Univerzální eSIM do mobilů s Androidem
Napsal: stř 11. kvě 2022 17:30:16
Zajímavá, byť cenově poněkud ujetá, věc: https://mobilmania.zive.cz/clanky/esim- ... fault.aspx
Váš poskytovatel telefonních služeb
https://forum.odorik.cz/
Toho se mobilní operátoři bojí. Nelíbí se jim, že by se část lidí úplně obešla bez jejich mobilní sítě.mymartin píše:Škoda že nelze provozovat mobilní číslo komplet ve VoIP.
Komplet ve VoIP to nebude nikdy - nepojedou SMS, MMS, tísňová volání bez SIM.. Naopak provozovat to jde přes VoIP i u operátora - např. s integrací Broadsoft ústředny do core sítě a používáním čísel přes mobilní aplikaci. Pak je to jen o tom, jestli je operátor takové službě ochotný přidělit mobilní číslo (dřív to moc dělat nechtěli, nevím, jak je to teď)xsouku04 píše:Toho se mobilní operátoři bojí. Nelíbí se jim, že by se část lidí úplně obešla bez jejich mobilní sítě.mymartin píše:Škoda že nelze provozovat mobilní číslo komplet ve VoIP.
Proč by ne? Virtuální ústředna a směrování hovoru na více čísel-linek jde nastavit i na mobilní číslo. Ale teda jen u velkých operátorů (ono to jde i tady, ale jen přesměrováním mobil -> ústředna -> variabilní směrování a to první přesměrování člověk zaplatí, byť stačí balíček za 110)Pitomec píše:Firma, která potřebuje víc současně příchozích hovorů, by se neměla orientovat na mobilní čísla (která pro tyto účely nemají žádný význam), ale používat čísla geografická. A mobilní číslo případně použít jenom jako zálohu kam se přesměruje hovor, když na tom geografickém čísle nebude nikdo, jenž může hovor přijmout (např. víkendy, svátky).
A kolik by tak stálo mít minimalistickou virtuální ústřednu s jedním mobilním číslem, abych tak dostal příchozí hovory a příchozí i odchozí SMS do VoIP bez GSM brány? Vypadá, že to všechno jsou jen neveřejné služby bez veřejného ceníku, pro velké vybrané firmy, co jsou ochotny platit balík? Nebo lze vyhádat i dobrou cenu metodou arabského tržiště? Asi jen u těch, co mají velké celkové útraty.alfi píše:Proč by ne? Virtuální ústředna a směrování hovoru na více čísel-linek jde nastavit i na mobilní číslo. Ale teda jen u velkých operátorů (ono to jde i tady, ale jen přesměrováním mobil -> ústředna -> variabilní směrování a to první přesměrování člověk zaplatí, byť stačí balíček za 110)Pitomec píše:Firma, která potřebuje víc současně příchozích hovorů, by se neměla orientovat na mobilní čísla (která pro tyto účely nemají žádný význam), ale používat čísla geografická. A mobilní číslo případně použít jenom jako zálohu kam se přesměruje hovor, když na tom geografickém čísle nebude nikdo, jenž může hovor přijmout (např. víkendy, svátky).
Jestli reálně nabízí nastavení toho mobilní čísla na VoIP ústřednu fakt netuším (a ano, dost možná je to jen custom řešení za velkou útratu, nejspíš v tom byla i nějaká regulace). I tak jde ale nastavit variabilní přesměrování pro mobilní číslo v podnikové síti (= přesměrování je zdarma) a dál si na VoIP nastavovat cokoliv. Tohle je standardní ceník mobil+voip+podniková síť pro podnikatele, nic tajnéhoxsouku04 píše:A kolik by tak stálo mít minimalistickou virtuální ústřednu s jedním mobilním číslem, abych tak dostal příchozí hovory a příchozí i odchozí SMS do VoIP bez GSM brány? Vypadá, že to všechno jsou jen neveřejné služby bez veřejného ceníku, pro velké vybrané firmy co jsou ochotny platit balík? Nebo lze vyhádat i dobrou cenu metodou arabského tržiště? Asi jen u těch co mají velké celkové útraty.alfi píše:Proč by ne? Virtuální ústředna a směrování hovoru na více čísel-linek jde nastavit i na mobilní číslo. Ale teda jen u velkých operátorů (ono to jde i tady, ale jen přesměrováním mobil -> ústředna -> variabilní směrování a to první přesměrování člověk zaplatí, byť stačí balíček za 110)Pitomec píše:Firma, která potřebuje víc současně příchozích hovorů, by se neměla orientovat na mobilní čísla (která pro tyto účely nemají žádný význam), ale používat čísla geografická. A mobilní číslo případně použít jenom jako zálohu kam se přesměruje hovor, když na tom geografickém čísle nebude nikdo, jenž může hovor přijmout (např. víkendy, svátky).
Hromadné SMS je třeba posílat přes api, je spolehlivější i se lépe reguluje rychlost (teď fakt jen hádám - nemůže telefon neustále odesílající SMS okupovat signalizační kanál v GSM?). Ale je to zase o ceně - kdyby se daly koupit SMS přes API za 0,1-0,2 Kč, nikoho ani nenapadne trápit tím telefon. A velká část služeb (i kvůli ceně) dneska notifikace převádí do aplikací - i UX pro uživatele je tam lepší.xsouku04 píše: Zvláště pokud se SMS odesílají z běžného mobilu (lze si pomáhat skriptem)...
Ceníky pro běžné služby přece veřejné jsou. Pak je spousta služeb, které se dělají na zakázku - a tam není co zveřejňovat (max. hodinovou sazbu? Ale i tam je to často o technologiích nebo licencích, nejsou na to připravené procesy..). Aneb je někde veřejný ceník, kolik stojí dům, když každý jej chce postavit jinak? Horší je to se slevama, kde v ceníku je něco, ale reálně to málokdo platí..xsouku04 píše: Podle mne by měl ČTÚ donutit velké operátory na všechny běžné služby mít veřejný ceník, aby se tak zákazníci vyhnuli chytračení a zapírání některých technických možností, když to mobilní operátoři prostě u daného zákazníka nechtějí.