Pokud jste velká, globálně působící společnost (což UPC sakra je, její vlastník Liberty Global je ve svém oboru úplně největší), která nakupuje od dodavatelů, kteří jsou s vámi nějakým způsobem propojeni (finančně, personálně, smluvně, ...), dostanete se na zcela jiné ceny. Platí to pro síťovou konektivitu, hovorné, cokoliv.xsouku04 píše: No a třeba na Ukrajinu, do Švýcarska na mobil,do Moldavska, Srbska, Běloruska, a jiné dražší prefixy se minuta nakupuje velkoobchodně za cca 5 Kč a více bez DPH. Zázrak není, zlato nikdo neprodá za polovic.
To je prostě realita.
Pokud máte dost zákazníků, dostatečný obrat a dostatečný provozní kapitál, můžete u jednoho (nebo i více) zákazníků prodělat klidně třeba 40 tisíc. Zajímavá jsou jen konečná čísla.xsouku04 píše: Hrozně by mě zajímalo, co by dělali, kdyby tam fakt někdo provolal několik tisíc minut. To by jako prodělali i 20 tisíc korun/měsíc u jednoho zákazníka?
Ano, právě tak. Ve těch několika firmách, kde do toho vidím, je průměrná spotřeba na jednom čísle (vnitrostátní hovory) plus minus 900 minut měsíčně.xsouku04 píše: Asi to celé vychází z toho, že průměrný firemní zákazník toho s jedním číslem průměrně opravdu moc nenavolá a neomezený tarif prostě nepotřebuje. Pořídí si jej hlavně pro dobrý pocit a jako psychologickou pojistku proti možným velkým účtům.
Přesně. Osobně bych ale řekl, že zákon velkých čísel by mohl platit. S těmi mezinárodními hovory to sice vypadá zdánlivě odvážně, ale:xsouku04 píše: Záleží hodně na tom, jaké a kolik zákazníků naberou.
- o tolik dráž než vnitrostátní UPC nevyjdou
- a zase: kolik subjektů to bude opravdu hodně (tím myslím v tisících minut) používat?
A pár desetitisícových prodělků se bez problému ztratí.
Samozřejmě, že obdobný krok by si jakýkoliv malý operátor dovolit nemohl, ale tak prostě ekonomika funguje. Je nesmysl zkoušet se v Opelu Corsa přetlačovat s autobusem, jde o to jezdit s ním tam, kam se ten autobus nevejde nebo kam se to s autobusem nevyplatí