PepaDe píše:To je právě ta potíž: EZS Jablotron (komunikátor JA-80V) neumí posílat SMSky SIP protokolem.
Ano, to je ta potíž. Tento "bazmek" umí posílat SMS pouze v ANALOGOVÉ pevné síti, a to technologií, která k tomu byla svého času "přiohnuta".
PepaDe píše: Tzn., že je třeba nastavit (vytáčené) telefonní číslo SMS centra/serveru ...... V případě O2 je to číslo 14700.
To je bohužel tak trochu pasé, protože toto číslo TO2 SMS centra není v souladu s číslovacím plánem
(nejde o "telefonní číslo", ale o tzv. "síťový kód", navíc cca od r. 2009 v nedovoleném formátu), který dle Vyhl. 117/2007 Sb. není
(a nesmí být) dostupný z jiné sítě než vlastní. Čili Odorik na toto číslo nemá a nesmí mít přístup.
PepaDe píše: - jaký protokol je použit, to nevím, manuál říká "předávání SMS v textové podobě skrze pevnou linku"...
No, fakticky je digitální formát SMS převeden na "analogový" zvuk metodou FSK
(Frequency-shift keying), známou u přenosu CLIP
(pokud si to dobře pamatuji, v ČR je u SMS použita norma ETSI-FSK, v.23 - bez záruky), a tento zvukový datagram je pak otevřeným
analogovým zvukovým kanálem
(nebo teoreticky i přes RTP) jako "série pípání" předán do pevnolinkového SMS centra, které zajistí jeho zpracování a předání dále, podle toho, kam směřuje...
PepaDe píše:Otázkou je, zda v tom procesu nehraje roli i VoIP adaptér pro klasickou tel. linku (v mém případě Linksys SPA-2102)
Samozřejmě, že hraje. Buď by musel ten adaptér umět sám konvertovat výše zmíněný datagram na SIP
(který by mohla po nějaké úpravě zpracovat digitální odoričí ústředna), což neumí, nebo musí BEZCHYBNĚ
(bez zkreslení zvuku) ono relativně krátké a rychlé "zapípání" předat jako telefonní hovor nějakému SMS centru, které si s tím dokáže poradit. Centrum TO2
(fakticky Fincom-Materna) ovšem jaksi není z cizích sítí přístupné... Kdyby bylo, musely by se ale řešit v podstatě obdobné problémy, jaké se řeší při přenosu faxu audiokanálem (tj, použít protokol G.711, buffer nastavit na nulu a pod.), s tím, že by to pravděpodobně bylo ještě o něco choulostivější...
PepaDe píše:V tomto případě by úplně stačilo umět SMS poslat - třeba i jen na mé vlastní číslo v rámci Odoriku (na sw klienta).
To samozřejmě. Ale jde o lehce nekompatibilní technologie. V podstatě je to obdobné, jako kdybyste to té bráně zapípal fonicky morseovkou, a chtěl to přijmout jako psaný text. Ne že by šlo o z podstaty věci neřešitelnou úlohu. Ale asi byste to řešení po dokončení a předložení účtu nedokázal jen tak jednoduše zaplatit
Osobně jsem toho názoru, že podstatně schůdnější by bylo využít "v digitální éře" spíš komunikaci přes IP, kterou toto zařízení pokud vím zvládá.