virtuálové, jen se tak tváří.
Z toho důvodu by z přehledu měl vypadnout Blesk mobil, mobil.cz , Kaktus, oskarta a další ... Tesco je virtuálem jen napůl, protože polovinu vlastní stejně O2. To, jestli skuteční virtuálové živoří nebo ne, záleží ale hlavně na tom, jak hospodaří a jestli na začátku neměli příliš velké oči a zvládli situaci reálně odhadnout. 0 faktu, že středně velké a větší firmy nakupují hovory a data za ceny nižší než třetinové oproti největším virtuálům, nikdo ani raději nepíše.
Odpovědět