Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku

Zkušenosti a potíže s odesíláním sms z webu Odorik.cz nebo přes API.
jiri.filip
Příspěvky: 111
Registrován: ned 04. lis 2012 10:14:43

Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku

Příspěvek od jiri.filip »

Dobrý den,

předesílám, že s Odorikem jsem zatím velmi spokojen.

Občas sice dochází k výpadkům signálu při volání přes Internet, a to přesto, že mobilní telefon (NOKIA E51) je bezdrátově připojen na modem/router na pevné lince, na které je Internet od O2. Problémy s připojením jsem e-mailem hlásil Odoriku, podle jeho pracovníka bych měl restartovat telefon.
Poněkud zvláštní přístup, resp. způsob řešení, nicméně u soukromých hovorů se tyto výpadky signálu dají, byť se skřípěním zubů, akceptovat.

2. a 3.8. mne ovšem Odorik "vypekl" ohledně SMS zpráv zasílaných z jeho webové brány, a to v ten nejméně vhodný okamžik! Z celkem 4 odeslaných zpráv (viz. screenshot v příloze) nebyly 2 zprávy doručeny.
Jedna z těchto nedoručených zpráv byla odeslána na mobilní číslo v zahraničí, druhá do ČR na číslo Vodafone. Za obě tyto nedoručené zprávy byl přitom stržen kredit.

Nechápu zejména nedoručení zprávy do sítě Vodafone [odeslána v 12:06:05 (viz. příloha)], když další zpráva odeslaná v 14:18:53 na totéž číslo byla doručena naprosto bez problémů! Smůla byla v tom, že v nedoručené zprávě byla důležitá informace o změně času odjezdu na dovolenou.

Stále ještě jsem dlouholetým zákazníkem Vodafone a O2. I když mě oba operátoři v některých věcech nepředstavitelně štvou, a proto od nich postupně odcházím, NIKDY se mi nestalo, že by mnou odeslaná SMS nebyla doručena.
Chápu, že Odorik má teď asi hodně práce se zaváděním služeb v rámci virtuálního operátora. Nicméně základní věci v rámci VoIP by měly bez problémů fungovat.
Přílohy
Odorik_NedoruceneSMS_20130802-03.doc
SMS odeslané 2. a 3.8.2013
(201.5 KiB) Staženo 471 x
GeBu
Příspěvky: 553
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku

Příspěvek od GeBu »

Je toho tady plné fórum, že spolehlivé doručení zpráv z webu nelze zaručit.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku

Příspěvek od xsouku04 »

GeBu píše:Je toho tady plné fórum, že spolehlivé doručení zpráv z webu nelze zaručit.
moment prozkoumám to. Tohle byly (alespoň část) sms do zahraničí, tam není důvod k problémům.
jiri.filip
Příspěvky: 111
Registrován: ned 04. lis 2012 10:14:43

Re: Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku

Příspěvek od jiri.filip »

pro GeBu:

1) Číst umím.:D Myslím, že možnosti, které Odorik nabízí v rámci uživatelského profilu, jsem si prostudoval důkladně. Takže informační hodnota Vaší odpovědi je pro mne rovna nule.

2) Odorik uvádí, resp. uváděl problémy se "zahazováním" SMS zpráv doručovaných do sítě T-Mobile (proto doporučuje nastavit ve svém webovém rozhraní jako odesílatele SMS zprávy "5517" místo vlastního telefonního čísla, pokud si teď z hlavy dobře vybavuji).
Psal jsem ale, že jedna z těch 2 nedoručených zpráv byla odeslána do sítě Vodafone CZ a že zpráva odeslaná na totéž číslo o 2 hod. později již prokazatelně byla doručena.

3) Pokud je OBECNÝ problém se zajištěním spolehlivého doručení SMS zpráv (tzn nejen do zahraničí a sítě T-Mobile CZ, ale i ostatních 2 lokálních operátorů) odeslaných z webového rozhraní Odoriku, naskýtá se otázka, jestli to Odoriku nepřinese u zákazníků víc škody než užitku, kdy služba nezafunguje jako na potvoru zrovna v situaci, kdy to nejméně vhodné.

4) Odorik je z mého pohledu alespoň zatím dobře vedená firma, která jde správným směrem, jak se zdá. Důležité je ji ale ze strany zákazníků za každou cenu nezbožšťovat a nepřivírat oči nad základními věcmi, které nefungují, ač by fungovat měly.
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku

Příspěvek od Zedna »

jiri.filip píše: 2) Odorik uvádí, resp. uváděl problémy se "zahazováním" SMS zpráv doručovaných do sítě T-Mobile (proto doporučuje nastavit ve svém webovém rozhraní jako odesílatele SMS zprávy "5517" místo vlastního telefonního čísla, pokud si teď z hlavy dobře vybavuji).
A pouzil jste tedy jako odesílatele SMS zprávy "5517" místo vlastního telefonního čísla?
jiri.filip
Příspěvky: 111
Registrován: ned 04. lis 2012 10:14:43

Re: Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku

Příspěvek od jiri.filip »

Pro Zedna:

U SMS do zahraničí to rozhraní ani nepovolí. Tam musí být číslo odesílatele v mezinárodním formátu.

U tuzemské SMS si nejsem jistý. Pamatuji si celkem hodně, ale každou hloupost opravdu ne.:-) Podle mě jsem tam ale na 99% nevybral "Odorik".
Nicméně vzhledem k tomu, že číslo příjemce není v síti T-Mobile, jsem tomu nevěnoval takovou pozornost. Navíc s tímto tuzemským číslem si vyměňujeme zprávy několikrát denně, takže nevidím důvod, proč bych tam měl vybírat své "normální" telefonní číslo.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku

Příspěvek od xsouku04 »

U všech tří sms náš dodavatel vrátil:

Message sent, not delivered

Nyní žádám o vysvětlení.

Nyní přitom HLR lookup říká, že číslo nemá chybu.

Recipient SentDateTime IMSI Serving MSC ERROR_CODE Is Permanent Gsm Error
491717593924 04.08.2013 09:37:04 26201 NO_ERROR No


Budeme asi muset změnit dodavatele, nicméně podle naší zkušenosti je to všechna podobná levota. Tedy o žádném spolehlivém nevíme, všichni mají jaksi před očima zamlženo.

Jinak pokud se v rozumné době neobjeví delivered, doporučuji volat !!
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku

Příspěvek od xsouku04 »

jiri.filip píše:Pro Zedna:

U SMS do zahraničí to rozhraní ani nepovolí. Tam musí být číslo odesílatele v mezinárodním formátu.

U tuzemské SMS si nejsem jistý. Pamatuji si celkem hodně, ale každou hloupost opravdu ne.:-) Podle mě jsem tam ale na 99% nevybral "Odorik".
Nicméně vzhledem k tomu, že číslo příjemce není v síti T-Mobile, jsem tomu nevěnoval takovou pozornost. Navíc s tímto tuzemským číslem si vyměňujeme zprávy několikrát denně, takže nevidím důvod, proč bych tam měl vybírat své "normální" telefonní číslo.
Vodafone prý už také někdy zahazuje sms, kde je odesilatel české číslo a přitom povolí doručenku. Zde ale doručenka potvrzená nebyla, takže je to něco jiného. Věc se má tak, že sms musíme posílat přes zahraničí (protože na odesílání sms s opravdovým číslem odesilatele si zde drží velká trojka monopol) a tam na tu spolehlivost prostě moc nejsou. ČR je pro ně jen jedna ze dvou set zemí na světě a vodafone ČR jeden z tisíců operátorů.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2580
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku

Příspěvek od Pitomec »

jiri.filip píše:Dobrý den,

předesílám, že s Odorikem jsem zatím velmi spokojen.

Občas sice dochází k výpadkům signálu při volání přes Internet, a to přesto, že mobilní telefon (NOKIA E51) je bezdrátově připojen na modem/router na pevné lince, na které je Internet od O2. Problémy s připojením jsem e-mailem hlásil Odoriku, podle jeho pracovníka bych měl restartovat telefon.
Poněkud zvláštní přístup, resp. způsob řešení, nicméně u soukromých hovorů se tyto výpadky signálu dají, byť se skřípěním zubů, akceptovat.


2. a 3.8. mne ovšem Odorik "vypekl" ohledně SMS zpráv zasílaných z jeho webové brány, a to v ten nejméně vhodný okamžik! Z celkem 4 odeslaných zpráv (viz. screenshot v příloze) nebyly 2 zprávy doručeny.
Jedna z těchto nedoručených zpráv byla odeslána na mobilní číslo v zahraničí, druhá do ČR na číslo Vodafone. Za obě tyto nedoručené zprávy byl přitom stržen kredit.

Nechápu zejména nedoručení zprávy do sítě Vodafone [odeslána v 12:06:05 (viz. příloha)], když další zpráva odeslaná v 14:18:53 na totéž číslo byla doručena naprosto bez problémů! Smůla byla v tom, že v nedoručené zprávě byla důležitá informace o změně času odjezdu na dovolenou.

Stále ještě jsem dlouholetým zákazníkem Vodafone a O2. I když mě oba operátoři v některých věcech nepředstavitelně štvou, a proto od nich postupně odcházím, NIKDY se mi nestalo, že by mnou odeslaná SMS nebyla doručena.
Chápu, že Odorik má teď asi hodně práce se zaváděním služeb v rámci virtuálního operátora. Nicméně základní věci v rámci VoIP by měly bez problémů fungovat.
Obávám se, že tento problém budeš muset konzultovat nikoliv s Odorikem, ale se svým dodavatelem zařízení (modem/router), případně se svým ISP. Shodou okolností stále vlastním tentýž telefon a na síti UPC žádný problém. Mimochodem ani u příbuzných, kteří mají linku O2 s nějakým ADSL modemem s WiFi routerem Huawei, problém není.
Obrázek
jiri.filip
Příspěvky: 111
Registrován: ned 04. lis 2012 10:14:43

Re: Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku

Příspěvek od jiri.filip »

pro xsouku04 : Díky moc za rychlé prověření a odpověď. Zahraniční číslo je skutečně připojené do sítě a tedy asi funkční, protože jsem na něj dnes z jiného čísla u Vodafone přímo poslal SMSku a dostal potvrzení o doručení.

Podařilo se zjistit, proč neodešla SMSka poslaná na tuzemské číslo u Vodafone? Bylo by dobré vědět, na co si případně dát pozor, pokud by to bylo v závislosti na něčem konkrétním.

K tomu volání, pokud se stav po odeslání zprávy brzy nezmění na "delivered" - ne vždy to jde, resp. ne vždy je člověk celou dobu u počítače, aby po odeslání kontroloval stav doručení. Prostě se spolehne na to, že věci obvyklé také obvykle fungují jako obvykle. :D
Odpovědět